Corsasta hävis vaihteet..
Corsasta hävis vaihteet..
Jaahas, ja tyypillisen tuurin päivä taas..
Kävi sitten niin, että liikennevaloista lähtiessä ykkönen ei mennyt millään "silmään". Aikani ronkittuani sain ykkösen päälle, ja ajoin viereiselle kylmäasemalle tutkimaan tapausta. Vaihdekeppi on lähes täysin "löysä" eli sitä voi liikutella mihin suuntaan vaan, eikä mitään pykäliä juuri tunnu. Aivan täysin tunnoton ei kuitenkaan, tarpeeksi kun ronkkii niin saa jonkun pykälän päälle. Sain ajettua koslan vaivoin Variston Länsi-Autoon. Olipas oikein mukava lähteä valoista kolmos- tai nelosvaihteella..
Autohan on Corsa, vuosimallia 2001 ja kilometrejä aika tarkkaan 100 000.
Osaakohan kukaa arvata, onko koko vaihdelaatikko paskana? Ei kai tuon ikäisessä ja noilla kilsoilla vielä pitäisi.. Voiko vaihdesiirtomekanismi mennä jotenkin paikoiltaan ja aiheuttaa vaihdekepin "löysyyden" ?
Kävi sitten niin, että liikennevaloista lähtiessä ykkönen ei mennyt millään "silmään". Aikani ronkittuani sain ykkösen päälle, ja ajoin viereiselle kylmäasemalle tutkimaan tapausta. Vaihdekeppi on lähes täysin "löysä" eli sitä voi liikutella mihin suuntaan vaan, eikä mitään pykäliä juuri tunnu. Aivan täysin tunnoton ei kuitenkaan, tarpeeksi kun ronkkii niin saa jonkun pykälän päälle. Sain ajettua koslan vaivoin Variston Länsi-Autoon. Olipas oikein mukava lähteä valoista kolmos- tai nelosvaihteella..
Autohan on Corsa, vuosimallia 2001 ja kilometrejä aika tarkkaan 100 000.
Osaakohan kukaa arvata, onko koko vaihdelaatikko paskana? Ei kai tuon ikäisessä ja noilla kilsoilla vielä pitäisi.. Voiko vaihdesiirtomekanismi mennä jotenkin paikoiltaan ja aiheuttaa vaihdekepin "löysyyden" ?
Vanhemmissa on ainakin vaihdelaatikon päässä semmoinen pallonivel tyyppinen ratkaisu ja se kun menee rikki niin silloin käy niin et vaihteet häviää. mut en tiedä mikä systeemi noin uudessa on mutta kannattaahan se tarkistaa sieltä pellin alta. viisaimmat vastatkoon tiedon kera paremmin. mulla vanhemmassa kävi tuollein.
Mulla kans kävi mummon citikan (-94) kans liikennevaloissa silleen et ku olin lähös liikennevaloista ja laittamassa ykköstä silmään niin vaihekeppi oli ihan veltto... Sitä pysty käänteleen ihan mihin suuntaan vaan, mut mitään vaihdetta ei siinä saanu päälle... Pienen tutkimisen jälkeen todettiin et vaihdekepin tukivarsi oli poikki...
Opel Astra Caravan 2.0
Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
-02 Xsaran keppi heiluu varsinkin kiihdytyksissä ku mikäkintero76 kirjoitti:Eikös noissa sitikoissa ole ihan holtiton keppi vaikka olisi kunnossakin?Vechuli kirjoitti:Mulla kans kävi mummon citikan (-94) kans liikennevaloissa silleen et ku olin lähös liikennevaloista ja laittamassa ykköstä silmään niin vaihekeppi oli ihan veltto![]()