Corsasta hävis vaihteet..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Cebe79
'Agila'

Corsasta hävis vaihteet..

Viesti Kirjoittaja Cebe79 »

Jaahas, ja tyypillisen tuurin päivä taas..

Kävi sitten niin, että liikennevaloista lähtiessä ykkönen ei mennyt millään "silmään". Aikani ronkittuani sain ykkösen päälle, ja ajoin viereiselle kylmäasemalle tutkimaan tapausta. Vaihdekeppi on lähes täysin "löysä" eli sitä voi liikutella mihin suuntaan vaan, eikä mitään pykäliä juuri tunnu. Aivan täysin tunnoton ei kuitenkaan, tarpeeksi kun ronkkii niin saa jonkun pykälän päälle. Sain ajettua koslan vaivoin Variston Länsi-Autoon. Olipas oikein mukava lähteä valoista kolmos- tai nelosvaihteella..

Autohan on Corsa, vuosimallia 2001 ja kilometrejä aika tarkkaan 100 000.

Osaakohan kukaa arvata, onko koko vaihdelaatikko paskana? Ei kai tuon ikäisessä ja noilla kilsoilla vielä pitäisi.. Voiko vaihdesiirtomekanismi mennä jotenkin paikoiltaan ja aiheuttaa vaihdekepin "löysyyden" ?
GSIsorsa
'Agila'

Viesti Kirjoittaja GSIsorsa »

Vanhemmissa on ainakin vaihdelaatikon päässä semmoinen pallonivel tyyppinen ratkaisu ja se kun menee rikki niin silloin käy niin et vaihteet häviää. mut en tiedä mikä systeemi noin uudessa on mutta kannattaahan se tarkistaa sieltä pellin alta. viisaimmat vastatkoon tiedon kera paremmin. mulla vanhemmassa kävi tuollein.
Vechuli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vechuli »

Mulla kans kävi mummon citikan (-94) kans liikennevaloissa silleen et ku olin lähös liikennevaloista ja laittamassa ykköstä silmään niin vaihekeppi oli ihan veltto... Sitä pysty käänteleen ihan mihin suuntaan vaan, mut mitään vaihdetta ei siinä saanu päälle... Pienen tutkimisen jälkeen todettiin et vaihdekepin tukivarsi oli poikki...
Opel Astra Caravan 2.0

Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
Cebe79
'Agila'

Soittelin aamulla Länsi-Autoon. puhelimeen vastannut henkilö epäili, että vivusto joten paskana..
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

no juu jos ei mitn ääniä oo kuulunu ni laatikko on ehjä.

vivusto sieltä on mennyt.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Cebe79
'Agila'

Vivustohan se on. Soittivat Länsi-Autosta. Koko vivusto vaihdetaan. Eikä ole halpaa. Hinta vaihtotöineen 430 e. Ei kuulemma voi korjata mitenkään.

Osaako joku sanoa, onko tosiaan niin, että vivuston korjaus ei ole mitenkään mahdollista?
Unatco
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Unatco »

ainakin vanhemmissa voi korjata itte.. mut en sit uusista tiiä, eik'ä kannatakkaa ite korjailla, ku ne pakkaa olemaan yleensä sit patentteja :D
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Kysy automuovikemistä vivustoa ja vie sitten vaikka merkkiliikkeesee vaihdettavaksi.
Nismo, millo lie taas ajos
tero76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tero76 »

Vechuli kirjoitti:Mulla kans kävi mummon citikan (-94) kans liikennevaloissa silleen et ku olin lähös liikennevaloista ja laittamassa ykköstä silmään niin vaihekeppi oli ihan veltto
Eikös noissa sitikoissa ole ihan holtiton keppi vaikka olisi kunnossakin? :D :D
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

tero76 kirjoitti:
Vechuli kirjoitti:Mulla kans kävi mummon citikan (-94) kans liikennevaloissa silleen et ku olin lähös liikennevaloista ja laittamassa ykköstä silmään niin vaihekeppi oli ihan veltto
Eikös noissa sitikoissa ole ihan holtiton keppi vaikka olisi kunnossakin? :D :D
-02 Xsaran keppi heiluu varsinkin kiihdytyksissä ku mikäkin :D
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

mul 88 passatista oli vaihdekepin juuresta irronnu 1 jegerinprikka, ja ei sit osunu millään pykälä kohalleen..opeleista en tiiä sit onko tollasta turhuutta siel..
Vechuli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vechuli »

^^ Menee vähän OT:ksi, mut...

Kyl ainaki tossa mummon citikassa tuntuu vaihdekeppi vähän "löysältä" ku vaihteita vaihtaa, mut ei se mun mielestä holtiton ole...
Opel Astra Caravan 2.0

Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
Vastaa Viestiin