A Corsan lämpömittarin asteikko

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
pene
'Kadett'
'Kadett'

A Corsan lämpömittarin asteikko

Viesti Kirjoittaja pene »

Kun tossa sorsan lämpömittarissa ei ole ollenkaan asteikkoa ja mulla on vahva epäilys, että siitä olisi termostaatti mennyt, niin siksi kysyn teiltä hyvät korsien asiantuntiat -(z)- , mihin asti sen mittarin kuuluisi mennä?

Tässä on jonkunlainen linkki kuvaan johon oon merkannu pisteen
1: lämpötila johon kone lämpiää itselläni normaalissa taajamaajossa, ja pisteen
2: lämpötila johon se lämpiää jos rankoo, eli vaikka moottoritiellä.

http://img286.imageshack.us/my.php?imag ... ari2yb.jpg

Kannattaako muuten ostaa kerrasta ooppelin alkuperäinen termostaatti, vai kestääkö tarviketermarit? Se on vaan niin hankalassa paikassa ettei viittis joka viikko vaihtaa..
jimi hoffa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jimi hoffa »

sen viisarin pitäisi nousta siihen keskimmäisen viivaan eli silloin ku se sojottaa suoraan alaspäin niin lämmöt on ok. suööa käy aikas alilämpöisenä ainakin mittarinmukaan. itse laitoin ihan tarvike termari ja hyvin on toiminu tosin siinä on sellanen "vika" että se nostaa lämmöt toiseksi ylimpään viivaan ja avaa sitte termarin ja lammöt laskee/asettuu keskimmäiseen viivaan. eli auto siis 87 corsa 1.3s
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Siihen keskimmäiseen viivaan pitäisi tosiaan nousta. Vika voi kyllä olla myös mittarissa tai mittarin anturissa, minulla mittari näyttää normaalilämpöisenä tuonne punaiselle asti..

Termariksi suosittelen Wahleria joita merkkiliikekin myy. Calorstatista kannattaa pysyä kaukana.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
pene
'Kadett'
'Kadett'

Jep jep, kiitos. Kyllä mä uskon varsinkin nyt että siellä tosiaan on se termari menny, koska mä ylävesiletkua oon koittanu kylmällä koneella niin se alkaa lämmetä ihan sieltä syyläristä asti heti ku käynnistää. Ei muutakun termari vaihtoon. ..ja pitää tosiaan kattoo minkä termarin sinne tökkäsee.
jimi hoffa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jimi hoffa »

mittarinhan saa testattua aikas helposti että onko vikaa. imusarjassa olevasta lämpötilan anturista piuha irti ja tökkää sen maihin kun virrat on päällä pitäis nousta tappiin asti viisarin.
pene
'Kadett'
'Kadett'

No nyt on termari sit vaihdettu. Se oli korjaamossa se auto kun siihen murtauduttiin joskus ja siihen piti vaihtaa jotain muoviosia niin ne sit samalla laitto sinne jonkun motonetin halpistermarin.

No parani se pikkusen, nyt lämpee paremmin mutta kun mittarin on meilkein keskimmäisessä viivassa niin, se saattaa yhtäkkiä laskee pikkusen alle ensimmäiseen viivaan. Sellasta seilaamista. Lieneekö se sitten halvan termostaatin syytä.
Vastaa Viestiin