LETin lämmöt ylhäällä..Mitä veikkaatte?
LETin lämmöt ylhäällä..Mitä veikkaatte?
Eli missä mahtaa olla vika, turbo calibran lämmöt nousee 100 asteeseen ja vähän ylikin. Kaupungissa pysyttelee vielä tossa 95 asteessa, mutta motarilla siis tonne 100 paikkeille. Seuraavat temput on tehty:
- jäähdytysjärjestelmä puhdistettu fortella
- syylaria huuhdeltu sisältä ja ulkoa
- termari vaihdettu 82 asteiseksi
- öljynjäähdytin putsattu sisältä ja ulkoa
Ainoana mieleeni tulee vesipumppu, jota en ole vaihtanut. Autolla ajettu 148 000 km, josta itse olen ajanut n. 50 000.
Talvella lämmöt pysyivät vielä hallinnassa, mutta nyt ilmojen lämmettyä alko ongelmat...
Ainoana mieleeni tulee vesipumppu, jota en ole vaihtanut. Autolla ajettu 148 000 km, josta itse olen ajanut n. 50 000.
Talvella lämmöt pysyivät vielä hallinnassa, mutta nyt ilmojen lämmettyä alko ongelmat...
Laitetaan nyt tähän topicciin kun en viitsi uutta aloittaa lähes samasta aiheesta. Minkälaisia lämpöjä teillä on z20letin kanssa lähinnä g-astran lämmöt kiinnostaa. Mulla ne lämmöt on 90-93 jos kaupungis ajaa rauhallisesti, flektit lähtee päälle vissiin noin 93 asteessa jolloin lämmöt laskee taas 90. Kun vanhassa autossa en muista että ikinä olisi menny yli 90... Pelottaa vaan mitä ne lämmöt on kun on +30 lämmintä ja ajaa vähän reippaammin
Olisiko tarpeellista vaihtaa termari johonki "cool running" malliseen?
Re: LETin lämmöt ylhäällä..Mitä veikkaatte?
Calibra94 kirjoitti:Eli missä mahtaa olla vika, turbo calibran lämmöt nousee 100 asteeseen ja vähän ylikin. Kaupungissa pysyttelee vielä tossa 95 asteessa, mutta motarilla siis tonne 100 paikkeille. Seuraavat temput on tehty:
Eikös kellään ollu vastaavaa tai veikkausta asiaan?
kaverin 2000 vectrassa lämmöt hamuili jossain 105asteessa jatkuvasti.. Termari vaihtu 82asteiseksi mutta silti nousi aboot 100asteeseen..
Lopuksi ongelma ratkaistiin poraamalla termostaattiin muutama reikä että se on tavallaan kokoajan vähän auki nii nyt lämmöt n.90astetta.. mitään käytännön haittaa moiselle patentille en keksi siispä miksi en suosittelis sitä vaikka sinullekkin..
Lopuksi ongelma ratkaistiin poraamalla termostaattiin muutama reikä että se on tavallaan kokoajan vähän auki nii nyt lämmöt n.90astetta.. mitään käytännön haittaa moiselle patentille en keksi siispä miksi en suosittelis sitä vaikka sinullekkin..
Joo.. Tota poraamista olen kans ajatellu.. pitäis ehkä kokeilla..JiiiTeee kirjoitti:kaverin 2000 vectrassa lämmöt hamuili jossain 105asteessa jatkuvasti.. Termari vaihtu 82asteiseksi mutta silti nousi aboot 100asteeseen..
Samoin tota Water Wetteriä..
Oiskohan mahollista, että se lämpötilan mittari ei ole niin tarkka. On monesti noitten B-vectrojen kanssa arvailtu, että mittarien erot saattaa olla lähes 10 astetta. Parhaiten tietää siitä, kun vertaatte missä lämpötilassa flekti käynnistyy. Omassa X20XEV motissa se on 90C mittarissa, jollakin toisella samanlainen motti samanlaisessa autossa käynnistää flektin vasta kun on 100C mittarissa. Mittarin ja flektin anturit on erilliset...
Niin ja kun poraatte sen termarin, niin saattaa talvella käydä melko kylmänä, vaikka se mittari näyttäisikin sen 90C, jos kesällä näyttää päälle 100C...
Niin ja kun poraatte sen termarin, niin saattaa talvella käydä melko kylmänä, vaikka se mittari näyttäisikin sen 90C, jos kesällä näyttää päälle 100C...
-
blueranger
- 'Senator'

- Viesti: