Ihme ratasrohina/ääni...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Ihme ratasrohina/ääni...

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Elikkä kuuluu alakierroksilla(0-2000) tommonen ääni, vaikee kuvailla. Kuin että jotkut rattaan pyörisi kuivana... Mikähän ton tekee?
Öljyä on laatikossa, koneessa, jokapaikassa... mikä rikki?

Tuskin toi mikään vectran ominais ääni on?
Kepu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kepu »

Tehostajan pumpun laakeri menossa?? helppo lähtee arvailemaan näillä tiedoilla... :D
ja kun ei oo kuulemassa...
aksu von
'Admiral'
'Admiral'

Re: Ihme ratasrohina/ääni...

Viesti Kirjoittaja aksu von »

luultavasti kaikki stefat :) tarkennappas vähän, kuuluuko se joka vaihteella, kytkin päällä?
idiootti....oon joo...
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Kuuluu siis joka vaihteella, ja vain liikkeeessä(veto päällä).
jamppu_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jamppu_ »

voi ottaa putki kiinni runkoon.itellä oli 0megassa samanlaisia oireita.olin jo varma että laatikko prakaa kohta.vaan syyks paljastu lopulta pakoputki joka otti runkoon kiinni.

ääni kuulu tietyillä kieroksilla.ja kuulosti ihan ku joku pyöris ja hankais johonkin.
Lähtee ku nakki haulikosta
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Saattaa kuulua kytkimestäkin, kokeile säätää hiukan kytkintä-> jos vaikka ääni helpottus.
Nismo, millo lie taas ajos
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

-jupe- kirjoitti:Saattaa kuulua kytkimestäkin, kokeile säätää hiukan kytkintä-> jos vaikka ääni helpottus.
Nosta kytkintä itseesi päin ajaessa. Jos siellä painelaakeri rahisee niin tuolla sen pitäisi selvitä.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Mihin tuo perustuu kun nostaa kytkin poljinta, niin ääni häipyy :roll:
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Mihin tuo perustuu kun nostaa kytkin poljinta, niin ääni häipyy :roll:
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

-jupe- kirjoitti:Mihin tuo perustuu kun nostaa kytkin poljinta, niin ääni häipyy :roll:
En tiedä, mutta kyllä mulla ainakin "auttoi" kun oli kadetissa painelaakeri paskana. Kahina kuului mutta kun nosti pedaalia niin hiljeni. Loppujen lopuksi sekään ei enää mitään auttanut. Ei sillä että olisin ajellut pedaalia pidätellen mutta testasin vain. Onko se sitten jotenkin aina jännityksessä(painaen hieman painelaakeria) kun poljin on lepoasennossa? En minä tiedä. Itselläni ainakin oli tällainen tapaus.
zamboni
'Kadett'
'Kadett'

ratas rohina

Viesti Kirjoittaja zamboni »

Itellä kuuluu 2 litrasessa ompussa kanssa rahinaa tyhjäkäynnillä, mut kuulostas et tulis jakopään puoleisesta päädystä! Ja vielä putkella kun kuunteli niin edestä katsottuna oikeasta puolesta!
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kepu kirjoitti:Tehostajan pumpun laakeri menossa??
Toi on suht helppo testata, jos ohjaustehostimella sattuu olemaan tuossa koneessa oma kiilahihna... irrottaa sen?
teijoster
'Agila'

Viesti Kirjoittaja teijoster »

Undertaker kirjoitti:
-jupe- kirjoitti:Mihin tuo perustuu kun nostaa kytkin poljinta, niin ääni häipyy :roll:
En tiedä, mutta kyllä mulla ainakin "auttoi" kun oli kadetissa painelaakeri paskana. Kahina kuului mutta kun nosti pedaalia niin hiljeni. Loppujen lopuksi sekään ei enää mitään auttanut. Ei sillä että olisin ajellut pedaalia pidätellen mutta testasin vain. Onko se sitten jotenkin aina jännityksessä(painaen hieman painelaakeria) kun poljin on lepoasennossa? En minä tiedä. Itselläni ainakin oli tällainen tapaus.
Kyseisissä opeleissa on kytkinpolkimella sen verran voimakas jousi joka esikiristää vaijeria. Näin painelaakeri pyörii koko ajan.
Epäilenpä että joissain tilanteissa myös muut äänet siirtyy paremmin kireää vaijeria pitkin.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

teijoster kirjoitti:
Undertaker kirjoitti:
Kyseisissä opeleissa on kytkinpolkimella sen verran voimakas jousi joka esikiristää vaijeria. Näin painelaakeri pyörii koko ajan.
Näin itsekin olen tilanteen ymmärtänyt.
ascona_c
OCF Member 2020

Re: Ihme ratasrohina/ääni...

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

jiivee666 kirjoitti:Elikkä kuuluu alakierroksilla(0-2000) tommonen ääni, vaikee kuvailla. Kuin että jotkut rattaan pyörisi kuivana... Mikähän ton tekee?

Tuskin toi mikään vectran ominais ääni on?
Veikkaus: Vaihteistossahan on roiskevoitelu, eikä vaihteisto saa ilmeisesti pikkukierroksilla tarpeeksi voitelua, ja kuluneet hammaspyörät näinollen kahisevat.

Itselläni kuuluu Vectrasta oletettavasti juuri sama ääni.
On kuulunut jo ainakin 50tkm, eikä vaihteisto ole vielä mihinkään lauennut. Ja tuskin laukeaakaan.
Vastaa Viestiin