Ihme ratasrohina/ääni...
Ihme ratasrohina/ääni...
Elikkä kuuluu alakierroksilla(0-2000) tommonen ääni, vaikee kuvailla. Kuin että jotkut rattaan pyörisi kuivana... Mikähän ton tekee?
Öljyä on laatikossa, koneessa, jokapaikassa... mikä rikki?
Tuskin toi mikään vectran ominais ääni on?
Re: Ihme ratasrohina/ääni...
luultavasti kaikki stefat
tarkennappas vähän, kuuluuko se joka vaihteella, kytkin päällä?
luultavasti kaikki stefat
idiootti....oon joo...
- Undertaker
- 'Diplomat'

- Undertaker
- 'Diplomat'

En tiedä, mutta kyllä mulla ainakin "auttoi" kun oli kadetissa painelaakeri paskana. Kahina kuului mutta kun nosti pedaalia niin hiljeni. Loppujen lopuksi sekään ei enää mitään auttanut. Ei sillä että olisin ajellut pedaalia pidätellen mutta testasin vain. Onko se sitten jotenkin aina jännityksessä(painaen hieman painelaakeria) kun poljin on lepoasennossa? En minä tiedä. Itselläni ainakin oli tällainen tapaus.-jupe- kirjoitti:Mihin tuo perustuu kun nostaa kytkin poljinta, niin ääni häipyy
ratas rohina
Itellä kuuluu 2 litrasessa ompussa kanssa rahinaa tyhjäkäynnillä, mut kuulostas et tulis jakopään puoleisesta päädystä! Ja vielä putkella kun kuunteli niin edestä katsottuna oikeasta puolesta!
-
Osku
Kyseisissä opeleissa on kytkinpolkimella sen verran voimakas jousi joka esikiristää vaijeria. Näin painelaakeri pyörii koko ajan.Undertaker kirjoitti:En tiedä, mutta kyllä mulla ainakin "auttoi" kun oli kadetissa painelaakeri paskana. Kahina kuului mutta kun nosti pedaalia niin hiljeni. Loppujen lopuksi sekään ei enää mitään auttanut. Ei sillä että olisin ajellut pedaalia pidätellen mutta testasin vain. Onko se sitten jotenkin aina jännityksessä(painaen hieman painelaakeria) kun poljin on lepoasennossa? En minä tiedä. Itselläni ainakin oli tällainen tapaus.-jupe- kirjoitti:Mihin tuo perustuu kun nostaa kytkin poljinta, niin ääni häipyy
Epäilenpä että joissain tilanteissa myös muut äänet siirtyy paremmin kireää vaijeria pitkin.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Näin itsekin olen tilanteen ymmärtänyt.teijoster kirjoitti:Kyseisissä opeleissa on kytkinpolkimella sen verran voimakas jousi joka esikiristää vaijeria. Näin painelaakeri pyörii koko ajan.Undertaker kirjoitti:En tiedä, mutta kyllä mulla ainakin "auttoi" kun oli kadetissa painelaakeri paskana. Kahina kuului mutta kun nosti pedaalia niin hiljeni. Loppujen lopuksi sekään ei enää mitään auttanut. Ei sillä että olisin ajellut pedaalia pidätellen mutta testasin vain. Onko se sitten jotenkin aina jännityksessä(painaen hieman painelaakeria) kun poljin on lepoasennossa? En minä tiedä. Itselläni ainakin oli tällainen tapaus.-jupe- kirjoitti:Mihin tuo perustuu kun nostaa kytkin poljinta, niin ääni häipyy
Re: Ihme ratasrohina/ääni...
Veikkaus: Vaihteistossahan on roiskevoitelu, eikä vaihteisto saa ilmeisesti pikkukierroksilla tarpeeksi voitelua, ja kuluneet hammaspyörät näinollen kahisevat.jiivee666 kirjoitti:Elikkä kuuluu alakierroksilla(0-2000) tommonen ääni, vaikee kuvailla. Kuin että jotkut rattaan pyörisi kuivana... Mikähän ton tekee?
Itselläni kuuluu Vectrasta oletettavasti juuri sama ääni.
On kuulunut jo ainakin 50tkm, eikä vaihteisto ole vielä mihinkään lauennut. Ja tuskin laukeaakaan.