Kuka tietää miten lastu vaihdetaan Gsi 16v kadettiin ? Tai kuka niitä vaihtaa ? Ostin virosta "teho lastun" ja ajattelin laittaa sen itse kiinni. Tänään yritin avata boxia mutta en saanut sitä auki
Lastun vaihto
Terve !
Kuka tietää miten lastu vaihdetaan Gsi 16v kadettiin ? Tai kuka niitä vaihtaa ? Ostin virosta "teho lastun" ja ajattelin laittaa sen itse kiinni. Tänään yritin avata boxia mutta en saanut sitä auki
. Helpompi varmaan olisi viedä laatikko jollekin pajalle joka sen laittais, mutta laittaako kukaan firma kun ei ole ostanut lastu juuri siitä liikkeestä. vai lastu lattialle ja lekalla päälle ?
Käytäpä auto dynossa ennen lastun vaihtoa ja sen jälkeen. Haluaisin nähdä tuon 16hp eron pelkällä lastun vaihdolla. Tämä edellyttäen, että moottoriin ei ole tehty mekaanisia muutoksia kuten nokka-akseleiden vaihto. Kuulostaa todella uskomattomalta, että vapaastihengittävään moottoriin saisi noin paljon lisää tehoa vain ohjelmamuutoksella. Ilmoittele kuitenkin kokemuksista vaikka ihan perstuntumalla mitattuna, kunhan olet saanut lastun vaihdettua. Odotan mielenkiinnolla...
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
http://www.ruostepeikko.com
tervehdys!
olen myöskin sortunut virolaiseen lastuun.
Ja on asennettu, mutta ei vielä testattu!
Tarkoitus olisi räpeltää tänne jonkun näköinen ohje kuvien kanssa ensi viikon aikana!
Mun boxia ei tarvinnu kolvata vaan siellä oli jalka jo valmiina! avaaminenkin onnistuu!
missähän Tampereen suunnalla pääsin dynoon(halvalla)??
Tarkoitus olisi räpeltää tänne jonkun näköinen ohje kuvien kanssa ensi viikon aikana!
Mun boxia ei tarvinnu kolvata vaan siellä oli jalka jo valmiina! avaaminenkin onnistuu!
Yleensä vapaastihengittävästä koneesta ei saa juuri ollenkaan lisätehoa pelkällä lastulla. Monesti koneen toiminta jopa huononee ja kulutus kasvaa, eli huomattavan usein muutos on välillä ei mitään - huonompi. Silloinkin kun jotain saavutetaan on hyöty yleensä aika minimaalinen, varsinkin käytettyyn rahaan nähden.
1,8i Vectraan ei ainakaan saa lastulla elämää, siihen koneeseen ei auta muu kuin koneen vaihto
1,8i Vectraan ei ainakaan saa lastulla elämää, siihen koneeseen ei auta muu kuin koneen vaihto
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
joo-o... tossa kyselin lastun vaihtoa ja semmonen fima kuin shp.fi tekee niitä helsingissä. hintaa kaveri sanoi n.40egee ja aika 1-5h ruuhkasta riippuen. Eli auto pihaan boxi irti ja sitten kahveelle... ja parin tunnin päästä takas. boxi kiinni ja hanaa...!?!. Klaukkalan diisselissä olis dynotus 32egee, mutta ne on nyt tietysti hiihtolomalla... tarvii vielä odotella et saa polkastua jonkun lukeman ennen sitä lastua....
Erään toisen automerkin sivuilla oli juttu kyseisestä operaatiosta eli kuinka se tapahtuu. Yleemsä boxit siis ovat Esim. Boschin joten rauta sisällä on samaa.
Tässä linkki:
http://ffp-motorsport.com/tuning/chip/index.php
Tässä linkki:
http://ffp-motorsport.com/tuning/chip/index.php
Kangasalla on kaveri joka tekee noita kansien virtaus testaamisia... Sillä on kuulemma dynopenkki....On 2003-02-16 21:35, Ristari wrote:
tervehdys!