Lastun vaihto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

Terve !

Kuka tietää miten lastu vaihdetaan Gsi 16v kadettiin ? Tai kuka niitä vaihtaa ? Ostin virosta "teho lastun" ja ajattelin laittaa sen itse kiinni. Tänään yritin avata boxia mutta en saanut sitä auki :sad: . Helpompi varmaan olisi viedä laatikko jollekin pajalle joka sen laittais, mutta laittaako kukaan firma kun ei ole ostanut lastu juuri siitä liikkeestä. vai lastu lattialle ja lekalla päälle ?
cruz
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja cruz »

pitäjänmäki hki oli joku iso videokorjaamo
joka irrottaa vanhan ja laittaa siirtokannan
paikalleen ,sit voit vaihdella lastuja itse.
älä yritä itse irrottaa vanhaa lastua !!
foliot irtoo ja saat ostaa uuden boksin.
Jaakko-
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakko- »

Paljo lastulla tullee tehoa lisää?
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

semmosta 16hp/50wääntöö 160 egee sis postikulut. Mikä firma sielä hesassa tekee ? olen meinaan helsingistä ?
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Käytäpä auto dynossa ennen lastun vaihtoa ja sen jälkeen. Haluaisin nähdä tuon 16hp eron pelkällä lastun vaihdolla. Tämä edellyttäen, että moottoriin ei ole tehty mekaanisia muutoksia kuten nokka-akseleiden vaihto. Kuulostaa todella uskomattomalta, että vapaastihengittävään moottoriin saisi noin paljon lisää tehoa vain ohjelmamuutoksella. Ilmoittele kuitenkin kokemuksista vaikka ihan perstuntumalla mitattuna, kunhan olet saanut lastun vaihdettua. Odotan mielenkiinnolla...
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Missä muuten on helsingissä dyno jossa voi mennä "polkaseen" ? Ja kuka sen lastun sinne laittais ?
Ristari
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ristari »

tervehdys!

olen myöskin sortunut virolaiseen lastuun.
Ja on asennettu, mutta ei vielä testattu!

Tarkoitus olisi räpeltää tänne jonkun näköinen ohje kuvien kanssa ensi viikon aikana!

Mun boxia ei tarvinnu kolvata vaan siellä oli jalka jo valmiina! avaaminenkin onnistuu!

missähän Tampereen suunnalla pääsin dynoon(halvalla)??
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Voisi kuvitella, että joku liike joka tekee elektroniikka töitä, vois kolvata hiihen originaalin tilalle semmosen kannan. Missä tuo kyseinen boksi sijaitsee 1.8i A vectrassa?

Kertokaa sitten niitä kokemuksia siitä lastusta. itelläkin hämmästyttää kummastuttaa nuo tehon kasvun lupailut.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Yleensä vapaastihengittävästä koneesta ei saa juuri ollenkaan lisätehoa pelkällä lastulla. Monesti koneen toiminta jopa huononee ja kulutus kasvaa, eli huomattavan usein muutos on välillä ei mitään - huonompi. Silloinkin kun jotain saavutetaan on hyöty yleensä aika minimaalinen, varsinkin käytettyyn rahaan nähden.

1,8i Vectraan ei ainakaan saa lastulla elämää, siihen koneeseen ei auta muu kuin koneen vaihto :wink:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

1,8i Vectraan ei ainakaan saa lastulla elämää, siihen koneeseen ei auta muu kuin koneen vaihto :wink:
Sen kyllä uskon... :smile: mutta siitä huolimatta kiinnostais tietää missä boksi luuraa...
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

[/quote]

Sen kyllä uskon... :smile: mutta siitä huolimatta kiinnostais tietää missä boksi luuraa...

[/quote]

Kartturin oven alasaranasta n. 15 cm eteenpäin verhoilujen alla. Huoltokirja pitimen kohdalla verhoilun takana. Olihan tuossa huoltokirjapidin.

j.h
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

joo-o... tossa kyselin lastun vaihtoa ja semmonen fima kuin shp.fi tekee niitä helsingissä. hintaa kaveri sanoi n.40egee ja aika 1-5h ruuhkasta riippuen. Eli auto pihaan boxi irti ja sitten kahveelle... ja parin tunnin päästä takas. boxi kiinni ja hanaa...!?!. Klaukkalan diisselissä olis dynotus 32egee, mutta ne on nyt tietysti hiihtolomalla... tarvii vielä odotella et saa polkastua jonkun lukeman ennen sitä lastua....
icebox
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja icebox »

Ei mistään löytyisi kuvaa tuosta boxin sisustasta? Näkisi vähän minkälainen homma tuon kannan laitto on.
Sandels
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Sandels »

Erään toisen automerkin sivuilla oli juttu kyseisestä operaatiosta eli kuinka se tapahtuu. Yleemsä boxit siis ovat Esim. Boschin joten rauta sisällä on samaa.
Tässä linkki:

http://ffp-motorsport.com/tuning/chip/index.php
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

On 2003-02-16 21:35, Ristari wrote:
tervehdys!

olen myöskin sortunut virolaiseen lastuun.
Ja on asennettu, mutta ei vielä testattu!

Tarkoitus olisi räpeltää tänne jonkun näköinen ohje kuvien kanssa ensi viikon aikana!

Mun boxia ei tarvinnu kolvata vaan siellä oli jalka jo valmiina! avaaminenkin onnistuu!

missähän Tampereen suunnalla pääsin dynoon(halvalla)??
Kangasalla on kaveri joka tekee noita kansien virtaus testaamisia... Sillä on kuulemma dynopenkki....
Vastaa Viestiin