vectra 2.0i cd sport-b vm-96.Vikakoodin luku.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
japaxx
'Agila'

vectra 2.0i cd sport-b vm-96.Vikakoodin luku.

Viesti Kirjoittaja japaxx »

Moi!
Ongelmana on vikakoodin lukeminen kysesestä pistokkesta.Löysin kyllä nuo diagnostiikka sivut,mutta niistä ei löytynyt kyseistä pistoketta. Pistokkeessa on vain kahdeksan napaa ja siaitsee käkkärin alla. Tietysti vikakoodit olis mukava tietää mikäli ne eivät ole samat kuin noissa moni napasissa.

vectra 2.0i cd sport-B vm-96

00xxxxxx
000x000x

Siinä on jonkinlainen piirros pistokkeesta.(x-johto)

Kiitoksia jo etukäteen!
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Minä olen etätukena yrittänyt kans setvittää tuota vikakoodin lukua japaxxille, mutta minäkään en saa selvyyttä et miten ne vectrassa luetaan. Ajossahan tuo vikavalo oli syttynnyt, eikä enää moottorin sammuttamisen jälkeen ollut lähtennyt käyntiin :-? Todennäköisestihän vika viittaa nokka- tai kammenkulmatunnistimeen?
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Eikö se liitin kuitenkin ole tämä:

Kuva

Vectra-B 2.0i 16v X20XE 1995-1999 Siemens Simtec 56.5

If its a Simtec 56.5 fuel system (i.e. Ecotec engine) then you'll find a 16-pin ALDL connector. To read the flash codes (P codes) you need to short out pins 5 and 6 (see figure 6
smppa
OCF Member
OCF Member

Re: vectra 2.0i cd sport-b vm-96.Vikakoodin luku.

Viesti Kirjoittaja smppa »

japaxx kirjoitti: Pistokkeessa on vain kahdeksan napaa ja siaitsee käkkärin alla.
Onhan tossa 16 napaa, kaikki ei vaan ole kytketty. Eli navat 5 ja 6 yhteen niin sitten vilkkuu vikavalo.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

6-kosketin maadoitetaan ja virrat päälle niin pitäisi vikavalon vilkutella koodit, siis jos on tallentuneita koodeja, voi kokeilla ottamalla jonkun anturin johdin irti ja laittaa sitten käyntiin niin on ainakin vika....

itse olen maadoittanut suoraan auton runkoon kun olen lukenut koodit. muistaakseni kaikissa ei välttämättä ole 5-kosketin maadoitettu.
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
japaxx
'Agila'

Viesti Kirjoittaja japaxx »

Kiitoksia suuresti!
Koodit tuli luettua,tosin yks sulake siinä sähläämisessä meni,mutta se on pientä. Vikana tietenkin niin kuin moni epäili että kammenkulmatunnistin.
Vastaa Viestiin