X20XEV ja "ahtimen ääni" kierrosten mukaan?!?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Powerhousu kirjoitti:Mulla kuuluu sama ääni samasta koneesta. En oo jaksanu stressata siitä, koska se ei mun korvaa kuulosta mitenkään ihmeelliseltä, eikä varsinkaan vialta. Laittaisin sen mielummin kategoriaan "ominaisuus".
Itelle toi ääni ilmesty about reilu 1000km sitte, ja kun sitä ei ennen kuulunut, niin se tarkoittaa sitä että joku siellä on mennyt vinksalleen, tai kulunut tms... itteeni häirittee se ääni, koska se kuuluu niin helvetin kovalla... joku syy/aiheuttaja sille on löydyttävä... (ja aion tottavie myös selvittää ja korjata sen) :wink:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tutkailin juuri äänen lähdettä ("stetoskooppi)... Paikallistin sen imusarjaan taakse/alle.
Onkos tuossa x20xev:ssä muuttuvapituuksinen imusarja?

Viesti Kirjoittaja AM »

Janne M kirjoitti:Tutkailin juuri äänen lähdettä ("stetoskooppi)... Paikallistin sen imusarjaan taakse/alle.
Onkos tuossa x20xev:ssä muuttuvapituuksinen imusarja?
Voipas muuten hyvinkin olla tuo muuttuvapituuksinen imusarja joka siellä ääntelee; ukon muuttuvapituuksisella imusarjalla oleva X20XEV tuota ääntä pitää, oma tavallisella imusarjalla oleva X20XEV ei. ;)

Et Janne ole privaas tarkistellut? :roll:
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
Powerhousu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Powerhousu »

Motocoyote kirjoitti: Itelle toi ääni ilmesty about reilu 1000km sitte, ja kun sitä ei ennen kuulunut, niin se tarkoittaa sitä että joku siellä on mennyt vinksalleen, tai kulunut tms... itteeni häirittee se ääni, koska se kuuluu niin helvetin kovalla...
En väitä mitään, mutta saattaahan olla, että vika onkin ollut kuskin korvissa, kun ei ole aikaisemmin kuullut. Mä nimittäin huomasin omassani ton vasta kuukausi sitten, mutta olen ihan varma, että aiemminkin se on samaa ääntä pitänyt. En vain ole huomioinut sitä. Nyt kun sen äänen tietää, niin sen huomaa joka kerta.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

AM kirjoitti:
Janne M kirjoitti:
Voipas muuten hyvinkin olla tuo muuttuvapituuksinen imusarja joka siellä ääntelee; ukon muuttuvapituuksisella imusarjalla oleva X20XEV tuota ääntä pitää, oma tavallisella imusarjalla oleva X20XEV ei. ;)
Onkos imusarjan sisällä sitten läpät? Olettaisin ilman virtaavan imusarjan läppien ohi, joka aikaansaisi sen vinkunan. Vittumainen on ääni, sille ei voi mitään. Eroon siitä on päästävä!

AM kirjoitti: Et Janne ole privaas tarkistellut? :roll:
Jaa mää? Eipä oo mtn tullu. :roll:
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Itellä ei ainakaan oo mitään muuttuva pituuksista imusarjaa ja kuuluu silti, ja jakopääremppa tehty joku 200 kilsaa sitte eli ei pitäs sieltäkään kuulua. Mutta siitä ja muista räminöistä ite oon päässy sillä aina eroon että oon vääntäny mankkaa isommalle...
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Ei muuta ku ajatte vian esiin :P
Johnny, la gente esta muy loca.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Ois ihan jees että pääsis äänestä eroon imusarjaa irroittamatta/purkamatta/vaihtamatta. Ei se mua niin paljoa häiritse kuin mammaa repsikan penkillä... :roll:

Viesti Kirjoittaja paspartuu »

Onko kukaan muu huomannu, että välillä tuo ääni kuuluu paljon hiljempaa? Ja välillä taas kovempaa?
Astra F 2.0 16v GSi
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Mulla se kuluu aika pitkälti kierrosten mukaisesti.Tyhjäkäynnillä oikeastaan vinkumista ei kuulu laisinkaan. Talvella ääni oli hiljaisempi kuin näin lämpöisillä ilmoilla.
Josko joku keksisi vain kuinka tuosta äänestä pääsisi eroon!! :evil: Ja eroon tarkoittaa tässä tapauksessa sellaista, että imusarjaa ei vaihdeta.

Onkos kukaan availlut tuollaista pelikaanin leukapussia (xev imusarja)? Tuosta äänestä eroonpääsystähän on kohta tehtävä elämäntyö... :roll:
Viesti:

Tarkotatko sitä muuttuvapituuksista vai ihan normaalia, ite putsasin imusarjan tässä pari päivää sitte ja oli kyllä sen tarpeessaki ku on se egr saanu sitä rauhassa 12vuotta paskottaa mutta ei enää. Niin ja mulla ei oo sitä muuttuvapituuksista...
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

Mulla meni laturi kun kilsoja jotain 80tkm. Vaihdoin siihen laakerit, mutta vinkuminen jatkui. Sitten kerran kaupan pihalta startatessa laturi rupes vikisemään oikein kunnolla ja se ei enää ladannut. Laturin vaihto lopetti vinkunan. Sitä ihmettelin miten se vieläkin vikisi vaikka laitoin uudet laakerit eikä siellä näkynyt mitään kiinniottamisen jälkiä.
Tosiaan kannattaa ottaa hihna irti jotta saa monta vinkujaa poistettua listalta.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Mulla tosiaan vinkuu ilman apulaitehihnaa, j a myös uuden jakopäänkion kanssa.

Oliko ile: se imusarjan puhdistaminen paha homma?
Viesti:

No miten sen nyt ottaa, nypit vaaan kaikki johot sun muut irti että saat imusarjan käteen ja sitte putsaat. Suuttimien o-renkaat vaihdoin samalla ja imusarjan tiivisteen. Imusarjan alla oli yks kiinnitys pultti ja sitte siinä sivulla pari, mahtu just listalla avaan yläkautta sen alimman, sitte siihen tulee yks letku sinne alas kiinni tais olla joku egr:n letku ja kaikki muut siitä sitte näkyyki heti ku vaan kattoo.

Puhistin sen sitte kaasuttimen puhistus aineella ja se ainaki tehos siihen paskaan mitä sielä oli aika palijo.

En oo vielä kovin paljo kerenny tunnustelemaan vielä että kuin se vaikutti, mutta äkkituntumalta kävis vähä tasasemmin. Mutta samalla huomasin että se raksuttaa niinku diisseli eli taitaa olla pakosarja halki tai yks pultti poikki...
Vastaa Viestiin