Itelle toi ääni ilmesty about reilu 1000km sitte, ja kun sitä ei ennen kuulunut, niin se tarkoittaa sitä että joku siellä on mennyt vinksalleen, tai kulunut tms... itteeni häirittee se ääni, koska se kuuluu niin helvetin kovalla... joku syy/aiheuttaja sille on löydyttävä... (ja aion tottavie myös selvittää ja korjata sen)Powerhousu kirjoitti:Mulla kuuluu sama ääni samasta koneesta. En oo jaksanu stressata siitä, koska se ei mun korvaa kuulosta mitenkään ihmeelliseltä, eikä varsinkaan vialta. Laittaisin sen mielummin kategoriaan "ominaisuus".
X20XEV ja "ahtimen ääni" kierrosten mukaan?!?
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Voipas muuten hyvinkin olla tuo muuttuvapituuksinen imusarja joka siellä ääntelee; ukon muuttuvapituuksisella imusarjalla oleva X20XEV tuota ääntä pitää, oma tavallisella imusarjalla oleva X20XEV ei.Janne M kirjoitti:Tutkailin juuri äänen lähdettä ("stetoskooppi)... Paikallistin sen imusarjaan taakse/alle.
Onkos tuossa x20xev:ssä muuttuvapituuksinen imusarja?
Et Janne ole privaas tarkistellut?
-
Powerhousu
- 'Admiral'

En väitä mitään, mutta saattaahan olla, että vika onkin ollut kuskin korvissa, kun ei ole aikaisemmin kuullut. Mä nimittäin huomasin omassani ton vasta kuukausi sitten, mutta olen ihan varma, että aiemminkin se on samaa ääntä pitänyt. En vain ole huomioinut sitä. Nyt kun sen äänen tietää, niin sen huomaa joka kerta.Motocoyote kirjoitti: Itelle toi ääni ilmesty about reilu 1000km sitte, ja kun sitä ei ennen kuulunut, niin se tarkoittaa sitä että joku siellä on mennyt vinksalleen, tai kulunut tms... itteeni häirittee se ääni, koska se kuuluu niin helvetin kovalla...
Jaa mää? Eipä oo mtn tullu.AM kirjoitti:Onkos imusarjan sisällä sitten läpät? Olettaisin ilman virtaavan imusarjan läppien ohi, joka aikaansaisi sen vinkunan. Vittumainen on ääni, sille ei voi mitään. Eroon siitä on päästävä!Janne M kirjoitti:
Voipas muuten hyvinkin olla tuo muuttuvapituuksinen imusarja joka siellä ääntelee; ukon muuttuvapituuksisella imusarjalla oleva X20XEV tuota ääntä pitää, oma tavallisella imusarjalla oleva X20XEV ei.![]()
AM kirjoitti: Et Janne ole privaas tarkistellut?
Josko joku keksisi vain kuinka tuosta äänestä pääsisi eroon!!

Mulla meni laturi kun kilsoja jotain 80tkm. Vaihdoin siihen laakerit, mutta vinkuminen jatkui. Sitten kerran kaupan pihalta startatessa laturi rupes vikisemään oikein kunnolla ja se ei enää ladannut. Laturin vaihto lopetti vinkunan. Sitä ihmettelin miten se vieläkin vikisi vaikka laitoin uudet laakerit eikä siellä näkynyt mitään kiinniottamisen jälkiä.
Tosiaan kannattaa ottaa hihna irti jotta saa monta vinkujaa poistettua listalta.
Tosiaan kannattaa ottaa hihna irti jotta saa monta vinkujaa poistettua listalta.
No miten sen nyt ottaa, nypit vaaan kaikki johot sun muut irti että saat imusarjan käteen ja sitte putsaat. Suuttimien o-renkaat vaihdoin samalla ja imusarjan tiivisteen. Imusarjan alla oli yks kiinnitys pultti ja sitte siinä sivulla pari, mahtu just listalla avaan yläkautta sen alimman, sitte siihen tulee yks letku sinne alas kiinni tais olla joku egr:n letku ja kaikki muut siitä sitte näkyyki heti ku vaan kattoo.
Puhistin sen sitte kaasuttimen puhistus aineella ja se ainaki tehos siihen paskaan mitä sielä oli aika palijo.
En oo vielä kovin paljo kerenny tunnustelemaan vielä että kuin se vaikutti, mutta äkkituntumalta kävis vähä tasasemmin. Mutta samalla huomasin että se raksuttaa niinku diisseli eli taitaa olla pakosarja halki tai yks pultti poikki...
Puhistin sen sitte kaasuttimen puhistus aineella ja se ainaki tehos siihen paskaan mitä sielä oli aika palijo.
En oo vielä kovin paljo kerenny tunnustelemaan vielä että kuin se vaikutti, mutta äkkituntumalta kävis vähä tasasemmin. Mutta samalla huomasin että se raksuttaa niinku diisseli eli taitaa olla pakosarja halki tai yks pultti poikki...