X20XEV ja "ahtimen ääni" kierrosten mukaan?!?
-
Powerhousu
- 'Admiral'

Sulla taitaakin sitten kuulua se ääni vähän kovempana kuin mulla. Tolle vessalle pitää antaa kenkää oikein kunnolla että alkaa viheltämään. Normaali ajossa ei kuulu mitään. Siksi varmaan pidänkin sitä enemmän ominaisuutena kuin vikana. Voima siellä vaan vinkuu.Janne M kirjoitti: Mulla on tosiaan toi oma Vectra myynnissä ja kahdet kaupat on kariutunut jo tuohon ääneen.
Vihellystä ei ytahdo kuulua joutokäynnillä, mutta kierroksilla kyllä.Powerhousu kirjoitti: Sulla taitaakin sitten kuulua se ääni vähän kovempana kuin mulla. Tolle vessalle pitää antaa kenkää oikein kunnolla että alkaa viheltämään. Normaali ajossa ei kuulu mitään. Siksi varmaan pidänkin sitä enemmän ominaisuutena kuin vikana. Voima siellä vaan vinkuu.
Voipi olla että pitää se pelikaanin leukapussi (=XEV:n imusarja) irroittaa ja katsoa vielä ettei imusarjan tiiviste vuoda. Tosin päästöt ovat hyvät ja polttoaineenkulutus pientä. Tosin putsisprayllä/vedellä ei ole vaikutusta auton käymiseen.
Voipi olla että pitää se pelikaanin leukapussi (=XEV:n imusarja) irroittaa ja katsoa vielä ettei imusarjan tiiviste vuoda. Tosin päästöt ovat hyvät ja polttoaineenkulutus pientä. Tosin putsisprayllä/vedellä ei ole vaikutusta auton käymiseen.
Voiko tosiaan muka imusarja pitää tuon äänen? Jostain sieltä se tuntuu kuuluvan kun jakohihnakin vaihdettiin eikä auttanut siihen ääneen mitenkään.
Mulla auto on vm.2000 Vectra.
- Juutas
- OCF Member

- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Koe-ajoin vm.2000 Sport Vectra B:n tänään jolla oli ajettu 50tkm ja se piti myös hieman omituista ulinaa 2000-3000rpm... Kone oli 2.2 Ecotec ketjulla... Aika pelottavaa siirtyä Fordista Ooppeliin. Meinaan GT 1.8 Zetec levisi 120tkm kohdalla...
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"