X20XEV ja "ahtimen ääni" kierrosten mukaan?!?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja paspartuu »

Joku sitä muuten jutteli, että oli vaihtanut laturin ja sitten oli ininä lakannut.
Astra F 2.0 16v GSi
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Eipä ainakaan auta mulla...

Tää alkoi taas kivasti vaivaamaan toi ääni. Mikähän hitto se on? :-?
Astra F 2.0 16v GSi
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Imusarjasta se kuuluu 90%:n varmuudella. Mulla on tosiaan toi oma Vectra myynnissä ja kahdet kaupat on kariutunut jo tuohon ääneen. :evil: Hyvä siinä selittää että imusrajasta kuuluu, muttei mitään haittaa. Näinhän se on, mutta ostajaehdokashan ei sitä voi varmuudella tietää. :(
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Mullakin kuuluu toi "turbon" vinkuminen
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

Tuntuisi, että lämpimällä ilmalla kuuluu paljon selvemmin ja sitten kylmemmällä ilmalla, kun kone on kunnolla lämmennyt. Mistäköhän se mahtaa johtua?
Astra F 2.0 16v GSi
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Ilma kaiketi virtaa läppien(?) ohi imusarjan sisällä.

Viesti Kirjoittaja Powerhousu »

Janne M kirjoitti: Mulla on tosiaan toi oma Vectra myynnissä ja kahdet kaupat on kariutunut jo tuohon ääneen.
Sulla taitaakin sitten kuulua se ääni vähän kovempana kuin mulla. Tolle vessalle pitää antaa kenkää oikein kunnolla että alkaa viheltämään. Normaali ajossa ei kuulu mitään. Siksi varmaan pidänkin sitä enemmän ominaisuutena kuin vikana. Voima siellä vaan vinkuu. :D
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Eiköhän tuo vihellys ole kuulunut voimakkaana, tai vähemmän voimakkaana jokaisesta X20XEV B-Vectrasta ihan uudesta asti. :roll:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Pitäs varmaan tehä joku helvetin soittoääni tosta vihellyksestä niin pääsisitte jakamaan mun kanssa tuon musikaalisen ihmeen. ;)

Powerhousu kirjoitti: Sulla taitaakin sitten kuulua se ääni vähän kovempana kuin mulla. Tolle vessalle pitää antaa kenkää oikein kunnolla että alkaa viheltämään. Normaali ajossa ei kuulu mitään. Siksi varmaan pidänkin sitä enemmän ominaisuutena kuin vikana. Voima siellä vaan vinkuu. :D
Vihellystä ei ytahdo kuulua joutokäynnillä, mutta kierroksilla kyllä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Ei se ääni mulla ainakaan oo mitenkän niin iso että se häirihtis, mutta tuntuu kyllä nyt oudolta että se imusarjasta kuulus??? Mistä se sieltä imusarjasta vois ees kuulua, ainakaan mulla ei ollu siellä mitään erikoista mikä vois aiheuttaa semmosen vinkumisen...
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Olen ymmärtänyt että B Vectroissa olisi muuttuvapituuksinen imusarja. Luulisi että jotkin läpät säätelevät sen pituuden?
Voipi olla että pitää se pelikaanin leukapussi (=XEV:n imusarja) irroittaa ja katsoa vielä ettei imusarjan tiiviste vuoda. Tosin päästöt ovat hyvät ja polttoaineenkulutus pientä. Tosin putsisprayllä/vedellä ei ole vaikutusta auton käymiseen. :roll:

Viesti Kirjoittaja jukkis »

En tiedä minkälainen imusarja mun Opelissa on mutta suhina/vinkuminen kuuluu ilkeästi. Kuului vaimeana kun auton syksyllä ostin ja koveni hieman talven myötä ja nyt tasaisen kovana koko ajan.
Voiko tosiaan muka imusarja pitää tuon äänen? Jostain sieltä se tuntuu kuuluvan kun jakohihnakin vaihdettiin eikä auttanut siihen ääneen mitenkään.
Mulla auto on vm.2000 Vectra.
Juutas
OCF Member
OCF Member
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Koe-ajoin vm.2000 Sport Vectra B:n tänään jolla oli ajettu 50tkm ja se piti myös hieman omituista ulinaa 2000-3000rpm... Kone oli 2.2 Ecotec ketjulla... Aika pelottavaa siirtyä Fordista Ooppeliin. Meinaan GT 1.8 Zetec levisi 120tkm kohdalla...
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16

"Acta Non Verba"
Vastaa Viestiin