CIH koneen ahtaminen. 4.0 12V
-
vectra_2.0i
- 'Kadett'

CIH koneen ahtaminen. 4.0 12V
Onkos suomessa yhtään ahdettua 4.0 Opelia? Tarkoitus olisi säilyttää alakerta ihan vakiona, kai se jonkun 0.7 bar kestää? Mikäs ahdin tuohon koneeseen olisi sopiva, ettei pakopesä ihan tukehtuisi.
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Ei varmana. Ihan HX40 riittää noilla pikkupaineilla ja herääkin vielä nätisti noin isossa padassa. Tietysti jos tekee jotain 700hv kardaanin katkojaa niin sitten isoa fööniä, mutta vakio alakerralla voi silloin heittää vesilintua.
Itse olen puuhaillut 3.8 litraista ahdettua CIHiä ja ostin Schwitzer S2BG:n (54/65) ropelin. Tähtäin siis 400hv:ssa ja kiltissä käytöksessä.
Itse olen puuhaillut 3.8 litraista ahdettua CIHiä ja ostin Schwitzer S2BG:n (54/65) ropelin. Tähtäin siis 400hv:ssa ja kiltissä käytöksessä.
-
vectra_2.0i
- 'Kadett'

Mullakin on joutilaana yksi samanlainen Schwitzerin ahdin, paitsi millin pienempi pakopesä ja irrallinen hukkaportti. Se heräsi 2.0 16V koneessa n. 3500 rpm kohdalla, joten ajattelin että herää hieman turhan korkealla tässäkin koneessa, vaikka onkin enemmän iskutilavuutta. Tavoite kun olisi, että alkaisi ahtamaan noin 2000rpm paikkeilla. Yksi vaihtoehto olisi pari pienempää ahdinta.ascona_hx40 kirjoitti:Ei varmana. Ihan HX40 riittää noilla pikkupaineilla ja herääkin vielä nätisti noin isossa padassa. Tietysti jos tekee jotain 700hv kardaanin katkojaa niin sitten isoa fööniä, mutta vakio alakerralla voi silloin heittää vesilintua.
Tehotavoite olisi 300-350hv ja +500nm. Alakerta säilyisi tähän hätään vakiona. Ainoat muutokset olisi tähän hätään, että tekisi pakosarjan, 3" putkiston, ahtoputket 60mm rosterista, laittaisi välijäähdyttimen, lisäsuuttimen, bensanpaineensäätimen. Onko noihin koneisiin olemassa mitään kuparikannentiivistettä valmiina? Mitä pitäisi olla 4.0 12V Mantzelin koneen vakio puristussuhteena?
Onko tuollaisista nokista mitään iloa miedossa turbo käytössä? Tuntuu asteet rajuille, kun on tähän mennessä tullut rakenneltua pääasiassa vaan 16V koneita.
Opel CIH 6cyl (hydraulinen) 302 / 11.87
Opel CIH 6cyl (hydraulinen) 310 / 12.84
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kyllä tuon kokoinen ahdin herää aika alhaalta kun kuitenkin tilavuutta on kaksi kertaa enemmän, eli todennäköisesti jo tuossa kahden tuhannen tienoilla.vectra_2.0i kirjoitti:
Mullakin on joutilaana yksi samanlainen Schwitzerin ahdin, paitsi millin pienempi pakopesä ja irrallinen hukkaportti. Se heräsi 2.0 16V koneessa n. 3500 rpm kohdalla, joten ajattelin että herää hieman turhan korkealla tässäkin koneessa, vaikka onkin enemmän iskutilavuutta. Tavoite kun olisi, että alkaisi ahtamaan noin 2000rpm paikkeilla. Yksi vaihtoehto olisi pari pienempää ahdinta.
Tehotavoite olisi 300-350hv ja +500nm. Alakerta säilyisi tähän hätään vakiona. Ainoat muutokset olisi tähän hätään, että tekisi pakosarjan, 3" putkiston, ahtoputket 60mm rosterista, laittaisi välijäähdyttimen, lisäsuuttimen, bensanpaineensäätimen. Onko noihin koneisiin olemassa mitään kuparikannentiivistettä valmiina? Mitä pitäisi olla 4.0 12V Mantzelin koneen vakio puristussuhteena?
Onko tuollaisista nokista mitään iloa miedossa turbo käytössä? Tuntuu asteet rajuille, kun on tähän mennessä tullut rakenneltua pääasiassa vaan 16V koneita.
Opel CIH 6cyl (hydraulinen) 302 / 11.87
Opel CIH 6cyl (hydraulinen) 310 / 12.84
Nuo nokat kyllä on vähän turhan rajuja turbokäyttöön varsinkin jos kone pitää saada heräämään alhaalta.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91