Yksipisteruiskun tilalle monipisteruisku corsaan!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
corsaheebo
'Kadett'
'Kadett'

Yksipisteruiskun tilalle monipisteruisku corsaan!

Viesti Kirjoittaja corsaheebo »

Hei minulla on opel corsa 1.4i ja myös löytyy Irmscherin ruisku.. joka pitäisi saada asennettua.. mitä kaikkea tarvii vaihtaa tai muokata.. mites bensa linjat riittääkö? tai tankki miten toimii 4piste ruiskun kanssa..?
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jos leimalle meinaat niin ei tule onnistumaan.

Tarvitset sille nelipisteruiskulle pumpun sinne tankin viereen, yksipisteruiskussa se on yleensä tankin sisällä eli siinä ei liene sopivia lähtöjä?

Imusarja pitää olla 1,6-litraisesta, 1,3-litraisen imusarjassa on liian isot kanavat.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
corsaheebo
'Kadett'
'Kadett'

löytyyjo koko irmscerin ruisku sarja.. mutta lähinnä kyselen miten saan tankin sopimaan 4piste ruiskulle..
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

ei kannata. katsastus ei onnistu.
2.0t Re85
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

corsaheebo kirjoitti:miten saan tankin sopimaan 4piste ruiskulle..
Vaihdat sinne 4pisteruiskun tankin ja pumpun.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
corsaheebo
'Kadett'
'Kadett'

en aijo katsastaa autoa.. mistäköhän löytäisi 4piste ruiskun tankin.. pitäisi saada ruisku kiinni.. olen asentanut autooni jo 1.3 nokan ja peltisarjan tein itse.. vielä kun saisi tuon 4piste ruiskun asennettua niin menisi varmaan mukavasti.. myöhemmin tulossa 1.6 kone.. kunhan saan hommattua.. miten porukka on soveltanut tuon 1piste ruiskun tankin sopimaan 4piste ruiskulle.. niitäkin rakennelmia nähnyt.. motonetista löytynyy varmaa corsaan tankkeja.. mut löytyisiköhän 4 piste ruiskulle eli esim gsi tankkia? pumppu ja koko ruisku setti minulla on.. johtosarjoinen jne
Terodes
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Terodes »

Itekin vaihdoin omaan Kadettiin monipisteruiskukoneen kaasaripelin tankilla. Jos siinä on ulkopuolinen pumppu niin ei oo mikään paha homma. Ite rakensin ruiskulta tulevalle paluuputkelle haaran tankista lähtevään letkuun.. Eli tankista lähtevään letkuun t-haara missä on 2 kpl 8mm:n lähtöjä( toinen tankista tulevaan letkuun ja toinen paluuputkelle) ja yksi 12mm:n lähtö( pumpulle menevä letku). Ja toimii kuin ihmisen mieli. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan, oon niin helvetin huono selittään(ainakin pienessä pöhnässä)
Sitä kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.
janne75
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Pistät sen tankissa olevan pumpun syöttämään ruiskupumppua. Tällöin ruiskupumppu voi sijaita vaikka konehuoneessa. Jos siinä 1-pisteruiskussa on paluu linja niin sitä samaa voi käyttää.
Tuotto riittää varmaan siinä 1. pumpussa ja jos ei riitä niin ruiskupumppu imee väkisin sen läpi.

Saattaa se katsastuskin onnistua......
Vastaa Viestiin