98-bensan käyttö?
98-bensan käyttö?
Jos tankkaa 98-bensaa pitääkö vaihtaa se oktaanipistoke toisinpäin? Auton ohjekirjassa ainakin lukee siitä, mutta koskeeko se kaikkia malleja? Normaalisti käyttänyt 95, mutta kokeilun vuoksi voisi kokeilla 98. Eikös auto säädä itse sytytystä? Moottorina on siis x20xev.
Vectra A CDX -94 x20xev (myyty)
Vectra B -99 x20xev
Vectra B -99 x20xev
-
Osku
Tuossa minun astrassa (C16NZ) vaihtoehdot ovatkin 91 ja 95. 
Ja hiukan kummallista sekin kun tässä koneessa sytytystä pystyy säätämään virranjakajaa kääntämällä, vaikka ECU säätää sen automaattisesti. Ilmeisesti se kuitenkin tarvitsee "suurinpiirtein" arvot, joista sitten säätää tarkalleen oikeaksi?
Mutta hyvinhän tuo tuntuu toimivan 98-bensalla ilman mitään muutoksia.
Ja hiukan kummallista sekin kun tässä koneessa sytytystä pystyy säätämään virranjakajaa kääntämällä, vaikka ECU säätää sen automaattisesti. Ilmeisesti se kuitenkin tarvitsee "suurinpiirtein" arvot, joista sitten säätää tarkalleen oikeaksi?
Ei korkeaoktaaninen sinänsä vaadi mitään muutoksia, mutta siitä ei saa mitään hyötyä irti noin, eli ainoa vaikutus 98:n käytöllä on että maksat joka tankillisella vähän ekstraa. No, öljy-yhtiöt onkin niin köyhiä että on ihan hyvä että edes joku niitä tukeeOsku kirjoitti:hyvinhän tuo tuntuu toimivan 98-bensalla ilman mitään muutoksia.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Niin on perhana tuossakin c20ne koneessa 91/95 oktaanit plugissa.Osku kirjoitti:Tuossa minun astrassa (C16NZ) vaihtoehdot ovatkin 91 ja 95.
-
Osku
Mulla on Omegassa 95/98-plugi, mutta kun siitä ei tiedä miten päin se pitäs olla. Oon sitä käännelly niin etten tiedä mitenpäin alunperin ees oli...
Plugissa kyllä lukee 95 ja 98 eri puolilla, ei siinä mitään, mutta kun siinä pirun liittimessä ei mitään merkintää mihin se tyrkätään
Tais olla ruskea toi plugi. Niin ja jostain saksalaiselta sivulta koittanu kattoa mutta sen mukaan ne liittimet on (puoli)kiinteästi pellissä kiinni, toi on irronnu koko johtonippu siitä pidikkeestä...
Ja mitään nakutusta en oo kuullu sama kummin päin oon koittanu, tai sitte toi nakuttaa koko ajan?
Jotain kummaa tikitikitikitikitiki vaan kuuluu koko ajan, onko se ilmamäärämittarin ääni sitte?
Plugissa kyllä lukee 95 ja 98 eri puolilla, ei siinä mitään, mutta kun siinä pirun liittimessä ei mitään merkintää mihin se tyrkätään
Tais olla ruskea toi plugi. Niin ja jostain saksalaiselta sivulta koittanu kattoa mutta sen mukaan ne liittimet on (puoli)kiinteästi pellissä kiinni, toi on irronnu koko johtonippu siitä pidikkeestä...
Ja mitään nakutusta en oo kuullu sama kummin päin oon koittanu, tai sitte toi nakuttaa koko ajan?
Jotain kummaa tikitikitikitikitiki vaan kuuluu koko ajan, onko se ilmamäärämittarin ääni sitte?
siinä plugissa on valittu se oktaani millä puolella se vastakappaleen klipsi on...
asiasta polkupyrään, onko kukaan kokeillu sitä V-Poweria...?
pienen eron huomaa ainaki perstuntumalla tossa kolmelitrasessa ku kääntää plugin sinne 98.
asiasta polkupyrään, onko kukaan kokeillu sitä V-Poweria...?
pienen eron huomaa ainaki perstuntumalla tossa kolmelitrasessa ku kääntää plugin sinne 98.
elämä on kovaa, osta kypärä
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433