c16se kannen kiristysmomentit?
c16se kannen kiristysmomentit?
eli näille olis siis tarve kun pitäis vaihtaa pahvi tuohon 
Todennäköisesti väärässä.
Mulla on noilla arvoilla pitänyt jo yli 40tkm. Ettet olis ryssiny jotain asennus/kiristys vaiheessa?Juho M-P kirjoitti:Eikä muuten pidä noilla arvoilla kauaa.
Mulla rupes vuotaan "jo" 20tkm jälkeen. Vedin vielä 15astetta lisää ja vuoto loppu. Ihan paskat pultit/pahvi. Mutta mitä voi odottaa 8.8 pulteilta.[/list]
jep,kiitos.isolohkoissahan on se lämmin käytön jälkeen 15 astetta lisää,mutta tuosta en sit tiedä
...mutta pelottaa jo prkleesti kääntää se viimeinen 60 astettakin
kuinkahan muuten on kun vanhat pultit on normi(17mm)kannalla ja alla on ne paksut rikat ja uudet on sillä torx- kannalla ja mukana ei tule uusia rikkoja,niin tarviikohan nuo uudet pultit ne rikat myös?muuten ne sinne laittaisinkin mutta kun uudet jää silloin sen rikan verran lyhyemmiksi ja ne rikat on kuitenkin sen 3-4mm paksut.no pitää tuo kattoo aamulla kuinka paljon ne pultit tulee sieltä kannesta läpi.
kuinkahan muuten on kun vanhat pultit on normi(17mm)kannalla ja alla on ne paksut rikat ja uudet on sillä torx- kannalla ja mukana ei tule uusia rikkoja,niin tarviikohan nuo uudet pultit ne rikat myös?muuten ne sinne laittaisinkin mutta kun uudet jää silloin sen rikan verran lyhyemmiksi ja ne rikat on kuitenkin sen 3-4mm paksut.no pitää tuo kattoo aamulla kuinka paljon ne pultit tulee sieltä kannesta läpi.
Ei ollut mun asentama, vaan jonkin korjaamon. Eikä muuten ollu eka 1.6OHC jonka tiiviste rupes heti vuotaan. Sain vinkkinä tuon kiristämisen ja se kyl autto.Luu kirjoitti:Mulla on noilla arvoilla pitänyt jo yli 40tkm. Ettet olis ryssiny jotain asennus/kiristys vaiheessa?Juho M-P kirjoitti:Eikä muuten pidä noilla arvoilla kauaa.
Mulla rupes vuotaan "jo" 20tkm jälkeen. Vedin vielä 15astetta lisää ja vuoto loppu. Ihan paskat pultit/pahvi. Mutta mitä voi odottaa 8.8 pulteilta.[/list]
kyllähän vanhoja ajattelin käyttää ja käytinkin...kyse oli vaan siitä että tarviiko noiden torx-kantaisten kanssa niitä käyttää koska noiden rikkojen kanssa pultit jäävät juuri niiden rikkojen verran lyhyemmiksi.mittasin kyllä tuon pituuden paljonko pultti menee lohkoon ja kyllä se noiden rikkojen kanssa vielä reilusti sinne menee.tarvike imusarjan tiiviste ei kyllä käy kun koneet ja luettelot väittää että nz ja se moottorissa olis sama tiiviste...
ja muuta ei ole tarjolla.pakosarjan tiiviste oliskin ollut sama.no menee tuo imusarjan laitto huome aamuun kun ei ollut paikallisella opelillakaan hyllyssä.mikähän ero muuten on tuolla 1,3s moottorin tiivisteellä kun opelilla on niille eri varaosanumero vaikka hyvin samalle se näyttää?ei ollut vaan sarja mukana mihin ois voinut sovittaa sitä.
tässäkin oli muuten kannentiivisteen vaihdon syynä tuo öljyvuoto lohkon ja kannen välistä öljykanavan kohdalta.
tässäkin oli muuten kannentiivisteen vaihdon syynä tuo öljyvuoto lohkon ja kannen välistä öljykanavan kohdalta.