c16se kannen kiristysmomentit?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

c16se kannen kiristysmomentit?

Viesti Kirjoittaja omega16T »

eli näille olis siis tarve kun pitäis vaihtaa pahvi tuohon -(z)-
Todennäköisesti väärässä.
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Autodatan mielestä uusilla pulteilla seuraavasti:

25Nm
60 ast.
60 ast.
60 ast.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eikä muuten pidä noilla arvoilla kauaa.

Mulla rupes vuotaan "jo" 20tkm jälkeen. Vedin vielä 15astetta lisää ja vuoto loppu. Ihan paskat pultit/pahvi. Mutta mitä voi odottaa 8.8 pulteilta.[/list]
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Juho M-P kirjoitti:Eikä muuten pidä noilla arvoilla kauaa.

Mulla rupes vuotaan "jo" 20tkm jälkeen. Vedin vielä 15astetta lisää ja vuoto loppu. Ihan paskat pultit/pahvi. Mutta mitä voi odottaa 8.8 pulteilta.[/list]
Mulla on noilla arvoilla pitänyt jo yli 40tkm. Ettet olis ryssiny jotain asennus/kiristys vaiheessa?
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

jep,kiitos.isolohkoissahan on se lämmin käytön jälkeen 15 astetta lisää,mutta tuosta en sit tiedä :roll: ...mutta pelottaa jo prkleesti kääntää se viimeinen 60 astettakin :D
kuinkahan muuten on kun vanhat pultit on normi(17mm)kannalla ja alla on ne paksut rikat ja uudet on sillä torx- kannalla ja mukana ei tule uusia rikkoja,niin tarviikohan nuo uudet pultit ne rikat myös?muuten ne sinne laittaisinkin mutta kun uudet jää silloin sen rikan verran lyhyemmiksi ja ne rikat on kuitenkin sen 3-4mm paksut.no pitää tuo kattoo aamulla kuinka paljon ne pultit tulee sieltä kannesta läpi.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Prikat täytyy olla! Itse olen sitä mieltä, että vanhoja voi huoletta käyttää uudelleen, jos vain suurinpiirtein ovat suoria ja kolottomia.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Yllämainitut kiristysarvot on ihan oikeat.
Ja vanhoja kannenpulttien prikkoja voi ihan hyvin käyttää uusienkin pulttien kanssa.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Luu kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Eikä muuten pidä noilla arvoilla kauaa.

Mulla on noilla arvoilla pitänyt jo yli 40tkm. Ettet olis ryssiny jotain asennus/kiristys vaiheessa?
Ei ollut mun asentama, vaan jonkin korjaamon. Eikä muuten ollu eka 1.6OHC jonka tiiviste rupes heti vuotaan. Sain vinkkinä tuon kiristämisen ja se kyl autto.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

kyllähän vanhoja ajattelin käyttää ja käytinkin...kyse oli vaan siitä että tarviiko noiden torx-kantaisten kanssa niitä käyttää koska noiden rikkojen kanssa pultit jäävät juuri niiden rikkojen verran lyhyemmiksi.mittasin kyllä tuon pituuden paljonko pultti menee lohkoon ja kyllä se noiden rikkojen kanssa vielä reilusti sinne menee.tarvike imusarjan tiiviste ei kyllä käy kun koneet ja luettelot väittää että nz ja se moottorissa olis sama tiiviste... :roll: :D ja muuta ei ole tarjolla.pakosarjan tiiviste oliskin ollut sama.no menee tuo imusarjan laitto huome aamuun kun ei ollut paikallisella opelillakaan hyllyssä.mikähän ero muuten on tuolla 1,3s moottorin tiivisteellä kun opelilla on niille eri varaosanumero vaikka hyvin samalle se näyttää?ei ollut vaan sarja mukana mihin ois voinut sovittaa sitä.
tässäkin oli muuten kannentiivisteen vaihdon syynä tuo öljyvuoto lohkon ja kannen välistä öljykanavan kohdalta.
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Muistaakseni tuo 1,3 ja 16se:n imusarjan tiiviste on niin lähellä toisiaan että voi huoletta laittaa ristiin.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

siltä tuo minunkin muistikuvani mukaan vaikutti mutta tuli tilattua sitten tuo se:n oma
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

1.3 litraisen imusarjan tiivisteessä on selällään olevan D kirjaimen muotoiset reiät ja 1.6 se:ssä on pyöreät. -(z)-
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

juuri näin...tuon eron huomasin aamulla kun kävin hakemassa tiivisteen opelilta
Vastaa Viestiin