Omegan automaattivaihteistossa vikaa...?
Omegan automaattivaihteistossa vikaa...?
Omegan automaatti potkaisee 2-3 ylöspäin vaihdossa selvästi. Vähemmän jos ajaa reilusti veto päällä. Muuten vaihtaa ok. Oljyt ja suodattimet vaihdoin joku aika sitte. Ei vaikuttanut asiaan. Osaako kukaan arvata mistä johtuu ja onko isokin homma edessä?
lukkoturbiini on voi olla tulossa päivien päähän.. jos ei siis lukitse normaali ajossa.. vaan tarvii kierroksia lukittuakseen.. siel öljypohjassa on sellainen muovirinkula jonka nimee en nyt löytäny jos on ongelmia tiedossa.. se ei oo kallis osa, mut jos ei sit vaihda niin tulee kallista..
Taitava kuski selviää tilanteista joihin hyvä kuski ei joudu..
Tänks vinkistä. Lukitsee kyllä normaali ajossa niin kuin kuuluukin. Ei kaipaa rundia. Satunnaisesti, joskin melko harvoin, tuntuu kyllä että vaihteiston ohjelma sekoilee ja ei vaihda normaalisti, vaan kierrokset nousee ennen kuin vaihtaa. Etenkin kun lähtee liikkeelle vlittömästi käynnistyksen lälkeen, mutta se saattaa olla se katin lämmittämis ominaisuus.
itsellä temppuili automaagi vähänaikaa kunnes ei enää pakkia löytynyt. tänään otin sitten laatikon öljypohjan irti ja sieltä pohjalta löyty neula laakerin palasia eli loota on tuhannen paskana. ja halvin vaihto laatikko on 1300€ on muuten viimeinen automaatti paska mikä mulle tulee. 
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Halvemmaksi voisi tulla vaihtaa tilalle manuaalivaihteisto.A.k.i kirjoitti:itsellä temppuili automaagi vähänaikaa kunnes ei enää pakkia löytynyt. tänään otin sitten laatikon öljypohjan irti ja sieltä pohjalta löyty neula laakerin palasia eli loota on tuhannen paskana. ja halvin vaihto laatikko on 1300€ on muuten viimeinen automaatti paska mikä mulle tulee.
joo kyselyt tästäkin vaihtoehdosta on jo menossa sutiille. niin ja eiköhän tuohon hintaan saa jo c30se:n sinne kaikkineen vaihteineen pelittää. mut vituttaa siitä huolimattaascona_c kirjoitti:Halvemmaksi voisi tulla vaihtaa tilalle manuaalivaihteisto.A.k.i kirjoitti:itsellä temppuili automaagi vähänaikaa kunnes ei enää pakkia löytynyt. tänään otin sitten laatikon öljypohjan irti ja sieltä pohjalta löyty neula laakerin palasia eli loota on tuhannen paskana. ja halvin vaihto laatikko on 1300€ on muuten viimeinen automaatti paska mikä mulle tulee.
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
A.k.i kirjoitti:itsellä temppuili automaagi vähänaikaa kunnes ei enää pakkia löytynyt. tänään otin sitten laatikon öljypohjan irti ja sieltä pohjalta löyty neula laakerin palasia eli loota on tuhannen paskana. ja halvin vaihto laatikko on 1300€ on muuten viimeinen automaatti paska mikä mulle tulee.
off topic: tuli muuten itelle just tänään täyteen Opel, V6 ja Automaatti...
Nyt sitten ajellaan tiisseli volvolla
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
just just vaik mulla hermo meni tuohon kotteroon ni en aatellu ruveta millään päksterillä ajelee kylänraitillajazari75 kirjoitti:A.k.i kirjoitti:itsellä temppuili automaagi vähänaikaa kunnes ei enää pakkia löytynyt. tänään otin sitten laatikon öljypohjan irti ja sieltä pohjalta löyty neula laakerin palasia eli loota on tuhannen paskana. ja halvin vaihto laatikko on 1300€ on muuten viimeinen automaatti paska mikä mulle tulee.![]()
Nyt sitten ajellaan tiisseli volvolla(keskikulutus kotimatkalla 4,8ltr/100km)
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
joo, ei mitään huolta palkojen vetelystäA.k.i kirjoitti:just just vaik mulla hermo meni tuohon kotteroon ni en aatellu ruveta millään päksterillä ajelee kylänraitillajazari75 kirjoitti:A.k.i kirjoitti:itsellä temppuili automaagi vähänaikaa kunnes ei enää pakkia löytynyt. tänään otin sitten laatikon öljypohjan irti ja sieltä pohjalta löyty neula laakerin palasia eli loota on tuhannen paskana. ja halvin vaihto laatikko on 1300€ on muuten viimeinen automaatti paska mikä mulle tulee.![]()
Nyt sitten ajellaan tiisseli volvolla(keskikulutus kotimatkalla 4,8ltr/100km)
![]()
![]()
![]()
noo itseni piristämiseksi sulle vaan viduilen nou herneitä
(nyt ku on traktori, ni tarttee varmaan hommata peltoakin)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Eihän toi mikään VOLVO ole tai traktori, pelkästään yli (=Volvo) hinnoiteltu Renault. Renaultin ongelmien kera.jazari75 kirjoitti:
joo, ei mitään huolta palkojen vetelystä![]()
(nyt ku on traktori, ni tarttee varmaan hommata peltoakin)
j.h
Volvot löytyy www.volvo.com alta ja sekasikiö Volvot Volvon merkillä löytyy www.ford.com alta.