Omegan automaattivaihteistossa vikaa...?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
tkoivum
'Agila'

Omegan automaattivaihteistossa vikaa...?

Viesti Kirjoittaja tkoivum »

Omegan automaatti potkaisee 2-3 ylöspäin vaihdossa selvästi. Vähemmän jos ajaa reilusti veto päällä. Muuten vaihtaa ok. Oljyt ja suodattimet vaihdoin joku aika sitte. Ei vaikuttanut asiaan. Osaako kukaan arvata mistä johtuu ja onko isokin homma edessä?
Cantoona
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Cantoona »

moro..

haulla löytyy paljon juttua omegoiden lootista.. avasitko sen etummaisen öljypohjankin kun vaihdoit öljyt? jos sieltä löytyy ylimääräistä muovisilppua niin ongelmia tiedossa.. mut kokeile hakua..
Taitava kuski selviää tilanteista joihin hyvä kuski ei joudu..
tkoivum
'Agila'

No en avannut. Kattelin haulla joitain ensimmäisiä, enkä heti löytänyt mitään aivan kohdalleen osuvaa. Tarvii ottaa aikaasit, vaa ku tarttis tehdä duuniikin.... No... Mistäs ne muovisilput kertoo jos sellasta löytyy???
Cantoona
'Kadett'
'Kadett'

lukkoturbiini on voi olla tulossa päivien päähän.. jos ei siis lukitse normaali ajossa.. vaan tarvii kierroksia lukittuakseen.. siel öljypohjassa on sellainen muovirinkula jonka nimee en nyt löytäny jos on ongelmia tiedossa.. se ei oo kallis osa, mut jos ei sit vaihda niin tulee kallista..
tkoivum
'Agila'

Tänks vinkistä. Lukitsee kyllä normaali ajossa niin kuin kuuluukin. Ei kaipaa rundia. Satunnaisesti, joskin melko harvoin, tuntuu kyllä että vaihteiston ohjelma sekoilee ja ei vaihda normaalisti, vaan kierrokset nousee ennen kuin vaihtaa. Etenkin kun lähtee liikkeelle vlittömästi käynnistyksen lälkeen, mutta se saattaa olla se katin lämmittämis ominaisuus.
A.k.i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

itsellä temppuili automaagi vähänaikaa kunnes ei enää pakkia löytynyt. tänään otin sitten laatikon öljypohjan irti ja sieltä pohjalta löyty neula laakerin palasia eli loota on tuhannen paskana. ja halvin vaihto laatikko on 1300€ on muuten viimeinen automaatti paska mikä mulle tulee. :evil:
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

A.k.i kirjoitti:itsellä temppuili automaagi vähänaikaa kunnes ei enää pakkia löytynyt. tänään otin sitten laatikon öljypohjan irti ja sieltä pohjalta löyty neula laakerin palasia eli loota on tuhannen paskana. ja halvin vaihto laatikko on 1300€ on muuten viimeinen automaatti paska mikä mulle tulee. :evil:
Halvemmaksi voisi tulla vaihtaa tilalle manuaalivaihteisto. :roll:
A.k.i
'Senator'
'Senator'

ascona_c kirjoitti:
A.k.i kirjoitti:itsellä temppuili automaagi vähänaikaa kunnes ei enää pakkia löytynyt. tänään otin sitten laatikon öljypohjan irti ja sieltä pohjalta löyty neula laakerin palasia eli loota on tuhannen paskana. ja halvin vaihto laatikko on 1300€ on muuten viimeinen automaatti paska mikä mulle tulee. :evil:
Halvemmaksi voisi tulla vaihtaa tilalle manuaalivaihteisto. :roll:
joo kyselyt tästäkin vaihtoehdosta on jo menossa sutiille. niin ja eiköhän tuohon hintaan saa jo c30se:n sinne kaikkineen vaihteineen pelittää. mut vituttaa siitä huolimatta
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

8)
off topic: tuli muuten itelle just tänään täyteen Opel, V6 ja Automaatti...
Nyt sitten ajellaan tiisseli volvolla :) (keskikulutus kotimatkalla 4,8ltr/100km)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
A.k.i
'Senator'
'Senator'

jazari75 kirjoitti:
8)
Nyt sitten ajellaan tiisseli volvolla :) (keskikulutus kotimatkalla 4,8ltr/100km)
just just vaik mulla hermo meni tuohon kotteroon ni en aatellu ruveta millään päksterillä ajelee kylänraitilla :lol: :lol: :lol: :lol: noo itseni piristämiseksi sulle vaan viduilen nou herneitä 8)
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

A.k.i kirjoitti:
jazari75 kirjoitti:
8)
just just vaik mulla hermo meni tuohon kotteroon ni en aatellu ruveta millään päksterillä ajelee kylänraitilla :lol: :lol: :lol: :lol: noo itseni piristämiseksi sulle vaan viduilen nou herneitä 8)
joo, ei mitään huolta palkojen vetelystä :D
(nyt ku on traktori, ni tarttee varmaan hommata peltoakin)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Cantoona
'Kadett'
'Kadett'

joo olishan tossa itelläkin toi manualisointi projekti edessä.. ja kun kaikki vaihto-ostat löytyy jo omasta takaa.. odottaa vain inspiraatiota.. :)
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

jazari75 kirjoitti:
joo, ei mitään huolta palkojen vetelystä :D
(nyt ku on traktori, ni tarttee varmaan hommata peltoakin)
Eihän toi mikään VOLVO ole tai traktori, pelkästään yli (=Volvo) hinnoiteltu Renault. Renaultin ongelmien kera.

j.h

Volvot löytyy www.volvo.com alta ja sekasikiö Volvot Volvon merkillä löytyy www.ford.com alta.
Vastaa Viestiin