Kontin silotus
Kontin silotus
Joo eli tarkoituksena olis siloittaa a vectran takakontti, joten samalla on kehiteltävä uusi aukaisumekanismi? Millä tavalla luukun aukaisu kannattaisi toteuttaa?
Re: Kontin silotus
solenoidilla, avausnappula kabiinin puolelle, saa monesta paikasta, searchilla löytyy lisää aiheesta, parikin topiccia pitäisi löytyä.veccuA kirjoitti:Joo eli tarkoituksena olis siloittaa a vectran takakontti, joten samalla on kehiteltävä uusi aukaisumekanismi? Millä tavalla luukun aukaisu kannattaisi toteuttaa?
-
flying_man
- 'Kapitän'

Kannattaa miettiä tarvitseeko luukku sitten jonkun systeemin joka nostaa sitä avaamisen jälkeen sen verran ettei jää "kolina lukkoon".
Tein saman systeemin ja mulle tuli just se ongelmaksi että kun painan kontin auki ja menen avaamaan niin ei aukeakaan kuin sentin verran. Toisin sanoen jonkun toisen henilön täytyy nostaa luukkua samalla kun avaus nappia painetaan.
Voi olla että sedanissa ei tätä ongelmaa ole, mutta meikäläisen 5- ovisessa ainakin.
Jos jollain on joku hyvä idea miten kontin sais nousemaan pois lukon ulottuvilta niin olkoon ystävällinen ja avatkoon sanaisen arkkunsa. Itse en ole vielä keksinyt.
Tein saman systeemin ja mulle tuli just se ongelmaksi että kun painan kontin auki ja menen avaamaan niin ei aukeakaan kuin sentin verran. Toisin sanoen jonkun toisen henilön täytyy nostaa luukkua samalla kun avaus nappia painetaan.
Voi olla että sedanissa ei tätä ongelmaa ole, mutta meikäläisen 5- ovisessa ainakin.
Jos jollain on joku hyvä idea miten kontin sais nousemaan pois lukon ulottuvilta niin olkoon ystävällinen ja avatkoon sanaisen arkkunsa. Itse en ole vielä keksinyt.
Voisiko tuossa auttaa tuollainen jousikuormitteinen "popperi":flying_man kirjoitti:Kannattaa miettiä tarvitseeko luukku sitten jonkun systeemin joka nostaa sitä avaamisen jälkeen sen verran ettei jää "kolina lukkoon".
http://www.suicidedoors.com/DoorPoppers ... oppers.php
Jos jonkun vastaavanlaisen virittelisi siihen niin eikö se periaatteessa aukeasi pois tuosta "kolinalukosta"..
Sedanissahan ei muuten vastaavaa ongelmaa pitäisi olla, tai ainakaan Omegassa ei ole..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
-
flying_man
- 'Kapitän'

Voi olla kokeilemisen arvoinen tuollainen jousi systeemikin. Joskus olen miettinyt jos saisin vaihdettua kontin valojen kytkimen jousen hiukan vahvemmaksi. Ongelma on vain että jousi ei saisi vapautua vasta kun luukku on auennut noin sentin. Muuten solenoidi ei jaksa enää vetää lukkoa auki. Ellei sitten ole jotain kultaista keskitietä jousen jäykkyyden suhteen.
Ton hatchbackin takalunkan saa auki ilman mitään jousikonstejakin.Siitä lukosta sipastaan rälläkällä pieni palanen pois ni ei jää enää tuulihakaan.Kato sinne lukkoon ni näet et mikä siel pitää vetää pois ni rupee toimimaan.Täällä on jossain ollu kuviakin siitö toteutuksesta mut ei pysty kirveelläkään muistaa että mikä topicci se oli.
ok... kiitti vinkistä, täytyypä tutkia.timppa1 kirjoitti:Ton hatchbackin takalunkan saa auki ilman mitään jousikonstejakin.Siitä lukosta sipastaan rälläkällä pieni palanen pois ni ei jää enää tuulihakaan.Kato sinne lukkoon ni näet et mikä siel pitää vetää pois ni rupee toimimaan.Täällä on jossain ollu kuviakin siitö toteutuksesta mut ei pysty kirveelläkään muistaa että mikä topicci se oli.
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
Käytetäänpä vanhaa topickia...
Onko antaa vinkkejä tuohon kontin siltukseen, kannattaako se vanhapelti rälläköidä alta pois, ennenkuin hitsaa uuden kiinni?
Ja toinen kysymys, että miten ootte valoluomet hitsannut?
Jos löytyis kuvia ois plussaa.. Auto siis muna kadetti.
Onko antaa vinkkejä tuohon kontin siltukseen, kannattaako se vanhapelti rälläköidä alta pois, ennenkuin hitsaa uuden kiinni?
Ja toinen kysymys, että miten ootte valoluomet hitsannut?
Jos löytyis kuvia ois plussaa.. Auto siis muna kadetti.
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
-
Vectrailija
- 'Admiral'

Tuossa varmaan se yksinkertaisin tarvike tuohon, eikä hintakaan päätä huimaaa:Vectrailija kirjoitti:Kertokaapas viisaammat että miten tuo solenoidi avaus systeemi rakennetaan? Ois kiva saada kontti auki. Nimimerkillä kontin silottanut....
http://kauppa.osaset.com/product_info.p ... cts_id=378
Itte rakentelin keskuslukon moottorista kontille avauksen, mutta samaan lopputulokseen pääsee tuolla Osasten setilläkin.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi