1.3 OHC + Irmscher ruisku
-
insinöörikö viisas
- 'Kadett'

Miten se että maahantuoja on niitä asentanut muuttaa sitä mihinkään että se ei olisi Irmscherin ruisku? Ruiskun keskusyksikkö on toki Boschin tekele, mutta tuo paketti on kuitenkin Irmscherin kasaama ja Irmscherin nimellä myyty. Mm. imusarjan valussa lukee "Irmscher" ja ilmamäärämittarissakin tuo on mainittu.On 2003-02-20 07:47, 454SS wrote:
Hei haloo, Opelin maahantuoja on asentanut noita L-jetroniceja jälkiasennuksena ja ainakin osaan autoista liimannu samalla merkin perään. Joku typerä jopa kaupittelee Asconaansa autolehdessä maininnalla "Irmscherin viriruisku". Kyllä se ruisku on ihan Bosch:n valmistetta.
Kyllä minä ainakin meinaan jatkossakin kutsua niitä Irmscherin ruiskuiksi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2003-02-20 19:08 ]</font>
Miten en tiedä mistä puhun jos sanon Irmscherin nimellä myytyä ruiskua Irmscherin ruiskuksi? En tarkemmin tiedä mikä firma on minkäkin palikan tuosta ruiskusta tehnyt, mutta esimerkiksi kaasuläppäkotelosta löytyy GM:n leimat ja imusarjasta Irmscherin leimat, tuskin ovat Boschin valmistetta kun Bosh ei ole tietääkseni kuulu GM-yhtymään...
Maailma on täynnä alihankintaa ja eri merkkejä. Jos tuotteen kutsuminen sen myyntinimellä on mielestäsi väärin ja osoittaa että "puhuja ei tiedä mistä puhuu" niin silloin suurin osa ihmisistä on suuren osan aikaa "väärässä".
Pitäisikö minun kutsua esimerkiksi tuossa pöydällä olevaa Applen tulostinta Canoniksi kun siinä on Canonin koneisto? Tai Nadin CD-soitinta Philipsiksi kun siinä on Philipsin ohjauslogiikka?
Maailma on täynnä alihankintaa ja eri merkkejä. Jos tuotteen kutsuminen sen myyntinimellä on mielestäsi väärin ja osoittaa että "puhuja ei tiedä mistä puhuu" niin silloin suurin osa ihmisistä on suuren osan aikaa "väärässä".
Pitäisikö minun kutsua esimerkiksi tuossa pöydällä olevaa Applen tulostinta Canoniksi kun siinä on Canonin koneisto? Tai Nadin CD-soitinta Philipsiksi kun siinä on Philipsin ohjauslogiikka?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
Mr. Tuuning
- 'Kadett'

454SS kaivaa oikeen verta nenästään noilla pilkun-nussinta kommenteillaan! Itse en lähtis noin v..mäisellä sävyllä arvostelemaan tuntemattomien tekemisiä! Jos on jotain korjattavaa (omasta mielestä) muiden sanomisiin, niin sen pystyy kyl tekemään vähemmänkin herjaamalla! Jokainen asentaa ja koneistaa omalla tasollaan ja tääl foorumis on hyvä varmistaa kavereilta ennenku maksaa oppirahojaan ite.. No hard feelings..
LOL! Miksiköhän pitäisi kaikkia autojakin ruveta kutsumaan:) Opel Bosch Irmscher Lucas Ferodo Recaro Löbro Jne Kadett...On 2003-02-20 19:38, 454SS wrote:
Irmscher on tehny siihen imukotelon (tai teettänyt jollain alihankkijalla.) ja kaikki muu on Bosch:n valmistetta. Ja osa niistä maahantuojan asentamista on ilman minkäänlaista Irmscher-logoa. Kutsukaa ihan miksi haluatte, varmistaa vaan sen ettette tiedä mistä puhutte.
Montakohan alihankkijaa jokaisella autotehtaallakin on.Eipä mikään automerkki taida juuri koria ja runkoa enempää itse tehdä...
Justiin osui viimeisimmästä Tekniikan Maailmasta silmiin sellainen triviatieto, että Renault ilmoiti autojensa arvosta 70 % tulevan firman ulkopuolelta, eli Renault itse vastaa vain 30 %:sta.
Mahtaa olla pitkä litania alihankkijoita. Eiköhän se ole kuitenkin selkeintä että tuotteen myyntinimi kelpaa jatkossakin kertomaan mistä tuotteesta on kyse?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2003-02-21 18:19 ]</font>
Mahtaa olla pitkä litania alihankkijoita. Eiköhän se ole kuitenkin selkeintä että tuotteen myyntinimi kelpaa jatkossakin kertomaan mistä tuotteesta on kyse?
Siinä tuli kuluista 70% firman ulkopuolelta, mutta osissa se on varmaan aika lähelle sitä 80-90%.On 2003-02-21 18:18, Tuomas wrote:
Justiin osui viimeisimmästä Tekniikan Maailmasta silmiin sellainen triviatieto, että Renault ilmoiti autojensa arvosta 70 % tulevan firman ulkopuolelta, eli Renault itse vastaa vain 30 %:sta.