-97 b vectra, 16v vai 8v

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Make M
'Admiral'
'Admiral'

-97 b vectra, 16v vai 8v

Viesti Kirjoittaja Make M »

Eli autodatan mukaan -97 vuonna on tehty molempia, mutta onko näitä 8 tappisia tuotu suomeenkin. Tietäisi vain noita autoja katsellessa, että ei vahingossa mene katsomaankaan 8 venttiilistä, jos niitä vain on täällä tarjolla. Ei tuo ikä ja tekniikka tunnu kävelevän noissa aina ihan käsi kädessä.
Johtaja
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

ei mun tietääkseni oo suomeen tuotu ainakaan maahantuojan toimesta 8tappisia. 6-vuotta oon noita kyllä jo ehtiny ruuvailla työkseni -(z)-
Make M
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Make M »

Johtaja kirjoitti:ei mun tietääkseni oo suomeen tuotu ainakaan maahantuojan toimesta 8tappisia. 6-vuotta oon noita kyllä jo ehtiny ruuvailla työkseni -(z)-
No Se on hyvä. Mites tuo 16v konen kesto, eli onko se tavallaan samanlainen kun nuo c20ne myllyt, mutta pienempänä? Tuolla olis yks 210tkm ajettu farkku kaupan...
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Make M kirjoitti:
Johtaja kirjoitti:ei mun tietääkseni oo suomeen tuotu ainakaan maahantuojan toimesta 8tappisia. 6-vuotta oon noita kyllä jo ehtiny ruuvailla työkseni -(z)-
No Se on hyvä. Mites tuo 16v konen kesto, eli onko se tavallaan samanlainen kun nuo c20ne myllyt, mutta pienempänä? Tuolla olis yks 210tkm ajettu farkku kaupan...
X20XEV (2.0 16v Ecotec) kestää kyllä vaivatta 400-500tkm, kansiremontti tullee ajankohtaiseksi 180-280tkm välillä, kuten myös venttiilivarren kumien vaihto.

1.6:ssa ollut lienee eniten ongelmia öljynsyönnin suhteen, johon osasyynä vaikuttaa mm. tehtaalta asti olleet liian pienet männät.
Vastaa Viestiin