Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jeez, eli olisikohan mitenkä iso homma vaihtaa itse tuohon kyseiseen koneeseen kiertokangen laakeri, tai vastaava kunnes selviää tarkemmin mikä siellä alakerrassa kolkattaa hieman..?
Tai lähinnä tarkoitin, että onnistuisikohan se laakerin vaihtaminen ilman koneen nostamista poikkeen, kyllähän siellä ahasta ainakin on sen tiedän jo tuosta pakosarjan tiivisteen vaihdosta..
Onko kellään kokemuksia alakerran remonteista kone paikallaan..? Helpompihan se olisi työskennellä kun kone olisi nostettuna poikkeen..
kolkattaako myös lämpimänä?mulla on ihan hiljainen kun käynnistää.20 sekunnin jälkeen alkaa kolkattamaan ja vaimenee täysin kun lämpenee.olen ihmetellyt että mikä hemmetti siellä kolkattaa?kuulostaa että tulisi alakerran seutuvilta.
mtt kirjoitti:kolkattaako myös lämpimänä?mulla on ihan hiljainen kun käynnistää.20 sekunnin jälkeen alkaa kolkattamaan ja vaimenee täysin kun lämpenee.olen ihmetellyt että mikä hemmetti siellä kolkattaa?kuulostaa että tulisi alakerran seutuvilta.
Kyllä se kolkattaa itselläni myös lämpimänäkin..
Ei se ihan aina kuulu, mutta yleensä se kolkattaminen kuuluu..
Pitäis avata öljypohja ja katsella mitenkä niiden kiertokangen alapäänlaakerien vaihto onnistuisi sieltä käsin, uskoisin että onnistuu..