2.5 V6 Alakerran laakeri..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

2.5 V6 Alakerran laakeri..

Viesti Kirjoittaja JonTTe1 »

Jeez, eli olisikohan mitenkä iso homma vaihtaa itse tuohon kyseiseen koneeseen kiertokangen laakeri, tai vastaava kunnes selviää tarkemmin mikä siellä alakerrassa kolkattaa hieman..?

Tai lähinnä tarkoitin, että onnistuisikohan se laakerin vaihtaminen ilman koneen nostamista poikkeen, kyllähän siellä ahasta ainakin on sen tiedän jo tuosta pakosarjan tiivisteen vaihdosta.. :D

Onko kellään kokemuksia alakerran remonteista kone paikallaan..? Helpompihan se olisi työskennellä kun kone olisi nostettuna poikkeen..

Kyseessä siis 2.5 V6 Omega B.
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

kolkattaako myös lämpimänä?mulla on ihan hiljainen kun käynnistää.20 sekunnin jälkeen alkaa kolkattamaan ja vaimenee täysin kun lämpenee.olen ihmetellyt että mikä hemmetti siellä kolkattaa?kuulostaa että tulisi alakerran seutuvilta.
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

mtt kirjoitti:kolkattaako myös lämpimänä?mulla on ihan hiljainen kun käynnistää.20 sekunnin jälkeen alkaa kolkattamaan ja vaimenee täysin kun lämpenee.olen ihmetellyt että mikä hemmetti siellä kolkattaa?kuulostaa että tulisi alakerran seutuvilta.
Kyllä se kolkattaa itselläni myös lämpimänäkin.. :-?

Ei se ihan aina kuulu, mutta yleensä se kolkattaminen kuuluu..

Pitäis avata öljypohja ja katsella mitenkä niiden kiertokangen alapäänlaakerien vaihto onnistuisi sieltä käsin, uskoisin että onnistuu.. :wink:
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Monesti pelkkä laakerin vaihto on vain tekohengitystä. Yleensä se kampiakselin laakerikaulakin on kulunut/naarmuuntunut ja mennyt soikeaksi.

->jonkiaikaa on hiljanen ja sitte taas kolisee.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

Noinpahan se asia kylläkin on, mutta samapahan ne on vaihtaa vaikka se kolina jonkin ajan päästä uusiutuisikin..

Paljonkohan lie niillä laakereilla hintaa, ei luulisi liukulaakereiden paljon maksavan? :roll:
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eipä ne varmaan 50€ enempää maksa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

onko öljynpaineita mitattu? pitäisi olla 1,2bar/650rpm
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

Eipä nuo kalliit loppuunsa olisi..

Eijjoo paineita mitattu, mistäs tuommoisen laitteen voisi ostaa jolla saisi paineet mitattua vai tulisiko halvemmaksi käyttää jossain mittauksessa?

Voikos noilla paineilla sitten olla vaikutusta kolkattamiseen vai mitenkä?
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

niin jos paineet karkaa on yleensä laakerivika tai öljypumppu loppu. mutta nuo ovat suosituspaineet 2.5 v6:selle.

mittarin voi tehdä itse, mutta taitaa tulla kustantamaan sen verran että on helpompi käydä mittauttamassa jollakin pajalla tms.

edit: ellet sitten satu olemaan töissä sellaisessa paikassa että saisit mielellään vaimenetun mittarin kiinni öljykellon paikalle..... :wink:
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

Juu enpä valitettavasti ole sellaisessa paikassa töissä että noin saisi tehtyä.. :wink:

Pitää kysellä jostain paikoista hintoja paljonko ottaisivat nuista paineiden mittauksista niin pääsisi asiassa jonkin verran eteenpäin.. 8)
Vastaa Viestiin