Astra H:n tuulilasi

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
majuho
'Kadett'
'Kadett'

Astra H:n tuulilasi

Viesti Kirjoittaja majuho »

Mistäs saisi halvimmalla tuulilasin asennettuna Astra H:n Jyväskylästä? AutoBest teettää työn jollain alihankkijalla ja ajattelin että jos itse veisi sen suoraan sinne niin ehkä voisin säästää joitain euroja...
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

Lasi-Kalle on minulle vaihtanut sopuhintaan parit tuulilasit vuosien varrella. Löytyy Kalevankadulta vastapäätä Kolmikulmaa, käynti Ilmarisenkadun puolelta. Kannattaa ainakin kysyä tarjous.
Jaki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jaki »

Sama kylä ja sama homma edessä. Tuulilasi siis paskana. :-(

Sellaista mietin, että kun tähän mun astraaliin ei saanut edes rahalla sitä sadetunnistinta, niin minkälainen homma tuo olisi jälkikäteen..

Itse mietin, että peili ja tuulilasi uusiksi, mutta joutuukohan jotain johtosarjoja tai ohjelmointia vielä lisäksi teettämään. Viiksessähän ei mitään erilaisuutta ole, kun tunnistin aktivoituu siinä tihkuasennossa?

Tuolla Bestillä ei huoltomiehet kyllä viitsineet edes vaivautua miettimään.. Yksi äijä oli sitä mieltä, että vaan tuulilasin joutuu vaihtamaan, mutta eiköhän se tunnistinyksikkö kuitenkin siinä peilin jalassa ole??

Sama vastaus sieltä lopulta tuli kun soittimen vaihdostakin.. Ei tuu toimimaan ja saattaa mennä jotain sekaisin.. Huoh.. Jostain kun saisi uudet Opelin TIS ja EPC kuvastot, niin saisi oikeatakin tietoa..

Melko suolaista hintaa huollosta.. 300 € lasi ja 150 työ.. Ja tosiaan itse eivät edes tee.. Paljon vetoa, että lasiliikkeestä suoraan halvemmalla.. :-)
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

no jälkiviisaus on paras laji, mutta mun mielestä uudempaan autoon kannattaa ottaa lasivakuutus, se ei hirveitä vuodessa maksa....
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

skk kirjoitti:no jälkiviisaus on paras laji, mutta mun mielestä uudempaan autoon kannattaa ottaa lasivakuutus, se ei hirveitä vuodessa maksa....
kerro mitä hyötyä on ottaa lasivakuutusta, kun minimi oma vastuu on lähes lasin hintainen.

Viimeks kun vaihatin vectraan lasin niin kirkas oli 170 eur ja sävykin alle 200 eur. Eikö vakuutuksen minimi omavastuu ole ~150eur?

Jos ei ole lämmitettävää tuulilasia, niin ei siitä vakuutuksesta ole mitään rahallista hyötyä. Tuskin siihen lasiin edes jokavuosi kiveä lentää jos ajaa kauempana kuin metrin päässä edessä olevasta.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Tuli mielee, että korvaako lasivakuutus lasin vaihdon, jos on tullut iso iskemä eikä lasi ole halki? Voiko vakuutuksen ottaa autoon, vaikka lasi on mennyt rikki jo ajat sitten?
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Lasivakuutus maksaa n. 20e vuodessa, uuden lasin saa tosiaan omavastuulla eli 150eurolla ja korjaukset ovat ilmaisia, eli ilman omavastuuta. Yksi korjauskin maksaa 50e, joten mielestäni tuo vakuutus kannattaa. Uusiin automalleihin lasikin maksaa yleensä vähintää 300euroa.
Jaki
'Kadett'
'Kadett'

Jep, suosittelen kyllä lasivakuutusta lämpimästi uusiin autoihin. Tyhmyydestä tosiaan sakotetaan.. :-) Itselläni moisen puuttuminen on enemmän laiskuutta kuin tyhmyyttä. Tarkoitus oli ottaa, mutta jotenkin se vaan jäi hoitamatta, no varmaa on, että lasin vaihdon jälkeen se tulee minullekin..

Anyway, heittäkää viisaat arvailuja siitä jälkiasenteisesta sadetunnistimesta?
TobyR
OCF Member
OCF Member

Re: Astra H:n tuulilasi

Viesti Kirjoittaja TobyR »

majuho kirjoitti: AutoBest teettää työn jollain alihankkijalla ja ajattelin että jos itse veisi sen suoraan sinne niin ehkä voisin säästää joitain euroja...
IT WAS ME !!! :lol: :lol: :lol:
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

Jaki kirjoitti: Anyway, heittäkää viisaat arvailuja siitä jälkiasenteisesta sadetunnistimesta?
Kysyin tuota, oli vahva epäilys että johtosarjaa ei sinne tule, eli se pitäisi vetää...
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
TobyR
OCF Member
OCF Member

skk kirjoitti:
Jaki kirjoitti: Anyway, heittäkää viisaat arvailuja siitä jälkiasenteisesta sadetunnistimesta?
Kysyin tuota, oli vahva epäilys että johtosarjaa ei sinne tule, eli se pitäisi vetää...
Perjantaina tulee -06 H Astra lasin vaihtoon, pitää tarkistaa onko siellä sadetunnistimen piuhaa.

H Astran Tuulilasi 1-värinen vihreä 300e asennettuna, 2-värinen 320e ja sadetunnistinlasi 330e
Lasit on ns. kasettilaseja joissa tulee automaattisesti uudet ympäryslistat.
Jaki
'Kadett'
'Kadett'

Joo, mä jaksan kyllä pyyhkiä lasit manuaalisestikin ja huomaan jos vettä sataa.. ;-)

Harrastusmielessä tuota olisi voinut laitella.. Täytyy varmaan itsekin kurkkia sinne katon sisään ja ihmetellä onko siellä johtosarjaa.. Itsekin olen epäilyt, ettei siellä johtoja varmaan ole, kun ei sitä sadetunnistinta tosiaan 04/05 taitteessa farmariin millään saanut.. Ollut varmaan ongelmia tuotannossa/osien saamisessa..
majuho
'Kadett'
'Kadett'

TobyR kirjoitti: Perjantaina tulee -06 H Astra lasin vaihtoon, pitää tarkistaa onko siellä sadetunnistimen piuhaa.
H Astran Tuulilasi 1-värinen vihreä 300e asennettuna, 2-värinen 320e ja sadetunnistinlasi 330e
Taitaapi olla mun Astra tulossa.. ;-) Teehän sitten hyvää työtä niin tulen kehumaan tänne.
TobyR
OCF Member
OCF Member

majuho kirjoitti:
TobyR kirjoitti: Perjantaina tulee -06 H Astra lasin vaihtoon, pitää tarkistaa onko siellä sadetunnistimen piuhaa.
Taitaapi olla mun Astra tulossa.. ;-) Teehän sitten hyvää työtä niin tulen kehumaan tänne.
Onkos sun Astra viininpunainen farkku?
Ei tässä ainakaan ollu valmiutta sadetunnistimelle.
majuho
'Kadett'
'Kadett'

TobyR kirjoitti: Onkos sun Astra viininpunainen farkku?
Ei tässä ainakaan ollu valmiutta sadetunnistimelle.
Joo se se oli. Kiitoksia hyvästä työstä... Lasi oli vähän likainen mutta muuten ihan ok.
Vastaa Viestiin