Siitä on jo aikaa ku oon ottanut irti noita helmoja, mut muistaakseni piti vaan työntää etummaista puoliskoa eteen- ja takimmaista taaksepäin vajaa viis senttiä. Säily ainakin suurin osa kiinnikkeistä ehjänä, ei ne tosin ooppelilla hirveitä maksakaan. Tietty ne on aika napakasti siinä kiinni.
Juu, pultit alta irti (voi myös olla ruuveilla), jonka jälkeen suoraan painamalla alaspäin helmaa, ja vetämällä taaksepäin pitäis irrota. Toisinsanoen käänteisesti kun asentaessa. kiinnike on sellainen hämähäkin näköinen muovilärpäke, joka siis leviää painettaessa kasaan, jollaoin alapuolen kiskon saa irti -> jonka jälkeen tietenkin yläpuolen kiskokin irtoaa.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Kiitos neuvoista. Toivottavasti ei jää koko peltihelma käteen kun muovisten alle kurkkaa. Onko kokemuksia missä kunnossa peltihelmat pysyy näiden muovisten alla?
Hirmusta rapinaa kuulu mulla omegan muovihelman ja pellin välistä ku tunkilla koitin siihen kohti laskea pukin varaan. Eli mulla kuulostaa olevan pelkkää ruostetta muovihelman yläpuolella... miten lie pysyneekään enää kiinni
mulla oli vectrassa oikeen puoleinen helma apukuskin oven matkalta ihan mätä ku noi muovit on ollu....ja sit vasemmal puolel oli takaoven kohtaal sellanen 10cm mätä kohta ja sit edessä 30cm mätä kohta