Omega A -92 Muovihelman irroitus?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Valtsu
'Admiral'
'Admiral'

Omega A -92 Muovihelman irroitus?

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Pitäs kurkata tonne helman alle kuinka pahaksi on hapantunut (varmaan pahasti). Mutta kertokaas miten ton muovihelman saa rikkomatta irti?
ooppelipeli
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ooppelipeli »

Siitä on jo aikaa ku oon ottanut irti noita helmoja, mut muistaakseni piti vaan työntää etummaista puoliskoa eteen- ja takimmaista taaksepäin vajaa viis senttiä. Säily ainakin suurin osa kiinnikkeistä ehjänä, ei ne tosin ooppelilla hirveitä maksakaan. Tietty ne on aika napakasti siinä kiinni.
ooppelipeli
'Kapitän'
'Kapitän'

Nii ja taisihan siellä olla alapuolella muutama muovinen ruuvin tapainen kiinnike jotka pitää tietysti avata ensin, korjatkaa jos olen väärässä...
Oraakkeli
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Oraakkeli »

Juu, pultit alta irti (voi myös olla ruuveilla), jonka jälkeen suoraan painamalla alaspäin helmaa, ja vetämällä taaksepäin pitäis irrota. Toisinsanoen käänteisesti kun asentaessa. kiinnike on sellainen hämähäkin näköinen muovilärpäke, joka siis leviää painettaessa kasaan, jollaoin alapuolen kiskon saa irti -> jonka jälkeen tietenkin yläpuolen kiskokin irtoaa.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Valtsu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Kiitos neuvoista. Toivottavasti ei jää koko peltihelma käteen kun muovisten alle kurkkaa. Onko kokemuksia missä kunnossa peltihelmat pysyy näiden muovisten alla?
ooppelipeli
'Kapitän'
'Kapitän'

Omassa ei ainakaan ollut ruostetta helmoissa yhtään, vaikka joka paikasta muualta ruostetta kyllä löytyi...
liteFun
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Hirmusta rapinaa kuulu mulla omegan muovihelman ja pellin välistä ku tunkilla koitin siihen kohti laskea pukin varaan. Eli mulla kuulostaa olevan pelkkää ruostetta muovihelman yläpuolella... miten lie pysyneekään enää kiinni :D
vecculi92
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vecculi92 »

mulla oli vectrassa oikeen puoleinen helma apukuskin oven matkalta ihan mätä ku noi muovit on ollu....ja sit vasemmal puolel oli takaoven kohtaal sellanen 10cm mätä kohta ja sit edessä 30cm mätä kohta :roll:
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
glo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Ne helmat mätänee niistä niiteistä, missä se muovihelma on kiinni :)
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Vastaa Viestiin