Jäähdytysnesteet katoaa?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Jäähdytysnesteet katoaa?

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Eli mihinkä se ajan saatossa katoaa toi neste vai eikö sen kuuluisi kadota? Autona on Omega MV6 ja menny ~1-2desiä nestettä 7000km ajon aikana. Kuluuko se muilla? Nyt vaan alko omegassa hälyttämään jäähdytysnesteestä aina kun kylmänä starttaa. ~7000km sitten viimeks vaihtanu nesteet. Lämpimänä se nesteen taso on kyllä yli sen paisarin keskivaiheen.

Öljyn kulutuksen ymmärrän kun se kuitenkin voitelee ja sitä voi mennä vääriinki paikkoihin, mutta nesteethän kuitenkin vaan kiertää siellä koneistossa.
sg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sg »

'95 2.0 b-omegassa oli ainakin yksi syylärin letkuista hangannut koneen reunaan niin että oli alkanut putki vuotamaan. oli noin 20e putki, onko näkynyt läikkiä auton alla ajon jälkeen?
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Paikkoja mistä voisi vuotaa on kyllä jo jonkun verran.
Letkuliitoksissa, paisarin korkki, jäähdytin, lämppärin kenno jne.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
kag1
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja kag1 »

joo mulla on sama homma 2.5l b omegassa nestettä katoo 10000km välillä 2dl. mitään läikkiä ei jää auton alle eikä kone huone haise jähärinesteellle eikä myöskään auton sisällä..
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

vesipumppu? joskus nestevuodot on aika hankalia paikallistaa, varsinkin kun vuoto on vähäistä ajoviima roiskii sen pois niin vuoto jälkiä ei näy. :-?
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Varsinkin kun se on niin vähäistä. Pitää lyödä paisari täyteen ja kattoa meneekö toiset 10 000km ...

Saa minun puolesta kadota jos on noin vähästä.
Masa329
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Masa329 »

itse kysyin huollosta kun omega hukkasi hiukan nestettä.. sanoivat että kannattaa vaihtaa paisuntasäiliön korkki ja siihen loppu häviäminen
opeluser
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja opeluser »

värjää se neste, ja sit sellasella uv-valolla katot kaikki liitokset läpi löytyy heti vuotokohat.. siis jos vuodot on konee ulkopuolisia :lol:
Putkisto PITÄÄ olla rosteria!
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

^ juu tuohon tarkoitukseen saa varaosa kaupasta ihan vastittua litkua, eikä tarvii kauan ootella niin sit voi sillä UV-lampulla tsekata liitokset... Ajattelin tuota itte kokeilla jos tuo evo alkaa hävittään nestettä...
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
opeluser
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja opeluser »

mulla pyörii tälläkin hetkellä ivecos tuo samane litku... on vaan myhkäsen väristä, mut heti jos tulee jotai hämminkiä, ni näkee et mistä tihkuu.. tos o kuvaki ni näkee minkä väristä o...http://i80.photobucket.com/albums/j168/ ... alli21.jpg Ja esim, jos tippuu niinku mulla tohon lämpösen imusarjan päälle, mitä ei sillon koskaan huomattu, ni kuivuessaan siihen jää silti uv-valolla nähtävä värjäys....
Putkisto PITÄÄ olla rosteria!
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Nyt sitten tilanne "hieman" paheni. Eli nestettä menee pari desiä jo tuhannelle kilsalle.

Ja toinen "hauska" piirre ilmeni että öljyä tiputtaa pihalle ~1-2desiä samalle tuhannelle kilsalle. En ole vielä auton alle päässyt, mutta auton tipoista päätellen se tiputtaa jostain koneen takaa vasemmaltapuolelta (edestäpäin katsottuna). Eli oisiko ideoita? Varmaankin kansipahvi sanonu työsopimuksen irti? Öljynlauhdutin vaihdettiin (osatoimituksen järeämpi malli) jouluna kun viimeksi kun meni soossit sekasin. Hyvin on toiminut sen jälkeen tähän hetkeen asti.
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ooskari »

Kannentiivistehän se taitaa olla. Itselläni menny jo kohta usko siihen että löytäisin nesteen tippumiselle lopun! Vuotanut nestettä niin kauan kun auto minulla ollut! :evil:
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

ooskari kirjoitti:Kannentiivistehän se taitaa olla. Itselläni menny jo kohta usko siihen että löytäisin nesteen tippumiselle lopun! Vuotanut nestettä niin kauan kun auto minulla ollut! :evil:
Mulla se ei vuoda sitä nestettä(kait?) vaan se syö sitä. Öljy on se mikä tippuu pihalle :-)
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ooskari »

Undertaker kirjoitti:
ooskari kirjoitti:Kannentiivistehän se taitaa olla. Itselläni menny jo kohta usko siihen että löytäisin nesteen tippumiselle lopun! Vuotanut nestettä niin kauan kun auto minulla ollut! :evil:
Mulla se ei vuoda sitä nestettä(kait?) vaan se syö sitä. Öljy on se mikä tippuu pihalle :-)
Osalla on kyllä tiputtanut vain ja ainoastaan nestettä. Riippuu paljolti kai siitä miten se tiiviste mennyt. Mutta toki sen öljynlauhduttimen voisi vielä tarkistaa ettei siellä ole jokin löysällä tai onko tiivisteet ehjät.
aaakooo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja aaakooo »

Mulla oli Zafirassa sama juttu, nestettä hävisi muutama desi. Vika löytyi kun jouduin seisomaan n. 20 min kevyessä pakkasessa. Tämän jälkeen alkoi konepellin alta tulla hieman höyryä. Vika oli helppo paikallistaa jäähdyttimen toiseen päähän, jossa letkulähtö oli murtunut (hiushalkeama). Eipä muuta kun jäähdytin vaihtioon ja nesteet on pysyneet siitä lähtien sisällä.
Vastaa Viestiin