Koneremontin jälkeen outo sähkö vika

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Koneremontin jälkeen outo sähkö vika

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Auto omega b 3.0 v6. Autoon tehtiin kesällä koneremontti jonka jälkeen olen huomannut että autosta ikäänkuin häviää sähköt välillä, tosin hyvin lyhyeksi aikaa. Vika on niin huomaamaton että sen huomaa vain pimeällä ajettaessa tasaista vauhtia, esim cruise päällä. Valot himmenee hetkeksi ja auto nykäisee hieman. Tätä tapahtuu täysin satunnaisesti, mutta jatkuvasti. Mistäköhän alkais vikaa etsimään. Akun navat on tiukasti kiinni.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
vetkula4x4
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja vetkula4x4 »

Laturin hihna luistaa "äänettömästi" varsinkin vesisateella...?
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Tarkistappa moottorin ja korin välinen maakaapeli. -(z)-
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

telwin kirjoitti:Tarkistappa moottorin ja korin välinen maakaapeli. -(z)-
Maita ittekkin funtsin, mutta pikainen tarskistus osoitti että nekin olisi kiinni hyvin, mutta täytyy vielä tarkistaa ajan kanssa, tai sit remontin tehnyt liike saa sen tarkistaa... Itse en siis ko. hommaa tehnyt.

Vielä vikaa tarkemmin kuvaten, se ilmenee ikäänkuin joku laite alkaisi viemään virtaa ihan hirveesti, valot himmenee hetkeksi, siis kaikki valot, myös mittariston valot, ja kulku muuttuu siksi aikaa huonommaksi. Mutta toisaalta olin eilen tampereelta tullessa havaitsevani myös päin vastaista tapahtumaa, eli "perus tilasta" valot hetkeksi hieman kirkastui ja silloin meno tuntui maistuvan tavallistakin paremmin.... :lollis: -(z)- :lollis:
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Löytyisiköhän syy laturin suunnalta, latausjännitteen säädin vetelee viimeisiään tai joku johto löysällä???
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Jope kirjoitti:Löytyisiköhän syy laturin suunnalta, latausjännitteen säädin vetelee viimeisiään tai joku johto löysällä???
Täytyypi mitata tuo laturi. jodot lupas liike tarkistaa, samalla kun "tulppaavat" öljyvuodon.

OT:
Ei meinaa noissa opelin koneissa kyllä pysyä öljyt sisällä sitten millään :-) käytännössä tuossa mun omegassa on nyt 4. kone menossa ja kaikki kussut öljyt allensa, eka kone jopa hajos sen takia 88thkm kohdilla :-) (auto ei ollut silloin vielä mulla) tosin kyseessä oli ilmeisesti huolto virhe, ja takuuseen tuli uus kone. (joka sekin vuoti öljyä niin että riitti ja piisas) sit vaihdoin siihe ton v6:n joka sekin on vuotanut kokajan, ja nyt kun se purettiin atomeiksi ja kasattiin uusiksi niin vuoto eikun jatkuu :-) näyttäs siltä että kammenkulmatunnistimenkohdalta puskee läpi.
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ot: Ei opel vuoda öljyä,se merkkaa reviiriä.. :lol:
Vastaa Viestiin