Koneremontin jälkeen outo sähkö vika
Koneremontin jälkeen outo sähkö vika
Auto omega b 3.0 v6. Autoon tehtiin kesällä koneremontti jonka jälkeen olen huomannut että autosta ikäänkuin häviää sähköt välillä, tosin hyvin lyhyeksi aikaa. Vika on niin huomaamaton että sen huomaa vain pimeällä ajettaessa tasaista vauhtia, esim cruise päällä. Valot himmenee hetkeksi ja auto nykäisee hieman. Tätä tapahtuu täysin satunnaisesti, mutta jatkuvasti. Mistäköhän alkais vikaa etsimään. Akun navat on tiukasti kiinni.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

Maita ittekkin funtsin, mutta pikainen tarskistus osoitti että nekin olisi kiinni hyvin, mutta täytyy vielä tarkistaa ajan kanssa, tai sit remontin tehnyt liike saa sen tarkistaa... Itse en siis ko. hommaa tehnyt.telwin kirjoitti:Tarkistappa moottorin ja korin välinen maakaapeli.
Vielä vikaa tarkemmin kuvaten, se ilmenee ikäänkuin joku laite alkaisi viemään virtaa ihan hirveesti, valot himmenee hetkeksi, siis kaikki valot, myös mittariston valot, ja kulku muuttuu siksi aikaa huonommaksi. Mutta toisaalta olin eilen tampereelta tullessa havaitsevani myös päin vastaista tapahtumaa, eli "perus tilasta" valot hetkeksi hieman kirkastui ja silloin meno tuntui maistuvan tavallistakin paremmin....
Täytyypi mitata tuo laturi. jodot lupas liike tarkistaa, samalla kun "tulppaavat" öljyvuodon.Jope kirjoitti:Löytyisiköhän syy laturin suunnalta, latausjännitteen säädin vetelee viimeisiään tai joku johto löysällä???
OT:
Ei meinaa noissa opelin koneissa kyllä pysyä öljyt sisällä sitten millään