Mikähän mokkula on moottorin kannen takaosassa Omega B 2.5v6

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
päkynomega
'Kadett'
'Kadett'

Mikähän mokkula on moottorin kannen takaosassa Omega B 2.5v6

Viesti Kirjoittaja päkynomega »

Omega B 2,5 v6 -95
TIETÄISKÖ joku mikä tehtävä on sillä kannen takaosassa olevalla alipaineella toimivalla motukalla. Siis se mikä on siellä melkein tuulilasin alla, imusarjan takana. Samanlainen näyttäis olevan edessä imuputkessa mikä mulla kyllä liikkuu kun kierrättää konetta mutta tämä moottorin takaosassa oleva ei liiku missään vaiheessa. Jotenkin alipaineella varmaan pitäis toimia kun letkut menee siihenmalliin. Liityiskö jotenkin tähän huohotinjärjestelmään???
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tuollaistako tarkoitat?
Kuva
päkynomega
'Kadett'
'Kadett'

No just toi. Mikä mikä
Jope
OCF Member 2016

-Roy-
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja -Roy- »

OT.

Vähänkö oon ettiny kauan tota pdf tiedostoa kun aikoinaan sen hävitin kun ajattelin etten palaa V6 ihmeelliseen muailmaan.... Erityiskiitos Jope:lle!!
How low can you go?
päkynomega
'Kadett'
'Kadett'

Juu kuvista ymmärsin että joku resonaattiventiili taitaa olla (ehkä tai jms.) Mulla ei siinä tapahdu mitään liikettä millään kierrosalueella että täytyy varmaan aloittaa vian etsaintä sulakkeista.
Voisko (viitsiskö) joku samanlaisen Omegav6 koneen omaava vilkaista liikkuks se missään vaiheessa. Siis aukeeks tyhjäkäynnillä vai kierroksilla... tai sit toisin päin.
Jope
OCF Member 2016

-Roy- kirjoitti:Vähänkö oon ettiny kauan tota pdf tiedostoa kun aikoinaan sen hävitin kun ajattelin etten palaa V6 ihmeelliseen muailmaan.... Erityiskiitos Jope:lle!!
Eipä kestä, oisit kysyny :D
WeskuR
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja WeskuR »

päkynomega kirjoitti:Juu kuvista ymmärsin että joku resonaattiventiili taitaa olla (ehkä tai jms.) Mulla ei siinä tapahdu mitään liikettä millään kierrosalueella että täytyy varmaan aloittaa vian etsaintä sulakkeista.
Voisko (viitsiskö) joku samanlaisen Omegav6 koneen omaava vilkaista liikkuks se missään vaiheessa. Siis aukeeks tyhjäkäynnillä vai kierroksilla... tai sit toisin päin.
siinähän oli vastaukset sun kysymyksiin sivulla 83 (tossa pdf tiedostossa) . sun tarvis saada kuormitettua sitä konetta ja se ei onnistu paikollaan kaasutellessa.
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Mulla on ylimääränen tuommonen käkkylä mikäli omasi on rikki.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

WeskuR kirjoitti:
päkynomega kirjoitti:Juu kuvista ymmärsin että joku resonaattiventiili taitaa olla (ehkä tai jms.) Mulla ei siinä tapahdu mitään liikettä millään kierrosalueella että täytyy varmaan aloittaa vian etsaintä sulakkeista.
siinähän oli vastaukset sun kysymyksiin sivulla 83 (tossa pdf tiedostossa) . sun tarvis saada kuormitettua sitä konetta ja se ei onnistu paikollaan kaasutellessa.
Mulla noi venttiilit (molemmat) liikkuu kyllä paikallaan ollessakin, kun vaan antaa jenkaa tarpeeksi, onkohan ne sit rikki -(z)- :o -(z)- ne aukee siinä 4000- 4500rpm kohdilla, ja pysyy auki rajottimelle asti... Ainakaan penkityksessä kuuluisaa vääntö kuoppaa ei mulla esiinny, jotenka uskoisin niiden toimivan oikein.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

kattos vain hyvä dokumentti lähti heti talteen.

nyt taas ymmärtää enempi noista läpistä ja osaa tarkemmin ihmetellä niitä...
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
1st Opel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 1st Opel »

Minulla X25XE vectra B samanlaista ongelmaa. Mulla on vain ylempi liikahtaa kun antaa nopeesti kaasua. Alempi ei liikahda yhtään mihinkään millää kierrosalueella :o

Eikös nuo ventiilit ole alipainaohjattuja? Ja sit sähköliittimet on vain tilatietoa varten?

Onko kukaan noita vaihtanut/korjanut jos on voinut?

Toisessa x25XE vectrassa ne liikkuvat kyllä paikallaankin ollessa, et eise taida tarvita sen kummempia kuormia...
kim69
'Kadett'
'Kadett'

Wauxhall college

Viesti Kirjoittaja kim69 »

Jope kirjoitti:Katso tuolta http://www.max-boost.co.uk/max-boost/re ... engine.pdf sivu 81, 82 ja 83.
Onko samanlaista pdf-tiedostoa kenelläkään x20xev koneesta?
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Noissa v6:sissa kannattaa niissäkin tarkistaa alipaineletkujen ja säiliön kunto, systeein toiminta on aika paljon myös siitä kiinni onko alipainetta kunnolla tarjolla ja nuo säiliöt tuntuvat olevan herkkiä vuotamaan.

Eli kun alipaineletkusta joka menee imusarjalta säiliöön imee niin pitäisi ilman tuleminen hetken päästä loppua. Sitten kun sen jälkeen puhaltaa niin ilmaa ei pitäisi mennä enää letkuun sillä alipainesäiliössä on takaiskuventtiili.

Kannattaa myös kokeilla imeä säiliöön alipaine ja sitten hetken päästä irrottaa joku säiliön ja sähköventtiilien välissä oleva letku ja kuunnellaa kuuluuko pihaus, eli että pysyikö säiliössä alipaine.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
1st Opel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 1st Opel »

P. Lanttola kirjoitti:Noissa v6:sissa kannattaa niissäkin tarkistaa alipaineletkujen ja säiliön kunto, systeein toiminta on aika paljon myös siitä kiinni onko alipainetta kunnolla tarjolla ja nuo säiliöt tuntuvat olevan herkkiä vuotamaan.

Eli kun alipaineletkusta joka menee imusarjalta säiliöön imee niin pitäisi ilman tuleminen hetken päästä loppua. Sitten kun sen jälkeen puhaltaa niin ilmaa ei pitäisi mennä enää letkuun sillä alipainesäiliössä on takaiskuventtiili.

Kannattaa myös kokeilla imeä säiliöön alipaine ja sitten hetken päästä irrottaa joku säiliön ja sähköventtiilien välissä oleva letku ja kuunnellaa kuuluuko pihaus, eli että pysyikö säiliössä alipaine
Mitä meinaat säiliöllä? Sellasta mustaa muovi koteloako, johon alipaine letkut päätyvät?
Vastaa Viestiin