Vectra C takaiskarit

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Iso Omega
'Kadett'
'Kadett'

Vectra C takaiskarit

Viesti Kirjoittaja Iso Omega »

Kävin tänään konttorilla ja Veccu sai tylyn tuomion :evil: .
Onkohan normaalia, että vm.2003:ssa ja 76tkm:a ajetussa gts:ssä on jo takaiskarit ihan sököt?Varsinkin kuskinpuolen on aivan loppu...
Sekä pelkääjänpuolen takatukivarren laakerointi on kans sökö...se on kuulemma tyyppivika.
Onko muilla ollu jo vastaavia kulumia?
Auto on sport, eli alusta on kai hivenen matalampi ja kovempi kuin normaali versiossa?
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

Mulla on nyt päällä sama vika. Auto on -04 vuosimallia, mutta otettu käyttöön 10/03. Ajettu 62tkm.
Käytin 60tkm:n huollossa ja pyysin kyselemään GM:ltä mitä tehdään, koska mun mielestä kestoikä on liian lyhyt.
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
G T S
'Senator'
'Senator'

Millasta ääntä sulla pitää toi tukivarren laakerointi? Mulla kolisee takaa jokin montuissa. Ja on kolissut piiitkän aikaa jo. Jos kysyisin siitäkin. Ja ajettlin myös seuraavaksi mainita etutolppien laakereista, kun keulassa on kolissut jo 40tkm, mutta takuu aikana tutkittiin useasti ja mitään vikaa ei tuntunut löytyvän, niin josko laakerit olisivat kypsät. Ainakin useilla on ollut vikaa noissa etutolppien yläpäänlaakereissa.

Autoa kun ei viitsi takuuaikanakaan seisottaa turhan panttina korjaamolla. Seisotetaan sitten takuuajan ulkopuolella :D :D
Wesu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Wesu »

Elkää manatko, 11tkm mittarissa, vielä täysin ilman ongelmia... :yawn: B-Vectran alusta alko kolisee ja paukkuu alle 100tkm lukemissa.
janit2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja janit2 »

juu ennen auton ostoa(gts 03)kävin tietenkin koeajolla ja siinä tuli kyllä huomattua että perä oli aika matalalla ja iskarit löysät.Kerroin tästä liikkeessä ja ennen kaupantekoa vaihtoivat uudet iskarit,ne olivat todellakin aivan finaalissa,autolla oli ajettu 55000 :o
Iso Omega
'Kadett'
'Kadett'

Tukivarrenlaakeri ei ilmoitellut itsestään, ennenkuin katsastusinssi väänteli purkuraudallaan takaylätukivartta.Eli välys on ainakin vielä niin pieni, ettei näy ajossa (tai ainakaan itse en huomaa).
Soitin Opelille asiasta, ja he lupasivat ottaa auton syyniin, mutta eivät luvanneet suoralta kädeltä takuuseen.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
peitsamo85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja peitsamo85 »

Iso Omega kirjoitti:Tukivarrenlaakeri ei ilmoitellut itsestään, ennenkuin katsastusinssi väänteli purkuraudallaan takaylätukivartta.Eli välys on ainakin vielä niin pieni, ettei näy ajossa (tai ainakaan itse en huomaa).
Soitin Opelille asiasta, ja he lupasivat ottaa auton syyniin, mutta eivät luvanneet suoralta kädeltä takuuseen.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
käsillä sen välyksen sieltä kaikista parhaiten tuntee... takapää ylös ja ottaa renkaasta kiinni ja kääntää ylös ja alas.. jos on väljä niin tuntuu aivan selvästi. ja jos oikein kunnolla väljä niin ei tartte ees nostaa, ottaa vaan takapyörästä kunnolla kiinni ja vetää itteen päin ja työntää ittestä pois päin(semmosta rynkytystä tekee).
Ex Vectra Wagon Cdti. Ex Astra Wagon 1.6T. Ex Astra Gtc Opc. Ex Astra Gtc Turbo.
pkh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pkh »

peitsamo85 kirjoitti: käsillä sen välyksen sieltä kaikista parhaiten tuntee... takapää ylös ja ottaa renkaasta kiinni ja kääntää ylös ja alas..
Oletko kuinka monesta C-vectrasta takaylätukivarren välykset tarkistanut? Ei muuten tunnu kun on renkaat ilmassa.
peitsamo85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja peitsamo85 »

pkh kirjoitti:
peitsamo85 kirjoitti: käsillä sen välyksen sieltä kaikista parhaiten tuntee...
Oletko kuinka monesta C-vectrasta takaylätukivarren välykset tarkistanut? Ei muuten tunnu kun on renkaat ilmassa.
bumerangia tarkoitat? kyllä varmaan tuntuu ihan selvästi. ja olen.
Ex Vectra Wagon Cdti. Ex Astra Wagon 1.6T. Ex Astra Gtc Opc. Ex Astra Gtc Turbo.
pkh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pkh »

peitsamo85 kirjoitti:
pkh kirjoitti:
peitsamo85 kirjoitti: käsillä sen välyksen sieltä kaikista parhaiten tuntee...
bumerangia tarkoitat? kyllä varmaan tuntuu ihan selvästi. ja olen.
Bumerangiapa hyvinkin. Kumma homma että ei huollossa kokeilla koskaan renkaat ilmassa niitä välyksiä (ai niin mutta todelliset Opelin korjaajathan löytyvätkin ainoastaan näiltä foorumeilta) ja se välys ei tunnu renkaat ilmassa ennen kuin se tukivarsi on TODELLA väljä.
Iso Omega
'Kadett'
'Kadett'

No nyt on uudet takaiskarit ja uusi bumerangi, joista tosin iskarit jouduin ostamaan itse (onneksi vain 120e/pari ).Ja bumerangin maksoi autoliike josta auton ostin!Että se Opelin takuista...
Takuu -03:lla ollut vain kaksi vuotta,vetosivat siihen.Mutta autoliikkeelle (mainostamatta, J.Rintajouppi, Tikkurila ) suuri kumarrus tukivarresta, jota sen ei edes olisi tarvinnut ostaa.
Asiakaspalveluissakin on eroa...
astra coupe 2.2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astra coupe 2.2 »

Anteeksi, että menee vähän ohi aiheesta mutta onkohan noissa GTS:ssä kaikissa sama alusta moottorivaihtoehdosta huolimatta?
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

G T S kirjoitti:Mulla on nyt päällä sama vika. Auto on -04 vuosimallia, mutta otettu käyttöön 10/03. Ajettu 62tkm.
Käytin 60tkm:n huollossa ja pyysin kyselemään GM:ltä mitä tehdään, koska mun mielestä kestoikä on liian lyhyt.
Mitä ne tuumas GM:ltä? Menikö iskarit takuuseen?

Itselläni tuntuisi kanssa noi takaiskarit olevan vähän heikossa hapessa.
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
G T S
'Senator'
'Senator'

Hepokatti kirjoitti:
G T S kirjoitti:Mulla on nyt päällä sama vika. Auto on -04 vuosimallia, mutta otettu käyttöön 10/03. Ajettu 62tkm.
Mitä ne tuumas GM:ltä? Menikö iskarit takuuseen?

Itselläni tuntuisi kanssa noi takaiskarit olevan vähän heikossa hapessa.
Meni joo.
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

G T S kirjoitti: Meni joo.
Kuulostaa lupaavalta! Täytyneekin huomenna suunnistaa kohti Opelixi liikettä...
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
Vastaa Viestiin