No niin, nyt se siten taitaa alkaa. Vaihdoin öljyt perjanaina ja jo illalla alkoivat ABS, airbag sekä moottorin vikavalo palamaan. Nyt tällä hetkellä valot voivat palaa samaan aikaan tai sitten ne eivät pala ollenkaan. Kierrosten pudotessa kahteen tuhanteen eivät edellä mainitut valot pala. Ensin syttyy ABS, sen jälkeen tulee airbag ja siihen perään moottorin vikavalo. Koodeja en ole vielä lukenut. Voiko öljynvaihto saada tällaista aikaan, vai onko niin että kosteus on syypää? Veikkauksia?
Eihän esimerkiksi ABS-valon pitäisi ilmoittaa mistään muusta kuin ABS:n ongelmista?
Eli tässä lienee kyse sähköhäiriöistä.
Auto kulkee ihan normaalisti.
Omega b x20xev-94, Mittaristossa valot palaa...
Täytyy itsensä kanssa keskustella. Olen nyt ajanut noin 150 km sen jälkeen kun alkoivat valot palamaan. ABS, airbag sekä moottorin vikavalo palavat joskus yhdessä ja joskus yksin. Välillä ei pala yksikään noista valoista. mikä mahtaa olla vialla? En tiedä mutta tuntuu ehkä hieman "pirteys" koneesta hyytyneen. Samoin välillä voi pikkuisen nykäistä pienillä kierroksilla varsinkin kun kiihdyttää. Kosteusko tässä nyt tekee kiusaa vai onko kyseessä jotakin muuta? Tulpat pitänee katsastaa heti kun kerkiää.
mulle kävi edelliseen omppuun samoin.(1995 2.0 16 V)paitsi että latausvalo,abs ja öljynpainevalo jäi palamaan.syynä oli laturi tai tarkemmin sanottuna sen jännitteensäädin joka oli jumittunut ja seurauksena tuli virtapiikki joka sulatti mittarin piirilevyn.laitatin kuntoon pikahuollossa 100A laturi ja uusi mittarin piirilevy töineen about 550€.metroautossa.
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
Sama juttu se mulla oli paitsi hinta vähän alhaisempi. 304 €.mtt kirjoitti:mulle kävi edelliseen omppuun samoin.(1995 2.0 16 V)paitsi että latausvalo,abs ja öljynpainevalo jäi palamaan.syynä oli laturi tai tarkemmin sanottuna sen jännitteensäädin joka oli jumittunut ja seurauksena tuli virtapiikki joka sulatti mittarin piirilevyn.laitatin kuntoon pikahuollossa 100A laturi ja uusi mittarin piirilevy töineen about 550€.metroautossa.
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023