Omega b x20xev-94, Mittaristossa valot palaa...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kim69
'Kadett'
'Kadett'

Omega b x20xev-94, Mittaristossa valot palaa...

Viesti Kirjoittaja kim69 »

No niin, nyt se siten taitaa alkaa. Vaihdoin öljyt perjanaina ja jo illalla alkoivat ABS, airbag sekä moottorin vikavalo palamaan. Nyt tällä hetkellä valot voivat palaa samaan aikaan tai sitten ne eivät pala ollenkaan. Kierrosten pudotessa kahteen tuhanteen eivät edellä mainitut valot pala. Ensin syttyy ABS, sen jälkeen tulee airbag ja siihen perään moottorin vikavalo. Koodeja en ole vielä lukenut. Voiko öljynvaihto saada tällaista aikaan, vai onko niin että kosteus on syypää? Veikkauksia?

Eihän esimerkiksi ABS-valon pitäisi ilmoittaa mistään muusta kuin ABS:n ongelmista?
Eli tässä lienee kyse sähköhäiriöistä.
Auto kulkee ihan normaalisti.
kim69
'Kadett'
'Kadett'

Voisiko laturissa olla jotakin vialla? Auto kyllä käynnistyy ihan moitteetta, kenties tyhjäkäynti on korkeammalla kuin yleensä ja käyntiäänessä on mukana uutena äänenä pieni ujellus.
kim69
'Kadett'
'Kadett'

Täytyy itsensä kanssa keskustella. Olen nyt ajanut noin 150 km sen jälkeen kun alkoivat valot palamaan. ABS, airbag sekä moottorin vikavalo palavat joskus yhdessä ja joskus yksin. Välillä ei pala yksikään noista valoista. mikä mahtaa olla vialla? En tiedä mutta tuntuu ehkä hieman "pirteys" koneesta hyytyneen. Samoin välillä voi pikkuisen nykäistä pienillä kierroksilla varsinkin kun kiihdyttää. Kosteusko tässä nyt tekee kiusaa vai onko kyseessä jotakin muuta? Tulpat pitänee katsastaa heti kun kerkiää.
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

mulle kävi edelliseen omppuun samoin.(1995 2.0 16 V)paitsi että latausvalo,abs ja öljynpainevalo jäi palamaan.syynä oli laturi tai tarkemmin sanottuna sen jännitteensäädin joka oli jumittunut ja seurauksena tuli virtapiikki joka sulatti mittarin piirilevyn.laitatin kuntoon pikahuollossa 100A laturi ja uusi mittarin piirilevy töineen about 550€.metroautossa.
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
kim69
'Kadett'
'Kadett'

mtt kirjoitti:mulle kävi edelliseen omppuun samoin.(1995 2.0 16 V)paitsi että latausvalo,abs ja öljynpainevalo jäi palamaan.syynä oli laturi tai tarkemmin sanottuna sen jännitteensäädin joka oli jumittunut ja seurauksena tuli virtapiikki joka sulatti mittarin piirilevyn.laitatin kuntoon pikahuollossa 100A laturi ja uusi mittarin piirilevy töineen about 550€.metroautossa.
Sama juttu se mulla oli paitsi hinta vähän alhaisempi. 304 €.
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

mulla oli myös a-omegassa niin että laturi lakkasi lataamasta niin abs, moottorin vikavalo ja latauksen merkkivalo syttyivät palamaan, uusi laturi ja valot sammuivat :)
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

juu kyllähän tuo latausvikaan viitta.

mittari käteen ja mittoon millasta jännitettä siellä pyörii.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Vastaa Viestiin