HUOHOTUS...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2003-03-07 19:01, Jupe wrote:
no itse kyllästyin kyseiseen huohotuslerssiin kadetissani, ja johdin sen suoraan maahan. Tuloksena oli vaan letkun tukkeutuminen.

onhan se sydäntäsärkevää johdattaa sitä pa*kaa imusarjaan, mutta niin toimii kaikkein varmimmin ainakin talvisin.
Itse en vetänyt suoraan maahan vaan ostin moposportista sellasen pipercrossin huohottimeen tarkoitetun "ilmanputsarin" joka estää aika hyvin öljyjen karkaamisen huoharin kautta.kosteus pääsee kyllä haihtumaan tehokkaasti.

Ja tosta talvivin toimimisesta sen verran,että olivat ko. suodattimen korjaamolla rikkoneet ja jouduin tyrkkäämään letkun takaisin imusarjaan.Seurauksena oli letkun tukkoon jäätyminen viikonloppureissulla reilun 100 kilsan ajon jälkeen ja alkoi puskea öljyä öljykorkin välistä(se hyvä puoli,että tulipahan todettua vk tiivisteen paineenkesto:) ) .Suodattimen kun laitoin takaisin, niin ei ole enää vastaavaa ongelmaa ollut.

Niin ja sinä aikana kun tuubi oli kiinni imusarjassa oli joka aamuinen helevetti lähteä töihin ku kaasu hirtti kiinni kaasuläpän jäätymisen takia.

Ainakaan henk.koht en enää letkua aio orkkispaikalle tyrkätä mutta tehköön kaikki niinkuin itse parhaaksi näkee.
Vastaa Viestiin