Corsan ovi roikkuu...

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
katana1100
'Kadett'
'Kadett'

Corsan ovi roikkuu...

Viesti Kirjoittaja katana1100 »

Eli jäi käteen yhden papparaisen vanha -88 2-ovinen Corsa jossa kuskin ovi roikkuu. Onko saranatappien vaihto hankalaa? Onnistuuko ilman hermojen polttamista eli kannattaako tehdä.. :) ??
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

yleensä kuluu myös se ovenpuoleinen osa saranasta, auttaa tappien vaihto jonkun aikaa ja sitten ongelma palaa. Aina sitä voi kokeilla, jos saranatapit ei ole ollu irti niin luultavasti ruoste tehny kepposet. Tämä ainakin silloin jos oven alareunan pesua laiminlyöty. Itse sain ensimmäisen kerran irti sillä konstilla että noin viikko ennen ruiskuttelin crc:tä saranoihin.
Muistaaksen 8mm kiintolenkin pitäis sopia saranatapin kauluksen ympäri, sitten vain lyödä kiintolenkin juureen niin lähtee. Kannaattaa pitää apuria lähellä joka nosta vähän sitä ovea, irtoaa täten paljon paremmin.
Konsteja on varmasti yhtä monta kun tekijöitä, tämä miten minä sain ne irti. Vaihdellu niitä tappeja kolmisen kertaa vuodessa, niin kauan kestäny kuluneilla ovisaranoilla. Pitäis saada myös ne ovensaranat, ovat vaan hitsattuja oveen joten niitten vaihtaminen on ammattimiehen hommaa.
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Corsan ovi roikkuu...

Viesti Kirjoittaja tursas »

katana1100 kirjoitti:Onko saranatappien vaihto hankalaa? Onnistuuko ilman hermojen polttamista eli kannattaako tehdä.. :) ??
Se on hankalaa, aikaa meni mulla alatappiin(alhaalta ylöspäin tuurnalla) tunti ja kolme varttia ja hermot. Ylätappiin(ylhäältä alaspäin) pitkällä ruuvimutteri virityksellä vartti.

:whack:

saranatappi vaan hakuun, niin keinoja tosiaan löytyy.....sitten kun ne on irti ja pitäisi uudet laittaa tilalle menee hermot uudestaan, ainaski multa meni... 8)
Vastaa Viestiin