Ikkunoiden huurtuminen
Ikkunoiden huurtuminen
Hei.
Olen uusi Astra Caravan käyttäjä 1.8 vm 2000. Aiemmin minulla oli porrasperäinen sedan ja en havainnut takasivuikkunoiden höyrystymistä. Onko jotain ohjetta tai kikkaa jolla takasivuikkunat eivät höyrystyisi?
Olen uusi Astra Caravan käyttäjä 1.8 vm 2000. Aiemmin minulla oli porrasperäinen sedan ja en havainnut takasivuikkunoiden höyrystymistä. Onko jotain ohjetta tai kikkaa jolla takasivuikkunat eivät höyrystyisi?
Meillä veti viime talvena ikkunat huuruun ihan tosissaan -98 Astra G Car:ssa, kun lämmöt nousivat sisällä. Ongelma alkoi, kun oltiin käytetty auto pesukadun läpi, joten oletimme, että ovien väliin oli päässyt kosteutta, joka sitten höyrystyi auton lämmittyä. Ajatuksena oli, että kosteus häipyisi ajan ja lämpimämpien kelien myötä. Kitkuteltiin sen kanssa sitten, kun voimapuhalluksella pysyi tuulilasi kuitenkin auki. Keväällä huollossa mainittiin asiasta ja syylliseksi paljastui sisäilmankierron moottori (ei muuten ollut kovin halpaa...
). Läppä oli jäänyt asentoon, jossa suurin osa kiertävästä ilmasta oli sisäilmaa, joka tunnetusti voi talvisin olla melko kosteaa.
Jos ilmiö esiintyy, kun lastaat takapenkille kolme vesisateessa kastunutta lasta, en huolestuisi kovin paljoa...
Jos ilmiö esiintyy, kun lastaat takapenkille kolme vesisateessa kastunutta lasta, en huolestuisi kovin paljoa...
Missä tuo sisäilmankiertoläppä sijaitsee? Mielestäni en ole sitä hanskalokeron alla nähnyt. Lienekö keskikonsolin takana? Pääseekö käsiksi ilman purkamista?
Vetää niin pirusti huuruun ja muistelisin suodattimen kesällä vaihtaneeni.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Siellä hanskalokeron takana,missä on se puhaltimen moottori.Altti450 kirjoitti:Missä tuo sisäilmankiertoläppä sijaitsee? Mielestäni en ole sitä hanskalokeron alla nähnyt. Lienekö keskikonsolin takana? Pääseekö käsiksi ilman purkamista?
Jos se toimii,ota hanskis irti,käynnistä sisäkierto, niin näet kuinka se mekanismi liikkuu.
Dodiin, löysin pitkällisten etsintöjen jälkeen torx-sarjani ja pääsin ottamaan hanskalokeron irti.
Eipä tuolla mitään liikettä ollut vaikka sisäilmankiertonappia paineli. Nappi ilmeisesti ohjailee sitä moottorin vasemmassa kyljessä olevaa vipua, jonka avulla se moottorin päällä oleva kupu liikkuu. Missä asennossa kupu on, kun ottaa ilman ulkoa?
Eipä tuolla mitään liikettä ollut vaikka sisäilmankiertonappia paineli. Nappi ilmeisesti ohjailee sitä moottorin vasemmassa kyljessä olevaa vipua, jonka avulla se moottorin päällä oleva kupu liikkuu. Missä asennossa kupu on, kun ottaa ilman ulkoa?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Re: Ikkunoiden huurtuminen
Mulla kans tuli ongelma ton läpän kanssa painoin nappia et ottaa sisältä ilman toimi ihan hyvin mut nyt ku pitäis saada pihalta ilma ni eipä onnistukkaan enää saa ikkunat huurussa ajella. Tais olla elämäni viimeinen ooppeli.
Re: Ikkunoiden huurtuminen
Pienestä kiinni, jos merkki menee pannaan yhen läpän takia. Ei taida olla kohta montaa merkkiä maailmassa millä suostut ajelemaanOsku81 kirjoitti:Mulla kans tuli ongelma ton läpän kanssa painoin nappia et ottaa sisältä ilman toimi ihan hyvin mut nyt ku pitäis saada pihalta ilma ni eipä onnistukkaan enää saa ikkunat huurussa ajella. Tais olla elämäni viimeinen ooppeli.