1.7TD 50kW 8V Astran venttiilien nostajien säätö??????
1.7TD 50kW 8V Astran venttiilien nostajien säätö??????
Tarviiko venttiilien nostureiden / keinujen / jonkin muun systeemin kannessa, säätämiseen jotain erikoistyökalua???
Ne rallattaa sen verran mukavasti että niille tarttis tehrä jotain!
Wili
Wili
Uutta matoo koukkuun...
Siis jotain erikoiskallista erikois avainta???
Eikö kellään ole haisua?
Vanha Mantan kansi oli isoilla torxeilla kiinni, ja muuten muut pultit ihan normaalilla 12 kulmaisella 10mm avaimella.
Yksi ostajaehdokas perui tänään jo kaupat, koska näki tämän kysymyksen täällä. Koska vertaan vm.1999 280tkm 8V moottorin rallatusta vähän alle 80tkm ajettuun 2003 hondan 16V moottoriin.
MUTTA HALUAN EDELLEEN SÄÄTÄÄ NIITÄ NOSTAJIEN VÄLYKSIÄ ITSE!!!
Wili
Eikö kellään ole haisua?
Vanha Mantan kansi oli isoilla torxeilla kiinni, ja muuten muut pultit ihan normaalilla 12 kulmaisella 10mm avaimella.
Yksi ostajaehdokas perui tänään jo kaupat, koska näki tämän kysymyksen täällä. Koska vertaan vm.1999 280tkm 8V moottorin rallatusta vähän alle 80tkm ajettuun 2003 hondan 16V moottoriin.
MUTTA HALUAN EDELLEEN SÄÄTÄÄ NIITÄ NOSTAJIEN VÄLYKSIÄ ITSE!!!
Wili
Uutta matoo koukkuun...
Re: 1.7TD 50kW 8V Astran venttiilien nostajien säätö??????
Erikoistyökaluista en tiedä, mutta pitäisi olla hydrauliset nostimet.WWWili kirjoitti:Tarviiko venttiilien nostureiden / keinujen / jonkin muun systeemin kannessa, säätämiseen jotain erikoistyökalua???
Wili
j.h
Olen aina ollut siinä uskossa että ne olisi hydrauliset nostimet, mutta ystäväni autokeskusksen korjaamolla vain aiheutti epäilyn häivän kysyessään että lukeeko huoltokirjassa niiden säätämisestä mitään. Ja siitä asiasta oli maininta huoltokirjassa, että ne pitäisi säätää. 
Siksi siis uskon pyhästi että ne ovat "vanhan malliset" keinut. Jos on varmaa tietoa, niin saa vakuuttaa minut uudelleen hydraulisten kannalle.
En vain haluaisi ottaa venttiilikoppaa irti vain katsoakseni sinne sisään. Kopan tiiviste on sen verran paskasti suunniteltu, että se rupeaa taas tihkumaan kun sen kerran avaa. Ostettuani auton, niin silloin se vuosi hieman, ja sen jälkeen pitänyt, mutta sen sai vetää suht kireelle.
Wili
Siksi siis uskon pyhästi että ne ovat "vanhan malliset" keinut. Jos on varmaa tietoa, niin saa vakuuttaa minut uudelleen hydraulisten kannalle.
En vain haluaisi ottaa venttiilikoppaa irti vain katsoakseni sinne sisään. Kopan tiiviste on sen verran paskasti suunniteltu, että se rupeaa taas tihkumaan kun sen kerran avaa. Ostettuani auton, niin silloin se vuosi hieman, ja sen jälkeen pitänyt, mutta sen sai vetää suht kireelle.
Wili
Uutta matoo koukkuun...
En ole tuota moottoria hämmästellyt, mutta tarkistin vielä toisestakin lähteestä, että hydrauliset säätimet.jjvirtan kirjoitti:Oliko se nyt niin ettei niitä saanut enää säädettyä vaan kone on remonttikunnossa...
Täällä kyllä pitäis löytyä asiantuntijat tähän vaivaan,searchilläkin vois löytyä juttua aiheesta...
Monet keinuvipukoneistolla olevan hydrauliset venttiilinnostimet pitää tehdä korjauksen yhteydessä ns. perussäätö.
j.h
EI. Kone ei ole remonttikunnossa. Vaan olisin halunnut tehdä koneeseen aivan normaalia säätöä/huoltoa. Olen sillä vuoden ajellut, ja pelkästään öljyjä ja suodattimia vaihdellut. Ja ilmastoinnin ja laturin hihnat vaihdoin. Muuten auto on toiminut moitteetta. Vaikka 282000km mittarissa.
Ajattelin säätää / huoltaa moottoria ENNEN kuin mitään tapahtuu. Ja kaverini sai minut uskomaan että siellä muka olisi esihistorialliset säädettävät nostimet. Että välystä pitäisi säätää välys luiskilla.
Wili
Ajattelin säätää / huoltaa moottoria ENNEN kuin mitään tapahtuu. Ja kaverini sai minut uskomaan että siellä muka olisi esihistorialliset säädettävät nostimet. Että välystä pitäisi säätää välys luiskilla.
Wili
Uutta matoo koukkuun...
No minä vaan muistelen että täällä joku moottoria tunteva joskus kertoili että konetta saa olla remppaamassa 200tkm välein kun nostajista loppuu säätövara.korjaus melko suuritöinen.Jos ei itse pysty hommaan laskua voi kertyä tuhatkin euroa.
Juu että tällainen kone tuo on..Tää tuli nyt ihan ulkomuistista mutta kyllä se juttukin tuolla jossain arkistoissa pitäisi olla.
Juu että tällainen kone tuo on..Tää tuli nyt ihan ulkomuistista mutta kyllä se juttukin tuolla jossain arkistoissa pitäisi olla.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
jjvirtan kirjoitti:No minä vaan muistelen että täällä joku moottoria tunteva joskus kertoili että konetta saa olla remppaamassa 200tkm välein kun nostajista loppuu säätövara.korjaus melko suuritöinen.Jos ei itse pysty hommaan laskua voi kertyä tuhatkin euroa.
mä vaihdan ne 500 eurolla vaikka heti tuohon diisseliin..
mutta mikset hae uutta venakopan tiivistettä ja katto kuinka ne venat on säädettävissä sielä?!?
Motonetistä tiiviste
1,7TD OHC. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-5241 9.90 ???
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben