V6:sten lämmöistä
V6:sten lämmöistä
Millasia lämpöjä teillä on kesä/talviaikaan maantienopeuksissa?
Mulla on kesäisin hivenen päälle 85-astetta ja nyt, kun taas pakastaa, niin hivenen alle tai just 85-astetta. Taajama-ajossakin harvoin menee yli 90-asteen, paitsi ruuhkissa.
Mulla on kesäisin hivenen päälle 85-astetta ja nyt, kun taas pakastaa, niin hivenen alle tai just 85-astetta. Taajama-ajossakin harvoin menee yli 90-asteen, paitsi ruuhkissa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: V6:sten lämmöistä
just samat lämmöt mullakin.kysyin huollosta niin termarin vaihto n.300 egee...lämmöt on kuitenkin kuulemma riittävät kunhan hytissä riittää lämpöä.koneen kulumisen kannalta ei merkitystä.Timonen kirjoitti:Millasia lämpöjä teillä on kesä/talviaikaan maantienopeuksissa?
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
kai niissä on termostaateissa jonku verran eroja, mulla piettää matka ajossa n.90c, kyläpyörittelyssä enemmän ja maantiellä kengitettäessä kesällä luonnollosesti kans enemmän. mutta koko aja vähintään tuo 90! saattaahan ne mittaritkin vähän valehdella..
c25xe ja tarvike mallinen termostaatti, yllättävän vittumainen oli vaihtaa..
c25xe ja tarvike mallinen termostaatti, yllättävän vittumainen oli vaihtaa..
tämmöstä tänään
Re: V6:sten lämmöistä
Tuota mä olin ittekin tuuminut. Lämmintä/kuumaa ilmaa tulee -25-pakkasillakin ja kun tuo lämpö kuitenkin on mustalla alueella, niin ei luulis koneen käyvän liian kylmänä ja samalla kuluttavan konetta enempää. Tietty nousee ne lämmöt motarillakin sinne 90-asteeseen, mut sillon ei ihan mennä sitä 120km/h ja vaan paria kilometriä...mtt kirjoitti:just samat lämmöt mullakin.kysyin huollosta niin termarin vaihto n.300 egee...lämmöt on kuitenkin kuulemma riittävät kunhan hytissä riittää lämpöä.koneen kulumisen kannalta ei merkitystä.Timonen kirjoitti:Millasia lämpöjä teillä on kesä/talviaikaan maantienopeuksissa?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
eipä nouse mulla 90 asteeseen talvella edes motarilla.85 tai karvan alle.öljy voitelee tuossa lämmössä jo ihan yhtä hyvin kuin 92 asteessa.olishan melko paha homma jos öljyjen voiteluominaisuudet muuttuisi ratkaisevasti tuon 7 asteen aikana.
jos kesällä on ilmastointi pois päältä ja flektit seis niin silloin saattaa nousta ajossa yli 90 asteen.ja ruuhkassa helteellä nousee tietty...
jos kesällä on ilmastointi pois päältä ja flektit seis niin silloin saattaa nousta ajossa yli 90 asteen.ja ruuhkassa helteellä nousee tietty...
92 on muistaakseni arvo, jolla termostaatin pitäis olla kokonaan auki. Mulla oli aikasemmassa calikassa semmonen ominaisuus ( ei vika koska kyseessä on
), että mittari näytti alle 80 koko ajan. Huollossa tarkistettiin Tech1:llä oikea läpötila-arvo ja todettiin, että mittari näytti väärin. Lämmöt oli oikeasti sen 92.
Mulla ympäri vuoden kokolailla tasan 85 astetta auton oman mittarin mukaan. Termostaatti näyttäisi aukeavan 87 asteessa, joskus kesäkuumalla ruuhkassa nousee n. 90:een, mutta tuossa 85:n viivalla viisari on kuin naulattuna. Aika rauhallisesti tuntuu vaan kone lämpiävän, aika pitkän siivun saa ajaa että mittari herää, höyryä työntää putkesta vielä kauan koneen lämpiämisen jälkeenkin; ilmeisesti kuutosen putkistoon vaan sit mahtuu paljon kosteutta ja jäähtyy äkkiä...
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
sama homma ton höyryn kanssa.kunnon batmansavuverho perässä...kcl kirjoitti:Mulla ympäri vuoden kokolailla tasan 85 astetta auton oman mittarin mukaan. Termostaatti näyttäisi aukeavan 87 asteessa, joskus kesäkuumalla ruuhkassa nousee n. 90:een, mutta tuossa 85:n viivalla viisari on kuin naulattuna. Aika rauhallisesti tuntuu vaan kone lämpiävän, aika pitkän siivun saa ajaa että mittari herää, höyryä työntää putkesta vielä kauan koneen lämpiämisen jälkeenkin; ilmeisesti kuutosen putkistoon vaan sit mahtuu paljon kosteutta ja jäähtyy äkkiä...