V6:sten lämmöistä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

V6:sten lämmöistä

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Millasia lämpöjä teillä on kesä/talviaikaan maantienopeuksissa?

Mulla on kesäisin hivenen päälle 85-astetta ja nyt, kun taas pakastaa, niin hivenen alle tai just 85-astetta. Taajama-ajossakin harvoin menee yli 90-asteen, paitsi ruuhkissa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Legenda
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Legenda »

maantienopeuksissa kesät/talvet n.92-93 astetta
=KASSU=
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

Mullakin pyörii siinä 92-93 astetta,oli vähän korkeemmat välillä mut vaihdoin uuden flektin anturin ja lämpömittarin anturin samalla.Nyt flekti lähtee käyntiin 95 asteessa 1-nopeudella :lol: :lol:
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ooskari »

90 ja päälle
Teuvo
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

92-93 astetta maantie/kaupunkiajos
"Mikä vittu teitä Porilaisia oikeen vaivaa"
mtt
'Senator'
'Senator'

Re: V6:sten lämmöistä

Viesti Kirjoittaja mtt »

Timonen kirjoitti:Millasia lämpöjä teillä on kesä/talviaikaan maantienopeuksissa?

Mulla on kesäisin hivenen päälle 85-astetta ja nyt, kun taas pakastaa, niin hivenen alle tai just 85-astetta. Taajama-ajossakin harvoin menee yli 90-asteen, paitsi ruuhkissa.
just samat lämmöt mullakin.kysyin huollosta niin termarin vaihto n.300 egee...lämmöt on kuitenkin kuulemma riittävät kunhan hytissä riittää lämpöä.koneen kulumisen kannalta ei merkitystä.
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

mulla kait x25xe:ssä nousee just siihen 80 ja 90 huutaa jo flektikin.

oiskohan mittarin piuhassa jotaki vai onko noissa uudemmissa vanhoissa vain noin kylmät termarit?

kuiten tuntus ehjä olevan kun lähes 20 pakkasellaki nousi samoin kuin 0 kelellä.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
koukkula
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja koukkula »

kai niissä on termostaateissa jonku verran eroja, mulla piettää matka ajossa n.90c, kyläpyörittelyssä enemmän ja maantiellä kengitettäessä kesällä luonnollosesti kans enemmän. mutta koko aja vähintään tuo 90! saattaahan ne mittaritkin vähän valehdella..
c25xe ja tarvike mallinen termostaatti, yllättävän vittumainen oli vaihtaa.. -(z)-
tämmöstä tänään
MrX3M
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja MrX3M »

Ja ottaa päälle vielä anturin heiton/mittariston heitto ym ym niin tyytyväisiä saa olla jos 10c sisällä todellisuudessa pyörii
**Savun hälvettyä tarkastetaan kytkennät**
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: V6:sten lämmöistä

Viesti Kirjoittaja Timonen »

mtt kirjoitti:
Timonen kirjoitti:Millasia lämpöjä teillä on kesä/talviaikaan maantienopeuksissa?

just samat lämmöt mullakin.kysyin huollosta niin termarin vaihto n.300 egee...lämmöt on kuitenkin kuulemma riittävät kunhan hytissä riittää lämpöä.koneen kulumisen kannalta ei merkitystä.
Tuota mä olin ittekin tuuminut. Lämmintä/kuumaa ilmaa tulee -25-pakkasillakin ja kun tuo lämpö kuitenkin on mustalla alueella, niin ei luulis koneen käyvän liian kylmänä ja samalla kuluttavan konetta enempää. Tietty nousee ne lämmöt motarillakin sinne 90-asteeseen, mut sillon ei ihan mennä sitä 120km/h ja vaan paria kilometriä...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

eipä nouse mulla 90 asteeseen talvella edes motarilla.85 tai karvan alle.öljy voitelee tuossa lämmössä jo ihan yhtä hyvin kuin 92 asteessa.olishan melko paha homma jos öljyjen voiteluominaisuudet muuttuisi ratkaisevasti tuon 7 asteen aikana.
jos kesällä on ilmastointi pois päältä ja flektit seis niin silloin saattaa nousta ajossa yli 90 asteen.ja ruuhkassa helteellä nousee tietty...
lowcali
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja lowcali »

92 on muistaakseni arvo, jolla termostaatin pitäis olla kokonaan auki. Mulla oli aikasemmassa calikassa semmonen ominaisuus ( ei vika koska kyseessä on -(z)- ), että mittari näytti alle 80 koko ajan. Huollossa tarkistettiin Tech1:llä oikea läpötila-arvo ja todettiin, että mittari näytti väärin. Lämmöt oli oikeasti sen 92.
koukkula
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja koukkula »

mitähän se toinen lämpötilalukema termostaatissa sitten tarkoittaa? muistaakseni se oli 107c, saatan kyllä muistaa aivan väärin mutta 2 eri lukemaa siellä kuitenkin oli!
tämmöstä tänään
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

Mulla ympäri vuoden kokolailla tasan 85 astetta auton oman mittarin mukaan. Termostaatti näyttäisi aukeavan 87 asteessa, joskus kesäkuumalla ruuhkassa nousee n. 90:een, mutta tuossa 85:n viivalla viisari on kuin naulattuna. Aika rauhallisesti tuntuu vaan kone lämpiävän, aika pitkän siivun saa ajaa että mittari herää, höyryä työntää putkesta vielä kauan koneen lämpiämisen jälkeenkin; ilmeisesti kuutosen putkistoon vaan sit mahtuu paljon kosteutta ja jäähtyy äkkiä...
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

kcl kirjoitti:Mulla ympäri vuoden kokolailla tasan 85 astetta auton oman mittarin mukaan. Termostaatti näyttäisi aukeavan 87 asteessa, joskus kesäkuumalla ruuhkassa nousee n. 90:een, mutta tuossa 85:n viivalla viisari on kuin naulattuna. Aika rauhallisesti tuntuu vaan kone lämpiävän, aika pitkän siivun saa ajaa että mittari herää, höyryä työntää putkesta vielä kauan koneen lämpiämisen jälkeenkin; ilmeisesti kuutosen putkistoon vaan sit mahtuu paljon kosteutta ja jäähtyy äkkiä...
sama homma ton höyryn kanssa.kunnon batmansavuverho perässä...
Vastaa Viestiin