Ascona B 1,3 OHC>2,0 OHC
Ascona B 1,3 OHC>2,0 OHC
Onko täällä tietoa tai ehkä joku tehnyt jo kyseisen muutoksen?
Kanta-autona lähes iskemätön Ascona joka luovuttaa koneen c kadettiin.
Jäljellejäävästä conasta tarkoitus tehdä omegan koneella 2,0.
Lähinnä kiinnostaa eroavaisuudet jarruissa ja perässä? Konehan sopii vanhan 1,3 tilalle melko kivuttomasti?
Kanta-autona lähes iskemätön Ascona joka luovuttaa koneen c kadettiin.
Jäljellejäävästä conasta tarkoitus tehdä omegan koneella 2,0.
Lähinnä kiinnostaa eroavaisuudet jarruissa ja perässä? Konehan sopii vanhan 1,3 tilalle melko kivuttomasti?
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

Tämähän riippuu taas onko auto S vai N. Jos N niin silloin on pikkuperä ja jotain muita eroja, mutta jos S niin siinä on jo iso perä ja jarrut tais olla samat. Koska auto on ohc pannulla niin 2.0ohc:een perään voi tökätä sen 1.3laatikon. Laatikkohan on sama mitä cih:koneissa, mutta 1.3 kytkin koppa käy pienellä sovituksella 2,0ohc perään. Jos haluat päästä helpommalla niin tee noin ei tartte kardaaniakaan tehdä. Ja säästää prosenttejä.
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

[quote="ascona77"]Tämähän riippuu taas onko auto S vai N. Jos N niin silloin on pikkuperä ja jotain muita eroja, mutta jos S niin siinä on jo iso perä ja jarrut tais olla samat. Koska auto on ohc pannulla niin 2.0ohc:een perään voi tökätä sen 1.3laatikon. Laatikkohan on sama mitä cih:koneissa>
>S< Malleja on vissiin tehty vaan 4-ovisena, tai näin ainakin mulle väittivät...
Niin laatikkohan on sama mut välitykset erilaiset 1.3 kun 1.6-2.0
ja juuri näistä vaihelaatikon VÄLITYKSISTÄ jäi mulla kiini
Laatikkoa ei saanu vaihtaa vaikkapa 2.0...
Prosentit
>S< Malleja on vissiin tehty vaan 4-ovisena, tai näin ainakin mulle väittivät...
ja juuri näistä vaihelaatikon VÄLITYKSISTÄ jäi mulla kiini
Prosentit
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

Minä taas en ole ikinä nähnyt 4ovista ässää. Samat välitykset laatikossa 1.3-2.0 litraseen kertoo ooppelin oma käyttöohje kirjavetkula4x4 kirjoitti:ascona77 kirjoitti:Tämähän riippuu taas onko auto S vai N. Jos N niin silloin on pikkuperä ja jotain muita eroja, mutta jos S niin siinä on jo iso perä ja jarrut tais olla samat. Koska auto on ohc pannulla niin 2.0ohc:een perään voi tökätä sen 1.3laatikon. Laatikkohan on sama mitä cih:koneissa>
ja juuri näistä vaihelaatikon VÄLITYKSISTÄ jäi mulla kiini![]()
Prosentit
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Samat laatikot kaikissa. OHC:ssä vain eri kytkinoppa(ei passaa 2.0:aan).ascona77 kirjoitti:vetkula4x4 kirjoitti:Minä taas en ole ikinä nähnyt 4ovista ässää. Samat välitykset laatikossa 1.3-2.0 litraseen kertoo ooppelin oma käyttöohje kirjaascona77 kirjoitti:Tämähän riippuu taas onko auto S vai N. Jos N niin silloin on pikkuperä ja jotain muita eroja, mutta jos S niin siinä on jo iso perä ja jarrut tais olla samat. Koska auto on ohc pannulla niin 2.0ohc:een perään voi tökätä sen 1.3laatikon. Laatikkohan on sama mitä cih:koneissa>
ja juuri näistä vaihelaatikon VÄLITYKSISTÄ jäi mulla kiini![]()
Prosentit
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
kyllähän toi pitäs onnistua periaatteesa jos et vaiha mitää muuta kuin koneen, laatikon ja perän... ja koneesta kun jätät vielä saman laturin ja syylärin niin ne voi laskea koneen prosenteista poies... ja etujarruthan kaikissa on samat ja periaatteessa moottorinkannake kumit pitäs vaihtaa mutten mää ainakaa vaihda... niin mulla sama homma mutta muuttu 2l cihhiksi. ja jos vielä pidät saman laatikon niin homma onnistuu helpostia)
Takavetorakenne
1) Etuakselisto 10,0 %
2) Taka-akselisto 10,0 %
7. Moottori apulaitteineen
a) Moottori 12,0 %
b) Käynnistyslaitteisto 1,5 %
c) Latauslaitteisto 1,5 %
(Moottori apulaitteisneen
yhteensä 15,0 %)
8. Vaihteisto ja kytkin 9,0 %
se menee alle 35 vaikka vaihtaisit koneen apulaitteineen mutta kannattaa antaa olla vanhat apulaitteet ainakin katsastuksen ajan...
niin joo ja nää prosentit vissii muuttuu ens vuoden alusta niin sitten asia helpottuu paljon... itte ainakin odottelen että jos ne prosentit muuttuis niin katsastan vasta ens vuonna..
tuolla on juteltu asiata
http://www.opel6070club.com/forum/viewtopic.php?t=20447
ja ne uudet prosentit näät tästä linkistä ihan lopusta toka vikalta sivulta
http://www.mintc.fi/oliver/upl168-Julka ... 9_2006.pdf
Takavetorakenne
1) Etuakselisto 10,0 %
2) Taka-akselisto 10,0 %
7. Moottori apulaitteineen
a) Moottori 12,0 %
b) Käynnistyslaitteisto 1,5 %
c) Latauslaitteisto 1,5 %
(Moottori apulaitteisneen
yhteensä 15,0 %)
8. Vaihteisto ja kytkin 9,0 %
se menee alle 35 vaikka vaihtaisit koneen apulaitteineen mutta kannattaa antaa olla vanhat apulaitteet ainakin katsastuksen ajan...
niin joo ja nää prosentit vissii muuttuu ens vuoden alusta niin sitten asia helpottuu paljon... itte ainakin odottelen että jos ne prosentit muuttuis niin katsastan vasta ens vuonna..
tuolla on juteltu asiata
http://www.opel6070club.com/forum/viewtopic.php?t=20447
ja ne uudet prosentit näät tästä linkistä ihan lopusta toka vikalta sivulta
http://www.mintc.fi/oliver/upl168-Julka ... 9_2006.pdf
Etupalkki on sama kaikissa. Jarrutehostimessa ja pääsylinterissä on eroa.
1.3S pitäs olla iso perä.
Isolohkojen vauhtipyörät ei mahdu pyörimään 1.3OHC kytkinkopassa. Vaatii avarrauksen.
1.3S pitäs olla iso perä.
Isolohkojen vauhtipyörät ei mahdu pyörimään 1.3OHC kytkinkopassa. Vaatii avarrauksen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset