Nopea kysymys.. Lämmitykksestä..
Nopea kysymys.. Lämmitykksestä..
Kun laitan auton lämmitystolppaan illalla 21.00 niin uskaltaako pitää koko yön lämmitettynä? Ostin kylää rasian josta voi säätää käynnistyksen ja lopetuksen ajat, mutta ei tunnu oikein toimivan. Välillä lämmitys toimii ja välillä rasiaan ei tule virtaa.. (siis: Kun syötän kellonajat ni välil päästää virrat läpi, välil ei..)
Kuullut että lohko kärsii jos pitää koko yön tolpas kiinni.. mutta mitä mieltä?
Opel Vectra 2.0 GLS-i 1989 300 000km, OHC. - ei vähäpäästöinen
Onkohan se rasia vielä jonkun termostaatin takana(eli ku l.tila tippuu esim. alle 5 asteen niin termari ohjaa kontaktorin kiinni ja pistorasioihin tulee jännite), niin ainakin meillä kerrostalon parkkiksella mut se siitä!
Mulla on ollu ainakin välillä läpi yön päällä ja en tiiä onko ollu haittaa? Eihän se taloudellisesti kauheen fiksua ole.
Mulla on ollu ainakin välillä läpi yön päällä ja en tiiä onko ollu haittaa? Eihän se taloudellisesti kauheen fiksua ole.
eiköhän homma ole sillä selvä:) kiinni on.. kuitenkin se auttaa bensankulutuksessa kun ei tarvitse kylmällä koneella starttailla saati sitten ajella.. jep, mut pitää homaata sellanen rasia siihen johon saa kunnolla ne ajat itse laitettua.. jep, kiitos ja kumarrus.. nii ja jos jollain halvat 4*100 jaolla olevat nastarenkaat ni mailia marko.heino85@suomi24.fi.. Vähän kumit puhekili tos kylil.. ops.. ja nyt kesärenkailla huristellaa.. vähän jännittää välil ajaa.. juuh, mut talven jatkoja kaikille..
Opel Vectra 2.0 GLS-i 1989 300 000km, OHC. - ei vähäpäästöinen
Mä olen 4 eri autossani pitäny niitä talvisin jatkuvasti roikassa, eikä oo muuta kuin sähköä menny.
1 vastus on kajahtanut, mut tosin siihen epäilen syyksi sitä, et muuttivat toissa talveksi työpaikan parkkialueen tolpat siten, et ne jotenkin ulkolämpötilan mukaan pätkii virtoja päälle/pois. Ja jos se oli alkuperäinen ensiasennusvastus, niin sillä olikin jo ikää 27v...
1 vastus on kajahtanut, mut tosin siihen epäilen syyksi sitä, et muuttivat toissa talveksi työpaikan parkkialueen tolpat siten, et ne jotenkin ulkolämpötilan mukaan pätkii virtoja päälle/pois. Ja jos se oli alkuperäinen ensiasennusvastus, niin sillä olikin jo ikää 27v...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Ite piän kyllä yön yli roikassa jos pakkasta on yli -25, vittumainen homma aamulla noussa aikasten pakkaseen pelkästään autoa roikkaan pistään.
vielä jos on sisätila lämmitin vielä mukavempi lähtiä ku on kuuma auto alla.
Nuista äätimistä vielä. eipä ne koskaan toimi kunnilla, ite ratkaisin ongelman pitkällä ruuvilla jolla jumitin lämmityskellon, lähtee lämmittään heti ku laittaa virran päälle ja loppuu ku lyö offille
vielä jos on sisätila lämmitin vielä mukavempi lähtiä ku on kuuma auto alla.
Nuista äätimistä vielä. eipä ne koskaan toimi kunnilla, ite ratkaisin ongelman pitkällä ruuvilla jolla jumitin lämmityskellon, lähtee lämmittään heti ku laittaa virran päälle ja loppuu ku lyö offille
Opel Vectra B CD 2.0 1997 Farkku (X20XEV)
Opel Corsa A 1.2s 1988
Opel Corsa A 1.2s 1988
Re: Nopea kysymys.. Lämmitykksestä..
Mä sanon tähän saman ku ennenkin, että mä en ois niin huolissani siitä lohkolämmittimestä, mutta jos se sisätilanlämppäri 1500 W paahtaa siellä autossa läpi yön, niin joku siinä kärähtää enemmin tai myöhemmin....Marko-85 kirjoitti:Kun laitan auton lämmitystolppaan illalla 21.00 niin uskaltaako pitää koko yön lämmitettynä? Ostin kylää rasian josta voi säätää käynnistyksen ja lopetuksen ajat, mutta ei tunnu oikein toimivan. Välillä lämmitys toimii ja välillä rasiaan ei tule virtaa.. (siis: Kun syötän kellonajat ni välil päästää virrat läpi, välil ei..)
Nii ja ku ajastinkin maksaa liki 3euroaJuke1985 kirjoitti:Ite piän kyllä yön yli roikassa jos pakkasta on yli -25, vittumainen homma aamulla noussa aikasten pakkaseen pelkästään autoa roikkaan pistään.
2h riittää lohkolämmittellä -25:ssä, ja kyllä säteilylämminkin hoitaa hommansa neljässä tunnissa.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Totta joo, aina toi unohtuu, että sinne jalkatilaankin voi survoa ajastimen sille sisälämmppärille.....Jerzey kirjoitti:Nii ja ku ajastinkin maksaa liki 3euroaJuke1985 kirjoitti:Ite piän kyllä yön yli roikassa jos pakkasta on yli -25, vittumainen homma aamulla noussa aikasten pakkaseen pelkästään autoa roikkaan pistään..
2h riittää lohkolämmittellä -25:ssä, ja kyllä säteilylämminkin hoitaa hommansa neljässä tunnissa.