Eberistä ja webastosta
-
Ooppelin Aatami
- OCF Member 2020
Eberi jos se on olemassa
Kertokaa hyvät kanssa Opelistit missä sijaitsee orkkiseberi jos sellainen on autoon joskus tungettu maahantuonnin tietämillä? Auto on Suomimallia vuodelta 1998 2.0dti Vectra farmari.
Re: Eberi jos se on olemassa
muistaakseni sen pitäisi olla jossain jarrutehostimen alapuolellaOoppelin Aatami kirjoitti:Kertokaa hyvät kanssa Opelistit missä sijaitsee orkkiseberi jos sellainen on autoon joskus tungettu maahantuonnin tietämillä? Auto on Suomimallia vuodelta 1998 2.0dti Vectra farmari.
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
I know i dont know the right way..
Mites on kun kaverin 96 bee vectrassa on jälkiasennettu webasto joka kivasti kyllä lämmittää moottorin vesiä mutta nyt hän haluaisi, että myös puhaltaisi lämmintä sisälle. Vaatiiko se jonkin sorttisen lisä yksikön vai riittääkö, että sisäpuhallin käynnistyy samalla kun webastokin. Jos riittää, että puhallin käynnistyy samalla kuin webasto niin miten ihmiset on ko. operaation suorittaneet, eli mitkä piuhat mihinkin ja kuinka monta kertaa. Sais kyllä jannu opetella näiden foorumien käytön ihan ite, mutta menkööt.
Opel Astra GSI 2.0 -93
Hehkujen vaihto-ohje löytyis tuolta. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hlight=dti
Vielä tiedoksi niille, joilla eberi ei välttämättä toimi ja epäilevät hehkua. Katsottiin testerillä mun autosta tiedot ja löytyi vika hehkun releestä. Moottorinvika valo palaa käynnistettäessä ja ajoonlähtiessä sammahtaa kun kierrokset nousevat lähelle 3000. MIstä sen voi todeta että eberi toimii? Savuttaako se reilusti? Vai onko se tuo ajonaikana selvästi kuuluva naksunta kojelaudan alta? Epäilen tuota metkaa käryä paikallaan ollessa, ja joskus tulee myös sisätiloihin. Se käry on samanlainen kuin kuorma-autoissa polttoainelämmittimen käydessä.
Tosin akun latausjännitekin oli ehkä liian alhainen, voi johtua siitäkin.
Vielä tiedoksi niille, joilla eberi ei välttämättä toimi ja epäilevät hehkua. Katsottiin testerillä mun autosta tiedot ja löytyi vika hehkun releestä. Moottorinvika valo palaa käynnistettäessä ja ajoonlähtiessä sammahtaa kun kierrokset nousevat lähelle 3000. MIstä sen voi todeta että eberi toimii? Savuttaako se reilusti? Vai onko se tuo ajonaikana selvästi kuuluva naksunta kojelaudan alta? Epäilen tuota metkaa käryä paikallaan ollessa, ja joskus tulee myös sisätiloihin. Se käry on samanlainen kuin kuorma-autoissa polttoainelämmittimen käydessä.
Tosin akun latausjännitekin oli ehkä liian alhainen, voi johtua siitäkin.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Kyllä, eilen huomasin, tuo selkeä vinkuna kuuluu tosiaan. Savua en kyllä viel huomannut, mut haistoin kyllä.veikka81 kirjoitti:kyllä sen puhallus äänen pitäisi erottua aika selvästä kun eberi lähtee päälle tai on päällä, isommalla pakkasella katot auton alle että tuleeko sieltä jostakin savua
eli pitikö tuon tekstin liittyä siihen eberiin, meinaa moottorinvika valolla ei ole mitään tekemistä Eberin kanssa, ja tottakai se sammuu se vikavalo ku antaa kierroksia jolloin se jälkihehkutus sammuu nopeamminKatsottiin testerillä mun autosta tiedot ja löytyi vika hehkun releestä. Moottorinvika valo palaa käynnistettäessä ja ajoonlähtiessä sammahtaa kun kierrokset nousevat lähelle 3000
Kas totta puhut. Sekoitin kaksi asiaa keskenään. Tästä viestiketjusta ei ilmenekkään se, että oon yrittänyt seurata, toimiiko mulla myös Eberi ollenkaan. Samalla kun olen etsinyt vikaa myös alaväännön puutteeseen ja moottorin vikavalon syttymiseen.veikka81 kirjoitti:eli pitikö tuon tekstin liittyä siihen eberiin, meinaa moottorinvika valolla ei ole mitään tekemistä Eberin kanssa, ja tottakai se sammuu se vikavalo ku antaa kierroksia jolloin se jälkihehkutus sammuu nopeamminKatsottiin testerillä mun autosta tiedot ja löytyi vika hehkun releestä. Moottorinvika valo palaa käynnistettäessä ja ajoonlähtiessä sammahtaa kun kierrokset nousevat lähelle 3000
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'