Astra H kytkin ravistelee
Kaikki kaimat joilla tuo H-Astran kytkin kettuilee, niin kokeilkaapa vaihtaa bensa 95-oktaanisesta tuohon 98-malliseen.
Itse huomasin auton tulevan herkemmäksi ajaa, plus ajotietokone näyttää pienempää keskikulutusta. Ja mikä parasta, kytkimen mieletön ravistelu on vähentynyt, ellei peräti hävinnyt.
Miten tämä voi pitää paikkaansa?
Esim. tuolla toisessa keskustelussa http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &start=585
Astra_X_2 kertoi että kytkimen ravisteluun ensin yritetään uutta moottorinohjaussoftaa.
Voisin kuvitella että koneessa on eri ohjausarvot 98-polttoaineelle => ravistus vähenee.
Testatkaapa muutkin ja kommenttia tänne.
Itse huomasin auton tulevan herkemmäksi ajaa, plus ajotietokone näyttää pienempää keskikulutusta. Ja mikä parasta, kytkimen mieletön ravistelu on vähentynyt, ellei peräti hävinnyt.
Miten tämä voi pitää paikkaansa?
Esim. tuolla toisessa keskustelussa http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &start=585
Astra_X_2 kertoi että kytkimen ravisteluun ensin yritetään uutta moottorinohjaussoftaa.
Voisin kuvitella että koneessa on eri ohjausarvot 98-polttoaineelle => ravistus vähenee.
Testatkaapa muutkin ja kommenttia tänne.
Insignia B 1.5 Turbo Sport Tourer AT -20 ja Astra K 1.0 Turbo Mineral Black -16
Ex: Kadett D 1.6 - 82, 6 Astraa, Vectra C Wagon
Ei ole ainakaan vielä kytkin ravistellut tuon päivityksen jälkeen, luulen että syynä on viileä keli vaikka plussan puolella mennäänkin. Ei oikein mene jakeluun että täristävää kytkintä voidaan korjata moottorinohjauksella. Takuuta on kuitenkin vielä ensi kesään jäljellä, joten katsotaan keväällä asiaa uudelleen.
98 bensaa olen käyttänyt jo pidempään ja fiilikset olivat samat, kulku piristyi hieman ja kulutus laski.
98 bensaa olen käyttänyt jo pidempään ja fiilikset olivat samat, kulku piristyi hieman ja kulutus laski.
-
turboarska
- 'Kadett'

Eipä ratkaisua löytynyt Oulussa. Ongelma on tiedossa, mutta tällä hetkellä levyn vaihto ei auta, koska uudella levyllä ravistelu alkaa uudestaan. Tietojen mukaan ensi vuoden aikana odotetaan ratkaisua ongelmaan valmistajalta. Eipä tuo kytkin näin pikku pakksten aikaan ravistelekaan, mutta tuleehan kosteatkin kelit. Eipä tässä auta kuin odotella, ongelmasta on kuitenkin merkintä auton tiedoissa, etteivät voi huollossa kieltää asiaa kun takuukin aikanaan loppuu
Jyväskylässä vaihtoivat levyn heti, kun kävin täristelystä ilmoittelemassa. Tosin kävi niin, että pojilla sattu varmaan oleen kiire, kun jouduin viemään auton uudelleen parin päivän jälkeen. Meinas kytkin nimittäin tiltata kokonaan. Aamulla, kun käynnistelin, niin ei toiminu koko kytkin aluks ollenkaan. No siitäkin selvittiin.
Samalla oon saanu vaihtaa pari kertaa rattiin ohjausyksikön tai jonkun sellasen. On nimittäin narissu, ku on ratista käännelly. Harmittavia pieniä käyntejä pajalla. Ja kaiken lisäksi taisivat viimeksi laittaa ratin hiukan vinoon, kun hääräsivät sen kanssa. No palvelu on ainakin pelannut. Laatu sitten....sattuuhan sitä.
Samalla oon saanu vaihtaa pari kertaa rattiin ohjausyksikön tai jonkun sellasen. On nimittäin narissu, ku on ratista käännelly. Harmittavia pieniä käyntejä pajalla. Ja kaiken lisäksi taisivat viimeksi laittaa ratin hiukan vinoon, kun hääräsivät sen kanssa. No palvelu on ainakin pelannut. Laatu sitten....sattuuhan sitä.
Taitaa olla VAG-tuotteissa saman alihankkijan kytkimet...
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... =224#78395
Ja mä kun en perhana voi hyvällä tahdollakaan sanoa meidän kummassakaan olevan tuota...Astra_X_2 kirjoitti:Taitaa olla VAG-tuotteissa saman alihankkijan kytkimet...
Lupasivatko että vaihtavat kytkimen?Astra_X_2 kirjoitti:Nyt voi sanoa että tuo moottorinohjaimen päivitys oli täysin turha toimenpide. Samalla tavalla ravistelee edelleen kun on tälläinen sopivan kostea ja lämmin keli. Ravistus häviää tosin heti kun paikat lämpiävät. Eli takaisin huoltoon ja kytkin uusiksi.
Minulle kun sanottiin että ei vaihdeta, koska se ei korjaa ongelmaa.
Oiskohan tossa 1.8 koneessa sitten erilainen kun ovat sitä ruvenneet vaihtamaan?
Itellä menee takuu umpeen tammikuussa, joten sitä ennen olisi vielä helppo asialle tehdä jotain.
Vaikka olen kyllä sitä mieltä, että kytkin korjattava, vaikka takuu ei enää voimassa oliskaan.
Insignia B 1.5 Turbo Sport Tourer AT -20 ja Astra K 1.0 Turbo Mineral Black -16
Mitenkä on arvon kohtalotoverit. Tyydyttekö kohtaloonne ajella uudehkolla autolla, jonka kytkin ravistelee jo heti uudesta alkaen.
Olen jokaisen takuukorjauksen yhteydessä kysellyt kytkimen ravisteluun liittyviä korjaus toimenpiteitä ja aina on kyselyni kirjattu koneelle.
Mikä on se taho jonka puoleen kääntyä että saisi rahalleen ja takuulle vastinetta?...Karpoko
ps.takuu loppuu ensi kesäkuussa.
Olen jokaisen takuukorjauksen yhteydessä kysellyt kytkimen ravisteluun liittyviä korjaus toimenpiteitä ja aina on kyselyni kirjattu koneelle.
Mikä on se taho jonka puoleen kääntyä että saisi rahalleen ja takuulle vastinetta?...Karpoko
ps.takuu loppuu ensi kesäkuussa.