Opel Corsa 1.7D
Opel Corsa 1.7D
Corsa dieseliä mielisin. Työmatkalle tarvisin auton, joka samalla olisi perheen kakkosauto.
Corsaa ajattelin siksi että siitä voisi tehdä pakettiauton, takapenkkiä tässä "kakkosautossa" en tarvitse ollenkaan. Tavoitteena olisi saada mahdollisimman edullinen matka-ajo peli. Eli takapenkit pois ja verot alas!
Onko kokemuksia Corsan 1,7 dieselistä? Mitä tulisi tietää,mitä moottori mallia karttaa, mitä tyyppi vikoja on, jne?
'98 vuosimallista ylöspäin olevia n.150-180 tkm ajettuja, n. 5000€ Corsia olen katsellut.
Pakettiautoksi tosiaan katsastaisin tämän kakkosauton, mitä muita vaihtoehtoja minulla olisi corsan lisäksi? Ilmeisesti ainakin Peugeut 206 d saa pakettiautoksi, samoin mazda 323 mio? ja tietenkin kaikki farmarimallit.
Corsaa ajattelin siksi että siitä voisi tehdä pakettiauton, takapenkkiä tässä "kakkosautossa" en tarvitse ollenkaan. Tavoitteena olisi saada mahdollisimman edullinen matka-ajo peli. Eli takapenkit pois ja verot alas!
Onko kokemuksia Corsan 1,7 dieselistä? Mitä tulisi tietää,mitä moottori mallia karttaa, mitä tyyppi vikoja on, jne?
'98 vuosimallista ylöspäin olevia n.150-180 tkm ajettuja, n. 5000€ Corsia olen katsellut.
Pakettiautoksi tosiaan katsastaisin tämän kakkosauton, mitä muita vaihtoehtoja minulla olisi corsan lisäksi? Ilmeisesti ainakin Peugeut 206 d saa pakettiautoksi, samoin mazda 323 mio? ja tietenkin kaikki farmarimallit.
corsa d
Laturin hihnan löystyminen oli omassa corsassa ongelmana, sai kiristää muutaman tuhannen kilometrin välein. Lopulta hihnapyörä kului niin, että joutui vaihtamaan. Muuten perusvarma kulkuneuvo. 200 tkm oli mittarissa kun vaihtoon, ilman mitään suurempia ongelmia. Kulutus oli n. 5-6 litraa.
5000€ saat isompiakin Opeleita. Esim Pietarsaaressa oli B-veccu farmari 2.0DTI. Oli ilmastoinnit ja kaikki ja katsastettu pauksi. Konekin oli rempattu. Hintaa oli alle 5000€. Vähän parempaa kyytiä, mitä sorsalla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- Tero Äijälä
- 'Senator'

Tuo 5000€ esimerkki ei ollut mikään ehdoton raja. Corsa pakuna kustantaa vähän alle 180€/v veroinen ja käyttömaksuineen. Matka jota ajan on hyvää maantietä, joten kyydillä ei hirveästi ole väliä kunhan se on vain luotetava..=)Tero Äijälä kirjoitti:Kannattaa ostaa uudempi Corsa ennemmin kuin vanha Vectra. Kyydissä ei ole eroja ja vikoja vähemmän. Jos parempaa kyytiä haluaa, niin kannattaa katsoa jotain toista merkkiä
Itse ostin -97 corsan Heinäkuussa ja maksoin siitä 2000€. Päälle jotain pientä remppaa:
-jarrut
-jakopää
-nesteet ja suodattimet
ja tietenkin muutoskatsastus. Tässäkin on ongelma tuo laturin hihna mikä alkaa taas osoittamaan löystymisen merkkejä muutaman tuhannen jälkeen. Onko tuohon olemassa mitään 'patenttia' millä saisi kestämään kauemmin?
-jarrut
-jakopää
-nesteet ja suodattimet
ja tietenkin muutoskatsastus. Tässäkin on ongelma tuo laturin hihna mikä alkaa taas osoittamaan löystymisen merkkejä muutaman tuhannen jälkeen. Onko tuohon olemassa mitään 'patenttia' millä saisi kestämään kauemmin?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Olisko kuvia?LUMI kirjoitti:itse 1.7D -97 Corsalla 150tkm ajaneena on, toinen samanlainen hihna viereen niin loppuu joutuu tosin vähän sorvailemaan mutta niitä on laitettu ja ongelma poistuuAltti450 kirjoitti:Onko tuohon olemassa mitään 'patenttia' millä saisi kestämään kauemmin?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Paljonko Corsallasi oli/on ajettu?Altti450 kirjoitti:Itse ostin -97 corsan Heinäkuussa ja maksoin siitä 2000€. Päälle jotain pientä remppaa:
-jarrut
-jakopää
-nesteet ja suodattimet
ei kun on ollut maailmalla jo kohta 5 vuottaAltti450 kirjoitti:Olisko kuvia?LUMI kirjoitti:itse 1.7D -97 Corsalla 150tkm ajaneena on, toinen samanlainen hihna viereen niin loppuu joutuu tosin vähän sorvailemaan mutta niitä on laitettu ja ongelma poistuuAltti450 kirjoitti:Onko tuohon olemassa mitään 'patenttia' millä saisi kestämään kauemmin?
Tällä hetkellä reilu 289tkm.Playlist kirjoitti:Paljonko Corsallasi oli/on ajettu?Altti450 kirjoitti:Itse ostin -97 corsan Heinäkuussa ja maksoin siitä 2000€. Päälle jotain pientä remppaa:
-jarrut
-jakopää
-nesteet ja suodattimet
Suunnittelin, että tilaisin ensi kesäksi saksasta supersport.de:n sivuilta tuohon alustasarjan. Jonkin verran esiintyy 'huojuntaa' töyssyissä. Sinänsä edullinen tuo (220e) kun motonetistä tarvikkeena 3-400 jouset+iskarit.
Suunnittelin, että tilaisin ensi kesäksi saksasta supersport.de:n sivuilta tuohon alustasarjan. Jonkin verran esiintyy 'huojuntaa' töyssyissä. Sinänsä edullinen tuo (220e) kun motonetistä tarvikkeena 3-400 jouset+iskarit.[/quote]
Varmasti parantaisi ajettavuutta.
btw oletko vanteita laittanut corsaan?
15" olis suunnitteilla, kunhan raaskii sijoittaaPlaylist kirjoitti: