Imusarjan katkenneen pinnapultin irroitus (OHC)
Imusarjan katkenneen pinnapultin irroitus (OHC)
Eli tuossa kaputin kantta tutkiessani huomasin, että on jossainvaiheessa joku aasi katkaissut imusarjan pinnapultin ja nyt pitäis saada se pultin jämä pois.
Eli minkähänlainen homma on kyseessä, kannattaako tehdä itte vai onko kustannuksiltaan niin minimaalinen homma teettää esim. TammerDieselillä, missä olisi tarkoitus plaanauttaa kansi ja hiotuttaa venttiilit?
Käytössä normaalin kotiautotallin työkalut.
Eli minkähänlainen homma on kyseessä, kannattaako tehdä itte vai onko kustannuksiltaan niin minimaalinen homma teettää esim. TammerDieselillä, missä olisi tarkoitus plaanauttaa kansi ja hiotuttaa venttiilit?
Käytössä normaalin kotiautotallin työkalut.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
-
jimi hoffa
- 'Senator'

mun mielestä vastakierretappi on viho viimeinen ratkaisu se jos katkee sinne sisään niin sitte se vatsa kova homma on edes koneistamot ei koske näihin tapauksiin. vastakierretappi myös pullistaa pulttia entistä tiukempaan reiän kierteitä vasten. jos siinä on pikkuinenkin nysä näkyvissä niiin ensin antaa olla vuorokauden jonkinlainen ruosteenirroitus/voiteluöljy siinä ja sitte lukko pihdeillä kiinni ja yrittää vääntää siitä auki sen jos ei onnistu niin toinen tapa mitä olen kuullut käytettävän on että hitsaa siihen pultin päähän jonkun metallipalan kiinni mistä pääsee vääntämään. onnea yritykselle.
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Niinhän tässä yritinkin, mutta taitaa oll maanantai liian kiireinen/krapulainen päivä puhelimeenTJT kirjoitti:Kannattaisiko soittaa sinne tammer-dieseliin ja kysyä mitä moisesta operaatiosta velottaisivat samalla kun muutakin kannelle tekevät?
Välttämättä ei niin paljoa maksa jotta kannattaisi itse alkaa turaamaan.
Juu kai sitä voisi kokeilla hitsata se irti siitä, kun dieselillä maksaa 57e/h irroitustyö ja menee YLEENSÄ 1/2h, mutta mun säkällä ne tusaa sen kanssa 3h, jolloin tulis halvemmaks ostaa kansi, johon ei ole pulttia katkaistu