Kannenpultit 20NE koneeseen
No niin, nyt on dieselin pultit odottamassa lyhennystä tallissa. Viikonlopuks pitäis vielä hommata kannentiiviste. Mites Aksu Von, sullakin eikös oo ahdettu moottori ni ootko käyttäny mitä pahvia? Mä vähän meinasin että jos lähtis yrittämään ihan orkkis tiivisteellä ku jotenki tuntuu että toi LET tiiviste ei toiminu tossa ihan kunnolla, tällä hetkellä kyseinen tiiviste vielä kiinni ja joutuu vaihtamaan kun vuotaa jostain...
Tämä projekti etenikin taas liian hyvin, oli uus kansipahvi kiinni ja uudet pultit ja pelit ja vehkeet. Pari päivää ajoa ja auton ku sammutti ni ei lähteny enää myöhemmin käyntiin, sit vikaa ettimään ni nokka oli poikki. Loppu taas äly kesken että mikähän helvetti siellä on taas tullu. Nyt jos jollain ois välillä Helsinki-Varkaus tarjota 18E koneen nokkaa ni privaa vaan tulemaan!! Mites onnistuuko nokka-akselin vaihto ihan ilman mitään ihmeempiä työkaluja?
Kansi ja lohko mitattiin kyllä ennen kiinni laittoa eli eikä olleet kierossa, nokkapukista en kyllä uskalla mennä vannomaan. Toimi kuitenkin ihan hyvin ennen kannentiivisteen vaihtoa. Ihan hyvin toimi yhden illan kun teki testiajoja, sitten seuraavana iltana oli tosiaan silleen katkennut että sisko oli ollut ajelemassa ja sitten ajanut auton parkkiin ja sammuttanut, myöhemmin illalla mennyt käynnistämään autoa niin ei lähtenyt enää käyntiin. Mietittiin että olisiko siinä ollut jotain murtuman poikasta ja sitten lämpölaajeneminen katkaissut sen... Arvoitukseksi taitaa jäädä...
- hopeahuoli
- 'Admiral'

nokan irroitus onnistaa ilman kannen irroitusta. erikois työkalulla vaan laahaimet pois ja sitten nokka lähteekin ku ottaa sen pidike palan pois..
kait tuollaisen työkalun tekis jostain raudasta.. tarvii siis vaan painaa venttiiliä alas sillä kalulla että saa laahaimen välistä pois.
mun muistin mukaan 20ne pultit kiristettiin just 25nm ja sit 3 kertaa 90 astetta.. näin ainakin itse kasasin turbo mottini vakio torx ruuveilla. sit kiristin viel lämpimäksi käytön jälkeen hieman minkä se selvästi kääntyi ilman isompaa voimaa.. joku 45 astetta kääntyi. letin kansipahvilla kasattu.
joissakin ohjeis on myös ollu tuo 25nm ja 3kertaa 60astetta. oisko ollu sit niille normi 6kanta ruuveille.
kait tuollaisen työkalun tekis jostain raudasta.. tarvii siis vaan painaa venttiiliä alas sillä kalulla että saa laahaimen välistä pois.
mun muistin mukaan 20ne pultit kiristettiin just 25nm ja sit 3 kertaa 90 astetta.. näin ainakin itse kasasin turbo mottini vakio torx ruuveilla. sit kiristin viel lämpimäksi käytön jälkeen hieman minkä se selvästi kääntyi ilman isompaa voimaa.. joku 45 astetta kääntyi. letin kansipahvilla kasattu.
joissakin ohjeis on myös ollu tuo 25nm ja 3kertaa 60astetta. oisko ollu sit niille normi 6kanta ruuveille.
sehän se, uus tiiviste maksaa Reinzinä kuitenkin vain 14e ja kannenpultit 20eaksu von kirjoitti:mutta kannattaa vaihtaa se tiiviste kuitenkin samalla koska toi vakiokannentiiviste on ihan kertakäyttökamaa 20ne koneessa.. ja rupeis kuitenkin viduttaan jos se alkais vuotaan hetken päästä:)
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018