Motonetin KYNNYSKOTELOT/SIVUHELMAT

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Ghessi
'Kadett'
'Kadett'

Motonetin KYNNYSKOTELOT/SIVUHELMAT

Viesti Kirjoittaja Ghessi »

Eli pitäisi saada astra f:ään uusi helmapelti, niin onko kellään tietoa mitä tarkalleen tarkoitetaan tuolla motonetin Sivuhelmapelti vasen 3-oviset. . . . . . . . . . . . . . . 50-50001 24.50 ???
Putte
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Putte »

no sillä tarkotetaan just sitä mitä siinä lukee. :lollis: eli helmapeltiä.
Terodes
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Terodes »

Sitä kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Motonetin KYNNYSKOTELOT/SIVUHELMAT

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

Ghessi kirjoitti:Eli pitäisi saada astra f:ään uusi helmapelti, niin onko kellään tietoa mitä tarkalleen tarkoitetaan tuolla motonetin Sivuhelmapelti vasen 3-oviset. . . . . . . . . . . . . . . 50-50001 24.50 ???
jos et tiedä niin kannattaako ruveta itse vaihtamaan? :lollis:
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Toi motonetin pala on iha ok, mulle aikanaan vaihdettiin molemmat helmat ja käytettiin juuri noita paloja.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Ghessi
'Kadett'
'Kadett'

Lallevihtinen kirjoitti:Toi motonetin pala on iha ok, mulle aikanaan vaihdettiin molemmat helmat ja käytettiin juuri noita paloja.
paljon muuten maksaa liikkeessä vaihdatus?
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Ghessi kirjoitti:
Lallevihtinen kirjoitti:Toi motonetin pala on iha ok, mulle aikanaan vaihdettiin molemmat helmat ja käytettiin juuri noita paloja.
Ei hajuakaan kun ite vaihdettiin. :D Eikä vaihdettu koko paloja vaan se kotelon pohja osa joka oli pehmeetä.
Ghessi
'Kadett'
'Kadett'

Lallevihtinen kirjoitti:
Ghessi kirjoitti:
Ei hajuakaan kun ite vaihdettiin. :D Eikä vaihdettu koko paloja vaan se kotelon pohja osa joka oli pehmeetä.
Samalla tavalla omastakin on lahot. ei vaan ole tilaa missä tehdä.
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jos se on vaan sieltä helman alaosasta mätä, niin tulee paljon halvemmaksi laitattaa ihan tavallisesta pellistä nuo helmojen alaosat... f-astrassa noi on vielä aika suorat -> helppo taivutella sopivat palaset.
Enpä tiedä kuinka isot nuo f-astran helmat ovat motonetissä, mutta ainakin a-omegassa ne tuli ihan sinne ovitiivisteen alle (siihen asti missä alkaa jo sisustusmuovit). Aika pirunmoinen homma porata auki tehtaan pistehitsit ja sinne saada sopimaan uusi helma, jne.
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Eivät ne helmapellit maksa juuri mitään (noin 25e/kpl), joten en ainakaan itse lähtisi missään nimessä tekemään suorasta pellistä. Nopeuttaa hommaa huomattavasti, kun on valmis pala. Lopputuloskin on useimmiten parempi valmista palaa käyttämällä. Itse olen yleensä vaihtanut helmat siitä näkyvän osan keskivaiheilta alaspäin, mikäli on ehjää siihen asti.

Pari esimerkkikuvaa, Corsa:

http://users.tkk.fi/~jmiivone/CorsaTR/R ... elma10.jpg
http://users.tkk.fi/~jmiivone/CorsaTR/R ... elma11.jpg
http://users.tkk.fi/~jmiivone/CorsaTR/R ... elma12.jpg

Vectra:

http://users.tkk.fi/~jmiivone/Vectra/helma2.jpg
http://users.tkk.fi/~jmiivone/Vectra/helma3.jpg
wannabetuner
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja wannabetuner »

osat on hemmetin hyvät. olen vaihtanut kans yhdet. Oli helppo kun nuo helmat tosiaan oli aivan bolt on- niin rälläköidä vain alkuperäiset poikki ja alkaa hitsaamaan siihen uutta tilalle.
Päivässä molemmat vaihdoin.
Turha koittaa, Manta voittaa.
Voiman edessä taipumatonkin katkeaa.
miku127
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja miku127 »

Helmat tosiaan ovat sopivia, mutta vaihtaa tietysti sieltä asti mistä on jo tervettä eikä koko helmoja väkisin. Ongelma on vain siinä että nämä korjaus palat ovat kamalan ohutta peltiä!
Itse kanttaisin paksummat pellit ja vaihtaisin molemmin puolin helmat.Kestävät kauemmin ja korista tulee huomattavasti jäykempi. Tietysti jos kyse ei ole rakkaasta harrastepelistä, niin tarvikehelmat ovat ok.
Vastaa Viestiin