a vectraan peltisarja ja putkisto?
-
Opel Racing Team
- 'Agila'
a vectraan peltisarja ja putkisto?
Elikkä auto on opel vectra a -95 ja kone 2.0i 8v. Ja suunnitelmissa laittaa peltisarja ja putkisto. Putkiston ajattelin tehdä itse, kannattaako putkisto tehdä 2", 2,5" vai 3" putkesta? Ja tavallisesta putkesta vai rosterista?
2" putkisto on ihan riittävän kokoinen tuolle moottorille, mutta miksei se tietty vähän isompikin saa olla, esim. 2,25". Itse tekisin tuon putkiston rosterista, niin eipähän ainakaan se ruostu ihan heti puhki... 
Opel Zafira Tourer 2,0 cdti Innovation vm. 2012
Opel Vecta C wagon 2,2 "Irmscher" vm. 2004
Opel Kadett C Coupe -projekti- vm. 74 & vm. 77
Opel Vecta C wagon 2,2 "Irmscher" vm. 2004
Opel Kadett C Coupe -projekti- vm. 74 & vm. 77
-
Meska
- 'Senator'

- Viesti:
Oli joskus omassa c20ne:ssä marteliuksen peltisatsi, simonssin 2,5" cat-back putkisto ja katin korvauspalaakin kokeiltiin. Hieman ehkä persdynolla tuli tehoo mutta ei mitenkään huomattavasti. Ja se katin poisto on maailman turhin operaatio jos sulla on vaan toimiva katti. Ite jos olisin tehny niin rosterista ilman muuta.
BMW M3 E92 Coupé
-
Opel Racing Team
- 'Agila'
Itse kyllä tekisin normaalista sinkitystä pakoputkesta.Rosterihan ei ruostu mutta kun on sen verran kovempaa että menee poikki jollei mitään joustoliitosta tee.Pahimmastapaukses voit joutuu monta kertaa hitsaa rosteriputken takas yhteen.Kunnon lämmönkesto maali normaali pakoputken päälle niin ei ruostu heti.
Niin en tiedä paljonko sitten putken pitäisi kestää mutta mulla kesti 5vuotta normaalista motonetista haettu putkivärkki. Olis kestäny varmaan pidempäänkin mutta tein tilalle isomman putken.
Ja rosteriputkesta tulee mielestäni rumat äänet...
Ja rosteriputkesta tulee mielestäni rumat äänet...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Toivon mukaan on sitten tiggi tai rosterilankaa migissä
Ja eikös ole ollut tapana laittaa x määrä X" alkuun ja sitten sitä isompaa.
Yksi ongelma siinä kyllä on...se x määrän oikea mitoittaminen
Ja osta sitten ja ne pöntöt rosterisina myös, jos päädyt siihen.
Joskus on tullut naureskeltua "rosteriputkistoa", jossa pöntöt olivat mustaa.
Itse tekisin mustasta, helpompi, halvempi ja hiljaisempi.
Ellet sitten ole pitämässä autoa loppuelämääsi.
Ja eikös ole ollut tapana laittaa x määrä X" alkuun ja sitten sitä isompaa.
Yksi ongelma siinä kyllä on...se x määrän oikea mitoittaminen
Ja osta sitten ja ne pöntöt rosterisina myös, jos päädyt siihen.
Joskus on tullut naureskeltua "rosteriputkistoa", jossa pöntöt olivat mustaa.
Itse tekisin mustasta, helpompi, halvempi ja hiljaisempi.
Ellet sitten ole pitämässä autoa loppuelämääsi.
Ruostumattomasta teräksestä tehty putkisto kestää jos se on tehty oikein ja oikeasta materiaalista. (RST:tä on yli kymmentä eri laatua ja Haponkestävät plus muut vielä lisäksi) Sitä käytetään paljon vaativimmisakkin paikoissa kuin
pakoputkessa.
Jos moottori on 2 litrainen ja kiertää alle 7000, voi alkuputki olla alle 50mm, vaikka 45mm. Pakosarjalaskurit auttaa putken pituuden mitoittamisessa. Sitä 3" sinne ei ainakaan kannata laittaa.
Jos moottori on 2 litrainen ja kiertää alle 7000, voi alkuputki olla alle 50mm, vaikka 45mm. Pakosarjalaskurit auttaa putken pituuden mitoittamisessa. Sitä 3" sinne ei ainakaan kannata laittaa.
Nostellaanhan tämä aihe esille.
Eli itsekkin oon juuri aloittelemassa Vectran (-89vm, 20NE, ei kat) pakoputkiston rakentelua.
Peltipakosarja ois jo odottelemassa ja viimenen pönttö vaihdettu Simonssin mustaan pönttöön (motonetiltä).
Mitenkäs tästä kannattaa jatkaa vai tarvitseeko tuolle putkistolle oikein muuta tehdäkkään?
Olin ajatellu vaihtaa vielä välipöntöksi jonkun vapaammin virtaavan pöntön, kannattaako vai pitääkö ehdottomasti tämä toimenpide tehdä?
Mitäs pönttöä välille suosittelisitte?
Eli itsekkin oon juuri aloittelemassa Vectran (-89vm, 20NE, ei kat) pakoputkiston rakentelua.
Peltipakosarja ois jo odottelemassa ja viimenen pönttö vaihdettu Simonssin mustaan pönttöön (motonetiltä).
Mitenkäs tästä kannattaa jatkaa vai tarvitseeko tuolle putkistolle oikein muuta tehdäkkään?
Olin ajatellu vaihtaa vielä välipöntöksi jonkun vapaammin virtaavan pöntön, kannattaako vai pitääkö ehdottomasti tämä toimenpide tehdä?
Vectra A GL 2.0i [20NE]
Se välipönttöhän on jo vakiona läpi virtaava...Jmvk kirjoitti:Nostellaanhan tämä aihe esille.
oisko toinen katti... nokan vaihdat, isommat suuttimet, ja se katti pois, nii rupeaa liikkumaan paremmin, ja on viel suht halpaa viriä..Jmvk kirjoitti:Unohdin muutes mainita, että minun Vectrassa siellä välillä on peräkkäin 2 pönttöä, molemmatko ovat siis läpivirtaavia?Opve kirjoitti:Se välipönttöhän on jo vakiona läpi virtaava...
jokos mun pakosarja tuli perille??
Kyllä ne molemmat ihan vaimentimia ovat.Antti-89 kirjoitti:oisko toinen katti... nokan vaihdat, isommat suuttimet, ja se katti pois, nii rupeaa liikkumaan paremmin, ja on viel suht halpaa viriä..
jokos mun pakosarja tuli perille??
Huomenna käyn sen peltisarjan hakemassa matkahuollosta, eilen se taisi tulla sinne mutta menojen takia enpä vielä kerinnyt hakemaan.
Vectra A GL 2.0i [20NE]